TAG: Blogmannen

Inleiding

In de blogwereld zijn het in tegenstelling tot zakenwereld niet de mannen in de meerderheid maar juist de vrouwen, en waarom bloggen mannen niet over hun aankopen van de Gamma bijvoorbeeld? Persoonlijk denk ik dat mannen daar gewoon geen behoefte aan hebben, en zal dus bijvoorbeeld ook niet schrijven over mijn aankopen bij de Kwantum.

Deze tag werd overigens in de wereld geslingerd door Metro Paul, en in deze post zal ik gewoon zijn vragen beantwoorden.


1. Welke vijf mannelijk bloggers volg jij?

Eerlijk gezegd volg ik minder dan vijf mannelijke bloggers, namelijk B4men.nl wat net als mijn blog ook een lifestyle / beauty weblog is en daarnaast volg ik ook Blogtrommel.com een blog over bloggen geschreven door een man. Voor de rest kijk ik vooral wat er op Facebook langs komt, en soms neem ik ook een kijkje bij Engelse scheerblogs zoals Sharpologist bijvoorbeeld, maar ik volg de meeste blogs niet actief.

2. Wie van deze mannen is jouw favoriete blogger? En waarom?

Eigenlijk is dit een vraag die ik niet echt kan beantwoorden, want kort gezegd heb ik gewoon geen favoriete bloggers en als ik dan toch een zou moeten kiezen? Dan word het Sharpologist maar dit is een Amerikaanse blog, maar deze persoon achter de blog is gewoon een van de meest gerespecteerde personen uit de scheergemeenschap.

Je hebt mensen in deze gemeenschap die zijn heel commercieel bezig, alles is altijd goed en het hypen van producten lijkt dan de voornaamste hobby bij dit soort personen. Echter Mark van Sharpologist is gewoon een wijze man die op een zo objectief mogelijke manier over klassiek scheren schrijft, en hij dit dus niet met schreeuwerige YouTube video's.

3. Heb je een voorkeur voor een blog van mannen of vrouwen? En zo ja waarom?

Nee het geslacht van de blogger maakt mij totaal niks uit al heb ik natuurlijk niks met make up blogs bijvoorbeeld, maar ik heb er niks op tegen om foto's te bekijken van een sexy fashion blogster. Maar natuurlijk lees ik wel liever onderwerpen die niet op een bepaald geslacht gericht zijn.

4. Wat is jouw verklaring voor het feit dat bloggende mannen in de minderheid zijn?

Zoals ik al in de inleiding schreef hebben de meeste mannen er gewoon geen behoefte aan, want zelfs ik heb niet de behoefte om over mijn aankopen steeds te schrijven. En eerlijk gezegd kan ik deze mannen niet eens ongelijk geven, want waarom zou je over je avondmaaltijd bijvoorbeeld bloggen?

Dus ik hou het erop dat mannen er gewoon geen behoefte in hebben, en normaal gesproken heb ik dus ook geen behoefte om tags te beantwoorden. Maar deze tag vond ik wel erg interessant, maar anders was ik gewoon wat anders gaan doen.

5. Wat moeten de mannelijke bloggers doen om meer op te vallen?

En dat vraag je mij? Eerlijk gezegd heb ik hier geen echt goed antwoord op, maar ik denk wel dat het goed is om gewoon jezelf te zijn wanneer je blogt. Maar ik ben persoonlijk eerlijk gezegd beperkt bezig met het promoten met mijn blog, maar ik treed wel in discussie met mijn lezers via de Facebook groep Scheren & Verzorging.

Dus ja benut de sociale media gewoon goed, en promoot je blog op de plekken waar dat ook echt zin heeft.

6. Wat is jouw favoriete blogpost geschreven door een man?

Sorry ik heb niet zoiets als een favoriete blogpost, dus op deze vraag heb ik helaas geen antwoord.

7. Welke man moet volgens jou morgen een blog beginnen? En waarom?

Bram van den Berg want ondanks dat deze man gewoon mijn tegenpool is zit hij net als mij vol met passie over klassiek scheren, met het verschil dat hij echt een bourgondier is en vooral exclusieve scheerproducten gebruikt.

8. Welke beginnende mannelijk blogger vind jij een aanstormend talent?

Helaas heb ik op deze vraag ook geen antwoord, maar ik kwam wel onlangs het nieuwe YouTube kanaal Gladde Praatjes tegen en deze persoon is zeker een aanstormend talent.

9. Nomineer enkele bloggers voor deze tag.

Ik nomineer bij deze B4Men en Blogtrommel.com om deze tag in te vullen.

Share this:

CONVERSATION

7 reacties:

  1. Leuk dat je de tag hebt overgenomen. Blogtrommel ken ik al. B4Men is nieuw voor mij, en ga ik volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het een leuke tag, en daarom besloot ik hem over te nemen.

      Verwijderen
  2. Leuk om te lezen! En zo kom je nog eens ergens,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie, en inderdaad ik heb de afgelopen dagen ook al heel wat mannenblogs ontdekt :)

      Verwijderen
  3. Zo, toch weer een extra blog om te volgen dankzij deze versie van de mannen tag hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor de nominatie. Ik ging er op mijn manier mee aan de slag:

    http://www.blogtrommel.com/blogmannen-wie-zijn-zijn-ze-en-wat-doen-ze/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je hem op je eigen manier heb ingevuld, en er dus gewoon een heel artikel over het thema geschreven hebt.

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.