Balea Verzorgende Creme

Inleiding

Vandaag de dag worden zowel mannen en vrouwen letterlijk stukgegooid met allemaal verschillende cremes, waaronder: anti-rimpel creme, handcrème, dagcrème en nachtcrème. Als je dan dacht dat dit alle verschillende cremes waren dan heb je het helaas fout, want uiteraard zijn er nog veel meer verschillende cremes op de markt!

Naast al deze verschillende crèmes zijn er ook nog zogenaamde alles-in-een crèmes, waarvan de Nivea Crème zonder enige twijfel natuurlijk de bekendste alles-in-een crème is. In Nederland zijn er helaas echter niet veel goedkopere alternatieven verkrijgbaar voor de oude vertrouwde Nivea Crème, gelukkig is dat in Duitsland een totaal andere verhaal.

Een van deze goedkopere alternatieven is de verzorgende creme van het in Duitsland uiterst populair eigenmerk Balea van de DM Drogisterij, het is zelfs zo dat veel van dit soort alles-in-een crèmes beter scoren dan de Nivea Crème! Zo scoorde bijvoorbeeld ook de Cien Soft Creme van de Lidl bij zowel Ã–ko-Test en Stiftung Warentest zeer goed, overigens is deze laatste creme ook bij de Nederlandse Lidl verkrijgbaar.

Verpakking

Als er een ding is waarop echt bespaart word bij dit soort alles-in-een cremes dan is het wel de verpakking, daarom worden bij deze cremes veelal goedkope plastic verpakkingen gebruikt. Mij persoonlijk maakt dit laatste eerlijk gezegd niet zo veel uit, maar ik had het wel oprecht mooiere gevonden wanneer er net als bij de Nivea Creme een blikken verpakking werd gebruikt i.p.v. plastic.
Balea Verzorgende Creme

Vanuit een praktisch oogpunt is er echter totaal niks mis met de verpakking van de Balea Verzorgende Creme, alleen is zo'n pot van 250ml natuurlijk niet bepaald handig om overal mee heen te slepen. Het meest handige aan deze grote pot creme is overigens dat je de deksel makkelijk los kan draaien, vandaar dat ik het dan ook een praktische verpakking vind!

Werking en geur

Het leuke aan een alles-in-een crème is naar mijn mening is dat je er lekker mee los kunt experimenteren, je kunt er dan ook in-principe je hele lichaam letterlijk mee incrèmen. Je dient alleen voor jezelf uit te vinden waar de crème het beste zijn werk doet, al dien je wel echt voorzichtig te zijn om de crème op je gezicht te gebruiken!
Grote pot met lekker veel crème

Persoonlijk heb ik de crème getest op mijn handen, voeten en ook op mijn gezicht, vooral bij dat laatste merk je naar mijn mening pas echt hoe rijk en voedend deze crème is. Dat is mede de reden waarom je op je gezicht juist zo weinig mogelijk crème dient aan te brengen, want anders absorbeert je huid letterlijk niet de crème als je teveel aanbrengt op je gezicht. Als je overigens een vette huid hebt dan bestaat de kans dat de crème je poriën verstopt, met als gevolg dat je plots last hebt van acne. Dus zoals ik al zei: wees voorzichtig met het gebruiken van de crème op je gezicht!

Waar ik deze crème trouwens oprecht in vind uitblinken is het gebruik als handcrème zijnde, want het werkt naar mijn mening echt uitstekend bij droge en beschadigde handen. De crème trekt zelfs nog eens snel in ook, dat in tegenstelling tot de Nivea Crème welke letterlijk een dikke vetlaag achter laat op je handen.

Wat betreft de geur kan ik eerlijk gezegd zeer kort over zijn: Balea=Nivea, de geur lijkt dus verrassend veel op de geur van de originele Nivea Crème! Voor wie onder een steen geleefd heeft en dus niet bekend is met de originele Nivea geur: Dat is gewoon een neutrale frisse unisex geur.

Prijs

Ik heb de Balea Verzorgende Creme voor € 1,25 gekocht bij de DM Drogisterij in Duitsland.

Conclusie

Ik zeg het niet graag eerlijk gezegd, maar ik vind deze crème een stuk beter zijn werk doen dan de originele Nivea Crème. Of dat mede komt door de toegevoegde Sheabutter durf ik niet te zeggen, al zal het zeker zijn toegevoegde waarde hebben in de crème.

De crème doet naar mijn mening dan ook echt goed de huid hydrateren, zelfs de herstellende werking is echt goed te noemen. Althans mijn handen hebben daar werkelijk van geprofiteerd, deze zien nu namelijk een stuk beter uit dan voorheen.

Het enige nadeel is wel dat je letterlijk moet blijven incrèmen, maar dan blijven je handen dus ook lekker zacht! Wat betreft voor het gebruik op je gezicht? Persoonlijk vind ik de crème daarvoor veel te rijk, maar dat ligt natuurlijk ook aan je huidtype. Al lijkt mij de crème voor een droge gezichtshuid juist geschikt, zolang je de crème maar met mate aanbrengt!

Share this:

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Dank voor de review. Deze creme gaat zeker in mijn winkelmandje bij mijn volgend bezoek aan DM drogisterij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi om te horen, ook leuk om gewoon weg te geven. Ik heb mijn moeder bijvoorbeeld ook eentje gegeven.

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.