De Vergulde Hand Scheerzeep

Inleiding

De Vergulde Hand is het bekendste en oudste Nederlandse scheermerk waarvan nog steeds de klassieke scheerzeep van te koop is. De Vergulde Hand is naast het oudste Nederlandse scheermerk waarschijnlijk ook het oudste geregistreerde scheermerk ter wereld, namelijk 460 jaar oud.

De Vergulde Hand Nostalgie

De Vergulde Hand schijnt onder buitenlanders vooral Amerikanen vrij populair te zijn, en men is blijkbaar bereid om ruim drie keer zoveel te betalen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik moeite heb om te begrijpen waarom deze scheerzeep zo populair is onder buitenlanders.

Verpakking

De Vergulde Hand Scheerzeep komt in een klein goedkoop plastic kuipje met daarin de scheerzeep in tabletvorm.

De Vergulde Hand Scheerzeep

Ik persoonlijk vind  de verpakking van De Vergulde Hand erg praktische in gebruik, en het is dan ook erg makkelijk om de scheerkwast vol te laden met scheerzeep. Ik vind ook dat de verpakking een retro uitstraling heeft, en dat vind ik persoonlijk wel mooi.



Het mooiste aan de scheerzeep zelf vind ik eigenlijk het sjiek ogend logo van De Vergulde Hand zelf, en in een houten scheerzeep bakje ziet het ook nog erg luxe uit.

Werking en geur

Ik persoonlijk vind de werking van deze scheerzeep gemiddeld en de scheerzeep laat zich makkelijk opkloppen tot een dikke laag romig scheerschuim, en een scheerkwast vol met scheerschuim genoeg voor drie passes.


De kwaliteit van het scheerschuim is in principe goed te noemen en droogt dan ook niet uit op de huid, en zorgt er dan ook voor dat de krabber soepel over de huid kan glijden. Wat ik wel tijdens de scheerbeurten merk is dat de scheerschuim de huid minder goed beschermd, en dit laatste vind ik erg belangrijk.

De geur is het beste te omschrijven als een klassieke frisse zeepgeur met een hint van citrus, en persoonlijk vind ik de geur niet oubollig en misschien is het juist de geur waarom De Vergulde Hand zo populair is onder buitenlanders.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Vergulde Hand scheerzeep is lokaal in Nederland verkrijgbaar bij bijna alle drogisterijketens en supermarkten in Nederland. De prijs verschilt echter wel weer per supermarkt of drogisterij, maar het goedkoopste heb ik de scheerzeep gezien bij de Jumbo voor € 1,69.

En bij de drogisterijen kan het zich lonen de aanbiedingen in de gaten te houden, want soms krijg je het tweede product van De Vergulde Hand voor de halve prijs. En als je in het buitenland woont is het mogelijk De Vergulde Hand via Barbiere di Figaro te bestellen.

Conclusie

Ik persoonlijk beschouw De Vergulde Hand Scheerzeep als een gemiddelde scheerzeep, en dat komt vooral omdat deze scheerzeep de huid niet goed beschermd tijdens het scheren.

Ik vind trouwens wel dat De Vergulde Hand Scheerzeep veel beter werkt dan bijvoorbeeld scheerschuim of scheergel uit een bus.

Ondanks de mindere werking van deze scheerzeep vind ik toch dat De Vergulde Hand Scheerzeep een goede prijs-kwaliteitsverhouding bied, vooral vanwege de lage prijs en omdat deze scheerzeep wel erg lang mee gaat.


Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.