Fresh Up Aftershave Lotion

Inleiding

De Fresh Up Aftershave Lotion is een echte klassieke Nederlandse menthol aftershave lotion, die sinds de jaren 30 verkocht word in Nederland. De Fresh Up Aftershave maakt gebruik van een depper systeem, waardoor morsen in principe onmogelijk gemaakt word.

Deze aftershave word overigens veelal beschouwd als een oubollige aftershave, en daarom laten veel jongeren deze aftershave links liggen.

Persoonlijk ben ik juist wel een beetje fan van klassieke aftershaves, omdat deze aftershaves vaak meer verzorgende ingrediënten bevatten dan een moderne aftershave zoals Axe bijvoorbeeld. Zo bevat deze aftershave onder andere menthol en Hamamelis Virginiana Extract ( Witchhazel ).

Verpakking

De Fresh Up Aftershave is er in twee verschillende formaten, namelijk 100ml en 50ml en verder is het verpakt in een donkergroen doosje.

Fresh Up Aftershave Lotion

Ik persoonlijk vind de verpakking van de Fresh Up Aftershave Lotion een jaren 70 uiterlijk hebben, omdat ik de verpakking tegelijk klassiek en modern vind ogen.

Werking en geur

Persoonlijk vind ik de werking van deze aftershave lotion goed, maar de aftershave lotion prikt wel bij het aanbrengen.

Na het aanbrengen van de aftershave lotion treed vrijwel direct de koelende werking van de menthol in effect, en dat voelt best koud aan maar zwakt wel vrij snel af en dit effect is ongeveer 15 minuten voelbaar.

De geur vind ik persoonlijk niet slecht ruiken en ruikt ook gewoon lekker fris bij het aanbrengen, maar zwakt vrij snel af en veranderd dan in een oubollige geur. De geur is overigens niet overheersend aanwezig, want ik kan de geur alleen vanaf zo'n 5cm afstand ruiken.

Het aanbrengen van de Fresh Up Aftershave Lotion gaat met behulp van een depper systeem, en als ware gebruik je de aftershave door met de depper de aftershave op de pas geschoren huid in te wrijven.

Depper systeem

In het begin is het aanbrengen met de depper echt wennen en een beetje onhandig, maar persoonlijk vind ik dat het aanbrengen van de aftershave op deze manier vrij snel went.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Fresh Up Aftershave Lotion is verkrijgbaar bij Nederlandse drogisterijen voor ongeveer € 8,65 voor 100ml en € 6,09 voor 50ml, overigens is de 100ml ook als roller verkrijgbaar.

Ik geloof overigens dat supermarkten deze aftershave niet verkopen, althans bij de Jumbo en de Plus is deze aftershave nier verkrijgbaar.

Conclusie

De Fresh Up Aftershave Lotion is een echte klassieke Nederlandse aftershave lotion, en bied een goede prijs-kwaliteitsverhouding aan. Ik persoonlijk vind het beste aan deze aftershave zijn verzorgende werking, want mijn huid voelt echt verzorgd aan wanneer ik deze aftershave gebruik.

Maar de klassieke aftershave geur zal waarschijnlijk niet bij iedereen in smaak vallen, vooral omdat het veranderd in een oubollig geur, maar gelukkig is de geur niet sterk aanwezig.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.