Amando Shave & Balm in 1

Inleiding

Amando is een Nederlandse cosmeticamerk dat vooral bekende staat vanwege zijn mannelijke parfums, waarvan ze vier verschillende varianten van hebben op de Nederlandse markt. Sinds enkele jaren heeft Amando ook een productlijn voor gezichtsverzorging en een van deze producten is de Amando Shave & Balm in 1.

Toen ik dit product ontving wist ik eerlijk gezegd niet wat ik me precies moest voorstellen bij dit product, want in eerste instantie dacht ik namelijk dat je het zowel als scheercreme en aftershave balsem kon gebruiken.

Wat echter uiteindelijk via internet begreep is dat dit product bedoeld is om een aftershave balsem overbodig te maken, en dat je na het scheren gewoon je favoriete eau de toilette of parfum aftershave gebruikt.

Verpakking

De Amando Shave & Balm in 1 komt in vrij grote plastic pot van 200ML, en eerlijk gezegd vind ik deze verpakking best mooi uit zien.

Amando Shave & Balm in 1

Je vind verder overigens nog een korte product beschrijving op de verpakking, maar gebruiksaanwijzingen ontbreken helaas.

Werking en geur

In tegenstelling tot de meeste scheercrèmes kun je de Amando Shave & Balm in 1 niet gebruiken in combinatie met een scheerkwast, je zou het wel kunnen uitproberen maar je loopt dan het risico je scheerkwast te beschadigen.

De Amando Shave & Balm in 1 smeer je gewoon als een crème op je gezicht, en daarna kun je direct beginnen met scheren. Het eerste wat ik merkte tijdens het aanbrengen van deze scheercreme is dat dit echt een vettige crème is, en dat is ook precies de reden waarom je geen aftershave balsem nodig hebt.

Ik ben persoonlijk best positief verrast door de werking van de Amando Shave & Balm in 1 want ik had er eerlijk gezegd geen hoge verwachtingen van, en dit product doet eigenlijk precies wat het belooft te doen. Deze crème zorgt er namelijk voor dat je scheermes soepel over de huid glijdt en werkt tegelijk ook beschermend.

Ik persoonlijk gebruik trouwens nog steeds gewoon mijn aftershave balsem, want na het scheren hou ik mijn hoofd altijd onder de koude kraan om de huid te laten schrikken. Voor mij persoonlijk voelt deze crème overigens te vettig aan om echt een aftershave balsem te vervangen, maar in de winter kan dit juist een voordeel zijn omdat de huid dan sneller uitdroogt.

Ik vind de Amando Shave & Balm in 1 echt heerlijk fris ruiken maar de geur is niet overheersend aanwezig, want het is meer zo'n geur die best ontspannend ruikt.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Amando Shave & Balm in 1 heeft een adviesprijs van € 9,95 en is verkrijgbaar bij de Kruidvat, Etos, Trekpleister, DA Drogisterij, Bol.com. Op het moment van schrijven is dit product overigens in de aanbieding bij Drogistplein voor € 4,98.

Conclusie

De Amando Shave & Balm in 1 is ideaal voor wanneer je geen tijd of zin hebt om een klassieke scheerzeep op te kloppen, want scheren met de Amando Shave & Balm in 1 gaat toch net iets snellere dan met scheerzeep.

De prijs-kwaliteitsverhouding van deze scheercreme is ook wel goed te noemen, vooral omdat je er niet perse de hoofdprijs voor hoeft te betalen omdat Amando geregeld in de aanbieding is.







Share this:

CONVERSATION

3 reacties:

  1. Altijd in voor een koopje.... dus toen ik bij het Kruidvat twee potten Amando zag voor € 5.00 per stuk - ze werden uit de verkoop genomen - nam ik ze mee. Prima spul, het beste dat ik ooit gebruikt heb - zacht, verzorgend, en inderdaad beschermend. Maar! In tegenstelling tot wat hierboven staat, is het nergens te koop. Een keer gezien bij Etos, maar ook uit de verkoop genomen.... Ik koop ze nu voor het eerst maar via Internet. Waarom zijn ze bijna nergens te koop?
    Overigens maak ik voor het aanbrengen van de creme eerst mijn gezicht een beetje nat. Werkt uitstekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo G.J. Koppenaal,

      Het betreffende artikel is ruim anderhalf jaar geleden geschreven, dus ja toen ik dit artikel schreef was het nog goed verkrijgbaar. Dat die verkrijgbaarheid blijkbaar veranderd is wist ik niet vanaf, en eerlijk gezegd update ik deze informatie ook nooit na het publiceren. Maar fijn om te horen dat het product je bevalt, maar jammer als het inderdaad uit de handel genomen zou worden.

      Kan natuurlijk ook zijn dat er weinig vraag naar is, want op de site van Amando staat het product nog steeds vermeld. Maar eerlijk gezegd komt het vaker voor dan je denkt dat producten lokaal moeilijk verkrijgbaar zijn, want De Vergulde Hand Extra Fris Scheerzeep kan ik bijvoorbeeld ook niet bij de Kruidvat of Etos vinden ( Maar wel bij online winkels ).

      Verwijderen
  2. Nu weer te koop bij Action. Tof spul!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.