Prep Derma Protective Crème

Inleiding

Eind 2014 bezocht ik voor het eerst in mijn leven het centrum van het oude Romeinse Rijk, ik bedoel hier natuurlijk het Zuid-Europees land Italië mee. Het mooiste aan Italië vind ik eerlijk gezegd niet de Italiaanse scheerproducten, maar juist de rijke cultuur die je in Italië tegen komt vind ik gewoon schitterend.

Wat betreft scheerproducten ben ik persoonlijk van mening dat Italiaanse scheerproducten vaak gewoon overgewaardeerd worden, vraag mij niet waarom? Wellicht komt dat door de exotische termen en merknamen? Hoe dan ook in heel Europa kom je goede scheerproducten tegen, Italië heeft dus beslist niet het wiel uitgevonden!

Echter Italië heeft wat mij betreft wel de preshave cremes uitgevonden, althans het is een soort scheerproduct wat je echt alleen in Italië tegenkomt. Een goed voorbeeld hiervan is de Proraso Groen Preshave Creme, welke eerlijk gezegd tot een van mijn favoriete scheerproducten behoort. Want ja het doet uiteindelijk toch wat het belooft te doen, met als bonus een ijskoude koelende werking.

De Prep Derma Protective Creme is net zo'n product als de Proraso Groen Preshave Crème met als voornaamste verschil: Het is bedoeld voor de gehele familie, uiteindelijk is het dus gewoon een Alles-In-Eén Crème die uitermate geschikt is als preshave en zelfs nog parfumvrij is. Overigens is dit merk ook een heel stuk ouder dan Proraso, namelijk 88 jaar ouder aangezien het sinds 1860 op de markt gebracht werd.

Verpakking

Stja wat zal ik dan over de verpakking vertellen? Zoals jullie wellicht weten ben ik soms ook redelijk kritische over de verpakking van een scheerproduct, al betreft het dan wel meestal de duurdere merken. In dit geval ben ik eerlijk gezegd juist positief verrast door de verpakking, want het ziet er naar mijn mening juist luxere uit dan menig luxe scheerproduct.
Prep Derma Protective Creme 

De reden dat ik deze verpakking er zo luxe uit vind zien is vooral omdat er een glazen potje gebruikt word i.p.v. een plastic potje, wat natuurlijk wel goedkoper zou geweest zijn voor de fabrikant uiteindelijk. Daarnaast vind ik ook het design van de verpakking er erg mooi uit zien persoonlijk, al is het wel een erg simpel design eerlijk gezegd. Juist dit simpel design maakt de verpakking wat mij betreft zo mooi en het heeft een klassieke vertrouwde uitstraling vind ik persoonlijk.

Werking en geur

Als ik heel eerlijk ben wilde ik dit product in eerste instantie niet vergelijken met de Proraso Groen Preshave Crème, want de Prep is een Alles-In-Eén Crème terwijl de Proraso Crème uiteindelijk puur ontwikkeld als voorbereiding op de scheerbeurt. Natuurlijk zijn er (web)winkels die de Proraso Crème verkopen als een soort 2in1 scheerproduct, maar daar heeft Proraso het helaas niet voor ontwikkeld!

Toch is de Prep Derma Protective Crème wat betreft werking als voorbereiding op de scheerbeurt erg vergelijkbaar met de Proraso Crème, deze twee scheerproducten doen naar mijn mening dan ook precies hetzelfde. Het verschil zit hem echter in de koelende werking, die voelt bij de Prep Crème gewoon een stuk minder koud aan dan bij de Proraso Crème het geval is.

Aangezien de Prep een Alles-In-Eén crème is heb ik de crème ook uitgeprobeerd als gezichtscrème en handcrème, vooral als gezichtscrème vond ik dat het verrassend goed zijn werk deed. Ik had tijdens mijn trip naar Milaan namelijk geen andere crèmes bij mij, het enige wat ik dus bij mij had was de Prep Crème die ik lokaal in de supermarkt gekocht had. Zelfs als handcrème deed het zijn werk opzicht niet slecht, alleen het is er wel duidelijk minder voor geschikt helaas.

Wat betreft de geur kan ik vrij kort zijn, de crème is niet geparfumeerd en daardoor ruik je vooral een mengeling van de munt en kamfer. Ik kan mij wel goed voorstellen dat sommige mannen of vrouwen geen fan zullen zijn van deze geur, het is eerlijk gezegd toch wel een beetje een vreemde geur vind ik.

Prijs

In Milaan heb ik ongeveer € 3,25 betaald voor het potje crème met een inhoud van 75ml totaal.

Conclusie

Ik had eerlijk gezegd totaal niet verwacht dat deze Alles-In-Eén crème zo effectief zou werken als preshave zijnde en aftershave, want ja anders werd het wel verkocht als een scheerproduct of niet? Maar toch heeft het een toegevoegde waarde aan je scheerbeurt ben ik persoonlijk van mening en vooral als je geen zin in een uitgebreide voorbereiding hebt, dan zorgt deze creme ervoor dat je huid alsnog goed voorbereid is.

Kortom dit is gewoon een super product wat goed werkt en ook nog eens betaalbaar is, ik kan het daarom ook van harte aanbevelen om dit product uit te proberen. Je dien alleen voorzichtig te zijn dat je broer, zus, vader, moeder, vrouw of vriendin de creme het niet inpikt. Want dit product is ook o.a geschikt tegen kwaaltjes zoals insectenbeten, zonnebrand en wanneer je last heb van andere huidirritaties zoals een droge huid bijvoorbeeld.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.