Goedkoop basis klassiek scheerset

Inleiding.

Ongeveer 1,5 jaar geleden schreef ik op mijn Tweakblog een artikel over een basis set waarbij ik producten noemde die goedkoop waren en goed bekend stonden.

En met de kennis die ik na al die tijd opgedaan heb kan ik nu een nieuw basis set samenstellen waarvan ik sommige producten ook zelf uitgeprobeerd heb.

Krabber.

Ik denk dat sommige niks zal verbazen dat ik de Chinese Gillette Tech aanraad als goedkope krabber om mee te beginnen en het is ook nog eens een originele Gillette.

Chinese Gillette Tech

Door het plastic handvat ziet deze krabber wellicht niet zo luxe uit als een Rimei krabber. Maar omdat deze krabber een scheerkop bevat van het Tech design van Gillette is deze krabber naar mijn mening toch net een stuk beter dan een Rimei krabber.

De lengte van het handvat van deze krabber heeft ook nog een voordeel tegenover andere krabbers, want deze is namelijk bijna 11cm lang en de ribbel lijnen in het handvat zorgen voor een goede houvast van de krabber.

Wel is deze krabber erg licht, want hij weegt namelijk minder dan 50 gram en sommige mensen prefereren een zwaardere krabber. Een alternatief voor deze krabber is natuurlijk de Rimei krabber. Ik heb over deze krabber ook een artikel geschreven op deze blog.

Scheerkwast

Eigenlijk is het kiezen van een scheerkwast voor een basisset best moeilijk omdat er lokaal in Nederland niet zoveel keuze is en daarom loont het zich om online op eBay op scheerkwasten te zoeken. Al moet je dan wel een gok willen nemen, want meestal heeft niemand er over geschreven, maar juist daarom noem ik een paar alternatieven.

Want zoals met veel andere zaken krijg je meer waar voor je geld als producten rechtstreeks uit China koopt, want je betaald op deze manier niet voor de tussenpersoon in het westen. Want ook bekende merken gebruiken dassenhaar uit China en sommige van die scheerkwasten worden ook in China in elkaar gezet.

Het blijft echter moeilijk om te oordelen of zo'n scheerkwast goed is of niet en enige wat je kan doen is zoeken op de verkoper en dan blijkt dat op internet positieve ervaringen te vinden zijn van virginiasheng, Frank Shaving en in verleden waren er nog wat andere verkopers.

Ik heb zelf een Finest dashaar scheerkwast van virginiasheng gekocht en zal mijn ervaringen delen op deze blog.

Alternatieven zijn onder andere de Omega 10019 welke lokaal voor minder dan € 4 bij de Trekpleister te koop is en bekend staat vanwege zijn zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding. Maar als je bij de Duitse grens woont dan is de Balea Men pure dashaar scheerkwast ook wel een goede keus, deze kost € 7,95 en heeft ook een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

Scheercrème of Scheerzeep.

Dankzij de beperkte keuze aan scheercreme en scheerzeep lokaal in Nederland is dit eigenlijk het makkelijkste deel van deze blogpost. Want je hebt in budget prijs klasse in Nederland, Palmolive Men en De Vergulde Hand en Kruidvat scheerzeep.

En ik kies hier in dit geval dan voor Palmolive Men Classic Scheercrème, deze scheercreme werkt namelijk erg goed en is goed verkrijgbaar en kost ongeveer € 2.

Palmolive Men Classic Scheercrème 

De Palmolive Men Classic is trouwens ook als scheerzeep verkrijgbaar als scheerstaaf en die is goedkoper dan de scheercreme, zelfde geld overigens voor de scheerstaaf van De Vergulde Hand.

Mesjes.

Uiteraard hebben we ook DE mesjes nodig want met het bijgeleverde mesje van de krabber kun je maar ongeveer een week vooruit.

En je kunt sample packs online kopen of iemand vragen om samples op te sturen. Maar je kunt ook direct bulk kopen, al loop je dan wel een beetje risico de mesjes achteraf niks blijken te zijn. Maar de mesjes die ik in deze blogpost noem werken voor de meeste mensen goed, dus het is redelijk safe.

Astra Superior Platinum DE mesjes


De mesjes die ik uit kies zijn Astra SP mesjes, deze hebben een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding en je kunt er 100 stuks kopen voor minder dan € 10.

Als deze blogpost je geholpen heeft op weg te helpen, laat het dan weten door middel van een reactie :) En gelukkig nieuwjaar alle ;)

Share this:

CONVERSATION

4 reacties:

  1. Bedankt voor alle informationele posts mbt klassiek scheren. Je positieve insteek en enthousiasme hebben mij overgehaald om ipv je begin set maar gelijk voor het echte werk te gaan :-) Naar mij onderweg is nu een EJ DE89L (zag dat jij daar ook mee begonnen bent) en EJ scheerzeep. Kan niet wachten om te beginnen (en in begin vast paar keer te snijden ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen dat mijn posts over klassiek scheren je overgehaald heeft :) Ik heb zelf inderdaad ook een Edwin Jagger DE89L en die heb ik al meer dan twee jaar en is echt zijn geld meer dan waard.

      Wat voor scheerkwast heb je trouwens gekozen? Ik hoop in iedere geval dat je veel plezier zult beleven aan het klassiek scheren en hopelijk heb je het snel onder de knie.

      Verwijderen
  2. Het is ook ej brush van badger haren. Het was een set dus, krabber, badger brush en stand voor beide. Vandaag eerste scheerbeurt :-) Je opklop guide heeft geholpen maar moet daar nog in beter en steviger schuim krijgen. Iig geen shave burn gehad wel wat kleine snijwondjes hehe. Na een paar scheerhalen moet je de krabber afspoelen droog jij hem dan nog af om verder te krabben? Ik merk dat na afspoelen en verder krabben mijn schuim beetje mee weg spoelt, hoe doe jij dit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik spoel de krabber alleen uit in het water en daarna begin ik aan het volgende stukje te scheren en ik gebruik beide kanten, dus na twee een stuk geschoren te hebben spoel ik hem uit in het water.

      Het is opzicht niet zo erg als door het water op je krabber een heel klein stukje scheerschuim weg spoelt en is juist beter als de krabber niet droog is maar nat, al kun je het water er gewoon vanaf kloppen ;).

      De scheerkwast heeft trouwens een in werk periode, die is voor dassen scheerkwasten gelukkig redelijk kort, dus na een stuk of 3 a 5 scheerbeurten is die wel ingewerkt, maar bij varkenshaar duurt dat aanzienlijk langer.

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.