Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast

Inleiding

Ik kocht in januari vlak voor het Chinese lente feest bij eBay verkoper Virginiasheng een Finest dashaar scheerkwast met een imitatie ivoor handvat en ik ontving deze scheerkwast op 4 februari.

Virginiasheng is voor de meeste mensen een onbekende verkoper, maar desondanks kon ik op B&B positieve ervaringen vinden over deze verkoper.

En dat was voor mij genoeg om de gok te nemen en een scheerkwast van deze verkoper te kopen, ook al gingen de positieve ervaringen niet over de scheerkwasten maar over de knots zelf.

Eerste indruk

Toen ik de scheerkwast uit de verpakking haalde viel me direct op dat het handvat stevig aanvoelt en de scheerkwast weegt dan ook 50gram ongeveer totaal. Wat me verder opviel is dat deze scheerkwast ongeveer 15mm kleinere is dan mijn Edwin Jagger Best Black welke een totale lengte van 115mm heeft.

In bloei na het drogen van de scheerkwast

Ik heb zowel de knot en het handvat gemeten en het handvat is ongeveer 4cm en de knot zelf heeft ongeveer een lengte van 55mm.



Het is dus niet de knot die kleinere is, maar het handvat is ongeveer 1cm kleinere in vergelijking met het handvat van de Edwin Jagger Best Black Badger. Ook vind ik de scheerkwast best mooi uit zien en ik vind juist het imitatie ivoren handvat erg mooi uit zien en daardoor oogt de scheerkwast ook niet goedkoop

Gebruikservaring

Ik heb de scheerkwast ingewerkt in ongeveer 2 a 3 scheerbeurten en tijdens het gebruik viel mij direct op dat de uiteinden van de haren erg zacht aanvoelen, maar beslist niet slap.

En in vergelijking met mijn pure dashaar scheerkwasten is dat nogal verschil, en in begin gaf het dan ook echt een soort wow gevoel.

Ook zorgt de scheerkwast in combinatie met de gebruikte scheercreme ervoor dat ik ruim voldoende scheerschuim heb voor de twee passes die ik altijd doe.

De scheerkwast vol met scheerschuim

Verder heeft deze scheerkwast tijdens zowel de eerste scheerbeurt en daarop volgende scheerbeurten bijna geen haren verloren, en eigenlijk verliest deze scheerkwast vrij weinig haren.

Iets anders dat me opviel was het absorptievermogen van deze scheerkwast en hij absorbeert duidelijk meer water dan mijn pure dashaar scheerkwasten. En de stinkend geur van deze scheerkwast was na ongeveer drie scheerbeurten niet meer aanwezig.

Bouwkwaliteit

De bouwkwaliteit van deze scheerkwast is helemaal in orde en ik kan hier echt niks slechts over zeggen, en ook is de kwaliteit van het imitatie ivoor handvat erg goed te noemen.

Maar het belangrijkste is natuurlijk niet het handvat, maar de knot en het lijkt mij dat deze Chinese verkoper goed weet hoe ze de dashaar knot in het handvat dient te plaatsen. Want de scheerkwast verlies minimaal haren en doet zijn werk erg goed.

Prijs en verkrijgbaarheid

Ik heb voor mijn Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast ongeveer € 12 betaald en via eBay werden helaas maar twee exemplaren van dit model in deze kleur verkocht.

Al is er op het moment van schrijven nog wel een variant te koop met een zwart handvat en je de beige variant ook kopen via Aliexpress.

En mocht je een andere model willen kopen met finest dashaar, dan kun je ook op eBay kijken en mocht je minder wil besteden dan kun je wellicht een kijkje nemen bij de pure dashaar scheerkwasten.

Conclusie

De Virginiasheng finest dashaar scheerkwast heeft een hoge prijs-kwaliteitsverhouding en het is Nederland bijna onmogelijk om voor dit geld een ( finest ) dashaar scheerkwast te krijgen.

Persoonlijk lijkt me deze scheerkwast uitstekend geschikt als een betere scheerkwast voor zowel beginners en mensen met wat meer scheerervaring.




Share this:

CONVERSATION

5 reacties:

  1. ik dacht dat ik het al aaangegeven had.

    hoog prijs:kwaliteit is niet zo gunstig als laag preis/qualiteit.

    beter is het ook om te zeggen GOEDE preis/kwaliteit verhouding! Dat neem het onduidelijke aspect weg en toont meer respect voor de lezers..!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aangezien je anoniem reageert weet ik niet of je het al aangeven hebt of niet. Maar ik geef mijn oordeel aan hand van de prijs en de kwaliteit.

      En dan zie ik een goede prijs-kwaliteitsverhouding als minder goed dan een hoge prijs-kwaliteitsverhouding.

      Want stel deze scheerkwast had geen € 12, maar € 20 gekost bijvoorbeeld, dan zou ik als beoordeling het waarschijnlijk een goede prijs-kwaliteitsverhouding gegeven hebben.

      Ik probeer dus een onderscheid in mijn beoordelingen te hebben, want als iets duurdere is, maar het werkt uitstekend dan kan het nog steeds een goede prijs-kwaliteitsverhouding hebben.

      Maar als de prestaties van een duur product maar gemiddeld zijn dan heeft het gewoon een slechte prijs-kwaliteitsverhouding.

      Verwijderen
    2. Maar in Duitsland zou men inderdaad net andersom een product beoordelen, maar in Nederland is dat niet het geval en op school is een 10 een hoog cijfer en 1 een laag.

      In Duitsland zou een 10 een laag cijfer zijn en een 1 een hoog cijfer, dus ik denk dat daar je verwarring vandaan komt.

      Verwijderen
  2. Nee maar dat bedoel ik immers niet hoor. Pure wiskunde, kijk maar:
    Prijs / kwaltieit verhouding (ergo dus een quotient), waar men een fiktief getal neemt voor kwaliteit:
    €10 (prijs) / 10 kwaliteit = 1
    €20 (preis) / 10 kwaliteit = 0.5
    Dus het duurdere produkt met de zelfde kwaliteit als het goedkopere product heeft een lagere p/k dan de andere product ondanks dat het duurdere is maar een gelijke kwaliteit heeft. Wanneer men deze som numeriek uitdrukt, zie je dat een lage prijs/kwaliteit verhouding dus beter is. Aangezien een "lage prijs kwaliteit verhouding" negatief klinkt (maar dus wel correct is), adviseer ik je met klem om iets wat je vindt een goede kwaliteit te bieden voor weinige geld, dit te duiden met een GOEDE en niet een HOGE verhouding. Dit brengt immers verwarring en is dan ook pertinent onwaar, onjuist en een beetje koppig, capice?

    gr
    quentin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nogmaals in Nederland is het juist net andersom, en het is mij ook overduidelijk dat u Duits bent. Dus in Nederland is het wel degelijke een hoge prijs-kwaliteitsverhouding en dus niet lage prijs-kwaliteitsverhouding.

      En een goede prijs-kwaliteitsverhouding is vergelijkbaar met het Duitse cijfer twee bij testen bijvoorbeeld. Zo kan een duurdere product wat mij betreft nog steeds een goede prijs-kwaliteitsverhouding hebben, maar geen hoge prijs-kwaliteitsverhouding.

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.