Cien Men Shark 5 Scheermes

Inleiding

Ik schrijf normaal gesproken op deze weblog geen reviews over moderne scheersystemen zoals cartridge scheermessen, maar ik heb besloten om eenmalig een uitzondering te maken. De Lidl had recent namelijk jubileumaanbiedingen en een van de producten die in de aanbieding waren betrof de Cien Men Shark 5 Scheermes, en je kreeg er zelfs nog gratis scheergel bij.

Het Cien Men Shark 5 Scheermes is duidelijk op de markt gezet door Lidl als een goedkopere alternatief voor de Gillette Fusion ProGlide, want ook dit scheermes maakt gebruik van cartridges met vijf mesjes. Daarnaast maakt dit scheermes ook nog gebruik van een soort Flexball technologie, alleen de Lidl noemt het 3D Flex.

Overigens is de producent van dit scheermes Feintechnik en deze fabrikant produceert al sinds 1920 scheermesjes en scheermessen, en hun eigen merk word verkocht onder de merknaam Croma en daar zijn ook DE mesjes van.

Verpakking en design

Het Cien Men Shark 5 Scheermes komt verpakt in een plastic kaart verpakking met daarin het scheermes inclusief een cartridge, en daarnaast word er ook nog een handige plastic houder meegeleverd.

Cien Men Shark 5 Scheermes

Over het design van dit scheermes kan ik eerlijk gezegd erg kort over zijn, want het is gewoon een modern scheermes dat wel erg zijn best doet om op een Gillette Fusion te lijken. Zelfs de logos zijn precies op dezelfde plek geplaatst, en het enige verschil is eigenlijk de kromming in het handvat van dit scheermes.


Het handvat is overigens ongeveer 12cm lang en persoonlijk vind ik een lang handvat meestal een voordeel bij een scheermes, want de enige krabber die echt een lang handvat heeft is de Chinese Gillette Tech en de meeste andere krabbers hebben een vrij kort handvat meestal.

Gebruikservaring

Allereerst wil ik graag vermelden dat ik al sinds jaren geen cartridge scheermes meer gebruikt heb, en ik ben dus ook volledig gewend geraakt aan het scheren met een krabber. Wel ben ik van mening dat de scheertechniek die ik geleerd heb ook toepasbaar is bij het scheren met een cartridge scheermes, met het voornaamste verschil dat scheren met een cartridge systeem een stuk makkelijkere is.

Ik persoonlijk vind dit scheermes best goed zijn werk doet wat betreft het scheren, en alhoewel ik nog steeds vind dat ik mij veel beter met een krabber kan scheren. Maar dit scheermes bied wel enkele voordelen in vergelijking met een krabber, waar o.a de mogelijkheid om snellere glad te scheren en de kans om je te snijden is erg klein.

De nadelen zijn o.a meer kans op irritatie en dat komt omdat dit scheermes duidelijk de huid meer beschadigd, en dat is duidelijk voelbaar wanneer je een aftershave lotion met alcohol gebruikt. Wat betreft de scheermesjes die zijn voldoende scherp en smooth, en ik haal ruim 15 scheerbeurten uit een cartridge.

Bouwkwaliteit

Over de bouwkwaliteit kan ik eerlijk gezegd niks slechts over zeggen, want zover ik in deze relatief korte testperiode kan beoordelen is de bouwkwaliteit gewoon dik in orde.

Prijs en verkrijgbaarheid

Het Cien Men Shark 5 Scheermes is exclusief verkrijgbaar bij de Lidl voor € 3,45 en de cartridges worden verkocht voor € 4,99 per vier stuks.

Conclusie

Een van de reden dat ik begon met dit eenmalig reviewproject is omdat er in deze niche veel vooroordelen bestaan over dit soort scheermessen, en meestal worden deze vooroordelen niet eens goed onderbouwd. Natuurlijk zijn dit soort vooroordelen veelal gebaseerd op nare ervaringen, persoonlijk geloof ik echter dat veel mannen dit soort scheermessen gewoon verkeerd gebruiken waarschijnlijk.

De oorzaak dat veel mannen hun scheermes verkeerd gebruiken komt naar mening omdat ze een verkeerde scheertechniek gebruiken, want de meeste leren dit pas wanneer ze overstappen op het scheren met een krabber.

Mijn conclusie is dan ook dat de Cien Men Shark 5 gewoon een goed scheermes is en vooral wanneer je goed op je scheertechniek let, maar de prijs van nieuwe cartridges zijn wel redelijk duur in vergelijking met mesjes voor een krabber.

Share this:

CONVERSATION

2 reacties:

  1. I’m not that much of a online reader to be honest but your blogs really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back in the future. All the best itunes sign in

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whether you are a residential homeowner, commercial borrower, institutional investor or funding partner, Customer Forward is our promise to put your requirements ahead in our own. mortgage payment calculator While many of the variables are constant Canada-wide, some are specific to particular provinces and territories. mortgage payment calculator

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.