Whippeddog 24MM Silvertip Dashaar Scheerkwast

Inleiding

Ik was eigenlijk niet echt opzoek naar een nieuwe scheerkwast, maar ik was al meer dan een jaar geïnteresseerd in de silvertip dashaar scheerkwasten van Whippeddog. En daarom heb uiteindelijk toch besloten om eentje te kopen.

De Whippeddog scheerkwasten staan op internet vooral bekend vanwege de hoge-prijskwaliteitsverhouding van deze scheerkwasten. Je krijgt namelijk een silvertip scheerkwast voor een zeer scherpe prijs in vergelijking met andere merken zoals Muhle en Edwin Jagger bijvoorbeeld.

Ik zelf heb ervoor gekozen om de knot 10mm dieper te laten zetten voor $ 5 extra, want dat resulteert in een knot lengte van totaal 45mm. De knot op 45mm laten zetten zou er voor zorgen dat de scheerkwast meer ruggengraat heeft, en dat is vooral handig wanneer je de scheerzeep rechtstreeks op je gezicht opklopt.

Eerste indruk

Whippeddog verzend de scheerkwasten in een kleine envelop en daardoor zijn de haren als ware platgedrukt en lijkt de knot veel kleinere dan hij in werkelijkheid is. Wat mij verder ook direct opviel is hoe groot het handvat is in verhouding met de knot, en vooral net in het begin was dat wennen.

Whippeddog 24MM Silvertip Dashaar Scheerkwast

Ik vind de knot eerlijk gezegd niet groot uitzien, maar juist mollig, en dat komt omdat de knot 10mm dieper in het handvat zit. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat uiteindes van het haar wit zouden zijn, maar dat is bij deze scheerkwast meer beige/wit.

Gebruikservaring

Het heeft ongeveer 3 a 4 scheerbeurten geduurd om de scheerkwast in te werken. Al tijdens de inwerk periode viel mij op hoe zacht deze scheerkwast aanvoelt op het gezicht tijdens het inzepen, en eigenlijk is dit weer zo'n wow gevoel.

Ik merk ook dat deze silvertip scheerkwast meer dan genoeg ruggengraat heeft en dus beslist niet slap aanvoelt, en ik vermoed dat ik dat te danken heb aan het dieper laten zetten van de knot.

Als ik de zachtheid van de haren vergelijk met de Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast, dan zijn de haren van de Whippeddog 24MM Silvertip duidelijk nog een stuk zachter, en dat zorgt voor een nog luxere gevoel.

Wel dien ik met deze scheerkwast meer product te gebruiken dan met mijn Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast. En dat komt vanwege de bredere knot van deze scheerkwast, want meestal is het zo dat een bredere scheerkwast ook meer product gebruikt.


Ik krijg met deze scheerkwast meer dan genoeg scheerschuim opgeklopt voor ruim twee a drie scheer passes. Maar het verschil in de hoeveelheid opgeklopte scheerschuim in vergelijking met de Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast is verwaarloosbaar.

Bouwkwaliteit

Ik kan eerlijk gezegd totaal niks slechts over de bouwkwaliteit zeggen, en het is dan ook helemaal in orde. De kwaliteit van het imitatie ivoor handvat vind ik best goed, en oogt ook niet goedkoop.

Ook is de knot van deze scheerkwast is goed gevuld met dasharen, en dat zie je aan de hoge dichtheid van de dashaar knot.

Maar het belangrijkste vind ik persoonlijk de knot zelf, want als deze veel haren zou verliezen dan is dat nadelig voor de levensduur van de scheerkwast. Gelukkig verliest deze scheerkwast minimaal haren, en dat was zelfs het geval bij eerste scheerbeurt.

Prijs en verkrijgbaarheid

Je kunt de Whippeddog 24MM Silvertip Dashaar Scheerkwast bestellen via de website van Whippeddog voor $ 34 inclusief verzendkosten. Je hebt daarbij de keuze uit zes verschillende kunsthars handvatten, en ik koos voor het imitatie ivoor handvat.

De Whippeddog Scheerkwasten worden overigens met de hand in elkaar gezet, en kan ook naar wens 10mm dieper gezet worden. Overigens zet Larry van Whippeddog $ 10 als waarde op het doaune formulier, dus je hoeft niet bang te zijn voor extra kosten.

Conclusie

De Whippeddog 24MM Silvertip Scheerkwast is een luxe dashaar scheerkwast met de hoogste graduatie dashaar, voor een fractie van de prijs van vergelijkbare scheerkwasten van Edwin Jagger bijvoorbeeld.

Wel is deze scheerkwast een minder dramatische verbetering in vergelijking met de Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast. Maar ik persoonlijk vind deze scheerkwast zijn geld meer dan waard, want silvertip dashaar is duurdere omdat het schaars is.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.