Oriflame Fresh & Nature Eau de Cologne

Inleiding

Oriflame is een natuurcosmetica merk afkomstig uit Zweden, en dit merk verkoop voornamelijk cosmetica producten gericht op vrouwen. Een groot deel van het assortiment van Oriflame bestaat uit parfums, waaronder een groot aanbod uit mannelijke parfums.

De Oriflame Fresh & Nature Eau de Cologne is een nieuwe lijn colognes bestaande uit twee geuren, namelijk Pepper & Lime en Cardamom & Vetiver. En daarnaast zijn er ook nog vier geuren voor haar.

Eau de cologne is Frans voor Keuls water en dit is een lichte vorm van parfum welke 3 a 5 % geurstoffen bevat, en aftershave bevat 2% a 4% geurstoffen ter vergelijking.

Gebruik

Je kunt de cologne gebruiken als een heerlijk geurende aftershave, maar het is juist verstandiger om de cologne niet te royaal te gebruiken. Parfum breng je in algemene zin aan op plekken waar de hartslag voelbaar zoals de polsen, ellebogen, keel, en borst.


Omdat cologne een laag percentage aan geurstoffen bevat kun je er royalere mee zijn dan bijvoorbeeld Eau de parfum, en persoonlijk breng ik het aan op mijn polsen, keel en borst. Voor meer informatie over parfums en het aanbrengen van parfums verwijs ik naar de bovenstaande YouTube video.

PS wrijf de cologne niet uit maar probeer het te deppen met je handen, en verder blijft parfum beter zitten op een gehydrateerd huid. Dus breng eerst je aftershave balsem aan en laat deze ongeveer 10 minuten intrekken en breng daarna de cologne aan.

Peper & Lime

Oriflame beschrijft de Peper & Lime als een fougère, citrusachtige en licht kruidige geur en ik vind deze geur een beetje vergelijkbaar ruiken als de Hugo Boss Bottle maar dan net kruidiger.

Oriflame Fresh & Nature Pepper & Lime Eau de Cologne

Bij het aanbrengen ruikt deze Cologne vrij sterk in het begin, maar veranderd vrij snel daarna in een heerlijke frisse moderne citroen geur.

Cardamom & Vetiver

Oriflame beschrijft de Cardamom & Vetiver als een houtachtige, kruidige geur en het is ook een totaal andere geur dan de Pepper & Lime.

Oriflame Fresh & Nature Cardamom & Vetiver Eau de Cologne

De geur van deze cologne ruikt in het begin net na het aanbrengen erg zoet en blijft ook daarna zoet ruiken, maar veranderd wel in aangename lichte zoete geur. Ik vind deze geur overigens tegelijk modern en klassiek ruiken.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Oriflame Fresh & Nature Eau de Cologne's zijn verkrijgbaar via de webwinkel van Oriflame voor een adviesprijs van € 14 en op het moment van schrijven zijn de mannen cologne's in de aanbieding voor € 9,99.

Conclusie

Persoonlijk vind ik beide cologne's wel lekker ruiken maar mijn favoriet van deze cologne's is de Pepper & Lime, ik vind deze geur namelijk het beste bij mij passen want ik hou wel van frisse moderne geuren. Overigens is geur van deze cologne's voor zo'n 3 a 4 uur na het aanbrengen nog waarneembaar.

Ik ben verder ook positief verrast over de scherpe prijs van deze cologne's, want dit soort prijzen kom ik normaal alleen in het buitenland tegen en daarom vind ik de prijs-kwaliteitsverhouding ook erg goed.


Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.