Ingram Scheercrème

Inleiding

Ik heb al een keer eerder geschreven over deze menthol scheercreme uit Groot Brittannië, maar ik was al een tijdje van plan om het artikel opnieuw te schrijven.

De Ingram Scheercrème word in Groot Brittannië geproduceerd door Lornamead wat in handen is van de Li and Fung group. Dit is overigens een van de oudste merken uit Groot Brittannië waar je nog steeds de scheercreme van kunt kopen.

Verpakking

De Ingram Scheercrème komt net als de meeste scheercrèmes in een kartonnen doosje, met daarin de tube scheercreme. De tube van de Ingram Scheercrème heeft overigens wel veel weg van een tube tandpasta, mede dankzij de witte kleur van de tube.

Ingram Scheercrème

Op de verpakking kun je overigens instructies vinden voor het gebruik van deze scheercreme, en naar mijn mening zijn deze instructies best goed en ik persoonlijk volg ze dan ook op bij het gebruik van deze scheercreme.

Werking en geur

De Ingram Scheercrème bevat naast menthol ook wolvet en dat zorgt ervoor dat de huid zacht aanvoelt na het scheren en niet uitdroogt. De werking van deze scheercreme vind ik persoonlijk erg goed en de scheercrème zorgt ervoor dat de krabber soepel over mijn huid glijdt en daarnaast werkt het ook beschermend.

Wel dien ik redelijk veel product te gebruiken zodat ik genoeg scheerschuim kan opkloppen voor twee a drie passes, maar dat vind ik persoonlijk niet zo heel erg.


Dankzij de menthol in de scheercreme voelt deze scheercreme echt heel koud aan en dat geeft een beetje het gevoel alsof je gezicht verdoofd word. Ik persoonlijk vind deze scheercreme trouwens een stuk kouder aan voelen dan de Proraso Groen Scheercrème.

De geur omschrijven vind ik moeilijk, maar het ruikt duidelijk muntachtig en redelijk klassiek en in het begin moest ik even wennen aan de geur, maar ik vind het echt fijn ontspannend ruiken.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Ingram Scheercrème kun je in Groot Brittannië kopen bij de Superdrug drogisterij voor £ 1,79 wat omgerekend ongeveer € 2,21 is. In Nederland is de Ingram Scheercrème online verkrijgbaar bij Manandshaving.nl voor € 5,10 en bij Shaveandmore voor € 4,50.

Conclusie

De Ingram Scheercrème is de koudste menthol scheercreme welke ik tot nu toe uitgeprobeerd heb. Persoonlijk behoort de Ingram Scheercrème ook tot een van mijn favoriete scheercrèmes, en vooral tijdens het warme weer gebruik ik de Ingram Scheercrème erg graag.

Verder ben ik erg tevreden over de werking en geur van deze scheercrème, en ben ik van mening dat deze scheercrème een erg goede prijs-kwaliteitsverhouding biedt.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.