Kruidvat Vapo-lucht Zalf

Inleiding

Huh deze weblog heet toch Goedkoop-natscheren? Waarom kom ik hier dan een review tegen over een product tegen verkoudheid? Nou daar heb ik een simpele verklaring voor, want ik ben recent helaas flink verkouden geweest en zocht wat goedkope middeltjes die tegen de verkoudheid helpen.

Een van deze middeltjes tegen verkoudheid is Vicks VapoRub en dit is misschien wel het bekendste product tegen verkoudheid, maar dan betaal je uiteraard ook voor de merknaam en dan is de Kruidvat Vapo-lucht Zalf een mooi goedkoop alternatief.

De drie belangrijkste bestanddelen van dit product zijn overigens Kamfer, Menthol, Eucalyptus olie en daarnaast bevat dit product ook nog Zeeden olie, Mantsjoerijse zilverspar olie en Vasaline.

Verpakking

De Kruidvat Vapo-lucht Zalf komt in een klein glazen potje met een inhoud van totaal 43 gram, maar het productlabel van dit product is eerlijk gezegd vrij simpel al is het wel een duidelijk label.

Kruidvat Vapo-lucht Zalf

Verder vind je op achterkant zowel in het Nederlands en Frans gebruiksaanwijzingen, en een uitleg over de werking van dit product.

Gebruik

Er zijn verschillende manieren om de Kruidvat Vapo-luch Zalf te gebruiken, en ik zal hier de drie meeste bekende manieren noemen.
  1. Was eerst je voeten en wrijf daarna je voeten in met de zalf en je kunt en doe daarna weer je sokken aan, overigen kun optioneel ook wat zalf aanbrengen tussen de knieholtes.
  2. Wrijf je borst en rug in met de zalf en bedek jezelf daarna weer met kleding, overigens kun je dit ook voor het slapen doen.
  3. Je kunt de zalf ook inhaleren door een a twee theelepels in een kom heet ( niet kokend ) water te doen, en daarna kun je gedurende 10 a 15 minuten de vrijkomende dampen inademen met een handdoek over je hoofd.
Overigens mag je de zalf niet in de neus smeren en dien je contact met de ogen te vermijden of je een acteur zijn die op commando moet huilen, en vrouwen die zwanger zijn mogen dit product ook niet gebruiken.

Werking en geur

Ik vind het inhaleren van de zalf persoonlijk de meest effectieve werking en het zorgt echt voor een verzachtend effect op de luchtwegen, maar het is eerlijk ook erg intensief want door de vrijkomende dampen ga je namelijk ook zweten.

Ook het inwrijven van de zalf op de voeten, borst en rug heeft een positieve werking op de luchtwegen maar dit is minder intens dan wanneer je de zalf doet inhaleren, maar de werking heeft wel veel langer effect. Overigens voelt dit spul ook echt koel aan, en in dit opzicht is de koelende werking eigenlijk vergelijkbaar met scheerproducten zoals Ingram Scheercrème of Proraso Groen Preshave Crème.

Over de geur kan ik eerlijk gezegd vrij kort over zijn want het is gewoon een medische eucalyptus-menthol geur, en de geur vind ik het meest vergelijkbaar met de geur van eucalyptus-menthol keelsnoepjes.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Kruidvat Vapo-lucht Zalf word verkocht voor € 2,69 in elk Kruidvat filiaal , en daarnaast word er ook een variant verkocht welke geschikt voor kinderen onder de 7 jaar.

Conclusie

Mijn persoonlijke conclusie is dat de Kruidvat Vapo-lucht zalf echt effectief werkt tegen de verkoudheid, want direct na het aanbrengen van de zalf voel ik mij al een heel stuk beter eerlijk gezegd.

Uiteraard zal het je verkoudheid niet als sneeuw voor de zon wegtoveren, maar ik heb wel het gevoel dat ik door het gebruik van deze zalf veel snellere beter word dan met andere middeltjes die ik uitgeprobeerd heb. Verder vind ik ook de prijs-kwaliteitsverhouding redelijk goed, al gaat zo'n potje eerlijk gezegd best wel snel leeg.


Share this:

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Beste, Bij ons in Berlaar in het filiaal zeggen ze dat deze Vapo-luchtzalf niet meer in de handel is . Spijtig want gaf zéér goede resultaten . Is ze nu nog te verkrijgen of wel ? Mvrgr Rik Geens Berlaar

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.