Alpa 378 Aftershave Lotion

Inleiding

Voor de meeste mensen is Alpa een onbekend merk en dat komt omdat het een Tsjechisch merk is en het word niet buiten Tsjechië verkocht in principe. In Tsjechië zelf is Alpa een vrij groot merk met best een groot aanbod aan aftershaves.

De Alpa 378 Aftershave Lotion is eigenlijk een van de populairste aftershaves uit Tsjechië en dat komt onder andere door de geur welke veel weg heeft van Irish Moos, en omdat deze aftershave veel waar voor je geld bied.

Verpakking

De Alpa 378 Aftershave Lotion komt in een glazen flesje van 50ml, en het flesje is uitermate handig voor mee op reis vanwege het kleine formaat.

Alpa 378 Aftershave Lotion

Verder oogt het flesje vrij retro en op de voorkant staat ''Voda po holení'' wat in het Tsjechische letterlijk aftershave water betekend. Op het flesje staat overigens ook een productiedatum iets wat ik persoonlijk best goed vind.

Ingrediënten

Ik vind het meestal wel interessant om even een kijkje te nemen tussen de ingrediënten, om zo een idee te krijgen waar de ingrediënten voor bedoeld zijn. Om te beginnen deze aftershave bezit zoals de meeste aftershave lotions alcohol en dat is in deze aftershave 62%.

Deze aftershave bevat een aantal ingrediënten zoals Aluminum chlorohydrate en Allantoïne welke gebruikt worden vanwege hun ontsmettend en wondgenezend eigenschappen. Overigens vind je Aluminum chlorohydrate ook in deodorant, en dat is vergelijkbaar met aluin.



Ook bevat deze aftershave Glycerin welke gebruikt word vanwege zijn hydraterende eigenschappen, overigens bevat Allantoïne ook hydraterende eigenschappen. Deze aftershave bevat ook menthol en dat zorgt ervoor dat de aftershave een koelende werking heeft. Voor de rest bestaat de lijst ingrediënten overigens uit geurstoffen.

Werking en geur

De Alpa 378 Aftershave Lotion is in principe mijn introductie tot aftershave lotions, en dus eigenlijk ook mijn eerste ervaring met een aftershave lotion, al heb ik vroeger wel Axe Dark Temptation Aftershave gebruikt.

Ik persoonlijk vind de werking van deze aftershave lotion best goed, maar de ervaring is wel heel anders dan bij de aftershave balsems welke ik gewend ben. De aftershave lotion prikt in principe nauwelijks maar dat is juist afhankelijk van je scheerresultaat, wanneer de scheerbeurt minder is dan prikt de aftershave iets meer.

Vrijwel direct na het aanbrengen van de aftershave lotion treed de koelende werking van de aftershave lotion in effect, en dat voelt echt koud aan en is daarna nog voelbaar voor zo'n 15 minuten ongeveer.

De geur vind ik persoonlijk lekker fris mannelijk ruiken en de geur bevalt mij persoonlijk ook goed, en de geur lijkt inderdaad op Irish Moos maar ik vind de Alpa 378 fijner ruiken dan de Irish Moos.

De geur van de aftershave lotion is zo'n drie tot vier uur nog waarneembaar, maar zwakt wel na enkele uren af. Mijn huid droogt overigens niet uit van deze aftershave lotion en voelt gewoon nog zacht aan, maar het is niet hydraterend zoals een aftershave balsem.

Prijs en verkrijgbaarheid

In Tsjechië kun je de Alpa 378 Aftershave Lotion kopen voor ongeveer € 0,75 omgerekend bij de Teta Drogisterij en Carrefour Hypermarkt kopen, zover ik heb kunnen zien tijdens mijn trip in Praag.

Buiten Tsjechië is de Alpa 378 Aftershave Lotion helaas alleen bij de Duitse webwinkel Pomade-shop.eu voor € 4,95 maar helaas zijn de verzendkosten naar Nederland zo'n € 13.

Conclusie

De Alpa 378 Aftershave Lotion bied een ongelofelijk hoge-prijskwaliteitsverhouding, en ruikt daarnaast ook nog lekker fris mannelijk. Ik vind het glazen flesje van deze aftershave uitermate handig en ik zie dat eerlijk gezegd als een pluspunt.

Wel is het jammer dat de Alpa 378 Aftershave Lotion moeilijk verkrijgbaar is, maar ik persoonlijk zie het als een soort souvenir en dat geeft een speciaal gevoel wat je niet kunt kopen.



Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.