Taobao winkel handleiding

Inleiding.


Ik sta bekend als een liefhebber van Chinese krabbers en DE mesjes en heb al menig lid van Tweakers.net aan een Chinese Gillette Tech geholpen en al redelijk wat Chinese DE mesjes via Taobao gekocht welke niet verkrijgbaar zijn via reguliere wegen, dus niet via eBay en ook niet via scheer webshops.


Er zitten echter wel een paar pareltjes tussen deze krabbers en DE mesjes en hier wil ik je graag mee helpen, ik heb al diverse aankopen gedaan via Taobao, de Chinese eBay welke eigenlijk alleen in China levert, maar ik zelf heb echter alle middelen om zelf vanaf Taobao te bestellen.


Taobao agents


Als ik zelf niet in China ben moet ook ik gebruik maken van een Taobao agent en dat is een bedrijf of persoon die voor jou spullen besteld op Taobao in ruil voor commissie en dat is vaak 10% van het totale bedrag.


Een van deze agents is Mistertao welke een fijn bestel systeem heeft, je zoek http://www.taobao.com het product wat je wilt hebben in het Chinees, bijvoorbeeld safety razor ''安全剃刀'' en dan kun je het beste Google Chrome gebruiken om de webpagina van het Chinees naar Engels of Nederlands te vertalen, al heb ik zelf een voorkeur voor Engels.

Als je naar een product zoekt raad ik je aan om je te focussen op twee onderdelen van Taobao dat zijn de product beoordelingen van de klanten en de feedback van de verkoper, hier onder zie je een plaatje waar ik gezocht heb op krabbers, in groen en rood omcirkelt zijn de aantal reviews die de verkoper over dat betreffend product ontvangen heeft.


www.taobao.com


De in groen omcirkelde producten / advertenties hebben in mijn ogen genoeg reviews om vertrouwd over te komen, de in rood omcirkelde producten juist niet, uiteraard kun je niet alleen op reviews af gaan, soms heeft een product gewoon weinig reviews en dat wilt dan niet zeggen dat het product niet deugt en dan kom je toch te kijken of de prijs niet te laag is.


Stel de gemiddeld prijs van een Chinese Gillette Tech is rond de 7 a 8 yuan met voldoende reviews en je vind een paar advertenties waar de prijs 6 yuan is en er is ook maar een review, dan kun je deze advertentie het beste mijden, want het zou wel eens namaak kunnen zijn.


De feedback is overigens iets met diamantjes en kroontjes en hartjes moet je ten alle tijde vermijden dat zijn nieuwe verkopers, dus hebben nog weinig feedback.


Product gevonden?


Als je dan eindelijk het product gevonden wat je wilt kopen kopieer je de url in de het zoek machine van Mistertao of je kopieert het item nummer uit de url van Taobao en plakt het item nummer in de url van Mistertao of Zarmark.



En zo kun je dus heel makkelijk bestellen, maar je zult echter wel twee keer moeten betalen, een keer voor de binnenlandse verzending en de producten zelf en de tweede betaling voor de internationale verzending waarvan de kosten best meevallen en de commissie.


Ik ga overigens niet stap voor stap het bestel systeem uitleggen, omdat het zich wel vanzelf wijst, wel wil ik jullie wijzen op een manier om op de commissie bij Mistertao te besparen, ze hebben namelijk een referral systeem en op het moment dat jij jezelf bij Mistertao registreert kun je aangeven wie je referral is, je betaald dan 50% minder commissie en de referral ontvangt ook een kleine vergoeding, een win win situatie dus.


Mijn nickname Diqiu-Long werkt bij Mistertao ook als referral.


Producten die als goed bekend staan.


Om jullie op weg te helpen zal ik een lijstje samen stellen met de scheer producten die ik al op Taobao gekocht heb en de meeste heb ik ook al gebruikt en deze werkte goed. Ik gebruik bij de Gillette mesjes Zarmark als agent omdat Mistertao Gillette verbannen heeft in de zoekresultaten.


DE Mesjes




Er zijn nog veel en veel meer DE mesjes in China, maar deze mesjes vind ik eerlijk gezegd de pareltjes onder de Chinese DE mesjes, je hebt ook nog Ming Shi DE mesjes, Ying Jili enzo en die zijn niet slecht ofzo, maar de mesjes wat ik hier boven genoemd hebt vind ik persoonlijk de pareltjes onder DE mesjes in China.


Krabbers.


Toen ik in 2013 de originele Taobao winkel handleiding publiceerde op mijn oude blog was de Chinese Gillette Tech nog niet via reguliere kanalen verkrijgbaar.


Het was dus ook de enige krabber welke ik aanraadde om via Mistertao te kopen, maar nu kun je deze gewoon rechtstreeks uit China kopen via Tinydeal.


Dit is overigens een product wat ik eigenlijk graag webshops als Barbiere di Figaro zou zien verkopen want nu verkoopt deze webshop wel een of meerdere immitatie Gillette krabbers.


Zoals de Weishi 2004 wat een imitatie is van een Gillette Super Speed en en de 2004 serie van Weishi is juist de serie die niet als goed bekend staat, want het is de Weishi 9306 serie die juist als goed bekend staat maar ook duurdere is.


Tot slot.


Ik weet dat Dealextreme Super Gillette Blue mesjes verkoop, maar deze zijn helaas nep wat ik weer gelezen heb op het Fok forum. En mocht je geen krediet kaart hebben dan kun je via Zarmark betalen met PayPal want Mistertao accepteert helaas geen PayPal.

Overigens werkt deze handleiding ook voor niet scheerartikelen.



Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.