Wickham Soap Company Super Smooth Scheerzeep Bay Rum

Inleiding

Op woensdag 19 februari kreeg ik een PM van TSR lid Fox met de vraag of hij mij een sample mocht opsturen van zijn Super Smooth Scheerzeep lijn. Ik heb toen zijn aanbod geaccepteerd en gekozen voor de Bay Rum variant.

En hier mee ben ik waarschijnlijk een van de eerste Nederlanders die deze nieuwe, ambachtelijke Britse scheerzeep heeft mogen uitproberen, en dat voelt eerlijk gezegd best als een eer en ik ben er dan ook erg blij mee.

De Wickham Soap Company is opgezet nadat eigenaar Darron ontdekte dat er onder leden van scheer forums veel interesse is voor nieuwe scheerzepen. En daarop besloot hij om de scheerzeep die hij oorspronkelijk voor eigen gebruik maakte te perfectioneren en op de markt te brengen.

Als je geïnteresseerde ben in nog meer informatie over de begin periode van de Wickham Soap Company dan is wellicht interessant om dit topic op TSR door te lezen.

Verpakking

Darron heeft een interessante keuze gemaakt voor de verpakking, en gekozen voor een wel heel breed smal kuipje. De reden voor deze keuze is zodat er ook genoeg ruimte is om rondjes, te draaien over de scheerzeep met de grootste scheerkwasten.

Wickham Soap Company Super Smooth Scheerzeep

Voor de vergelijking heb een Monsavon scheerzeep kuipje genomen en deze naast de Super Smooth gezet. En het kuipje van de Super Smooth is ruim 4.5cm bredere en 3cm smallere dan het Monsavon scheerzeep kuipje.

Vergelijking breedte met een Monsavon scheerzeep kuipje


Vanwege gebrek aan geldmiddelen heeft Darron overigens voor goedkopere plastic verpakking gekozen. Maar het is zijn ambitie om uiteindelijk een betere verpakking te gaan gebruiken, al vind ik persoonlijk niks mis met deze plastic verpakking.

Werking en geur

Ik heb deze scheerzeep opgeklopt met behulp van de methode voor zachte scheerzepen, en heb daarbij royaal product gebruikt. En dat resulteerde uiteindelijk in een lekkere dikke laag scheerschuim en een scheerkwast vol met scheerschuim, zoals hieronder op de foto te zien is.


Ook is de kwaliteit van de scheerschuim zeer goed te noemen en beschermd het de huid ook erg goed en de scheerschuim droogt niet uit. Verder zorgt de scheerschuim ook er voor dat de krabber soepel over de huid glijdt.

Een geur omschrijven is altijd lastig en dat is dan ook hier het geval. Maar het is in iedere geval een heerlijke frisse geur waar ik duidelijk een vleugje limoen in ruik. Ik vind de geur ook een beetje lijken op de Crabtree & Evelyn West Indian Lime.

Prijs en verkrijgbaarheid

Op het moment van schrijven word deze scheerzeep nog niet verkocht. Maar zodra de scheerzeep goed gekeurd is door de betreffende instanties kan de verkoop beginnen, en tot dan is het nog even geduldig afwachten.

De prijzen zijn echter wel al bekend, namelijk £ 3,75 voor een 30g staal en £ 14,50 voor een heel kuipje van 160g. En de verzendkosten zijn £ 6,95 voor binnen Europa. Je kunt deze scheerzeep momenteel ook kopen bij Gallant and Klein voor € 17.38.

Conclusie

De prestaties en kwaliteit van deze nieuwe scheerzeep zijn erg goed te noemen, en daarnaast ruikt deze scheerzeep ook nog heerlijk. Wel is deze scheerzeep erg prijzig voor een scheerzeep, al is daar wel een goede verklaring voor.

Deze scheerzeep word namelijk met de hand gemaakt en het is geen massaproductie zoals bij andere scheerzepen veelal het geval is. Verder bied deze scheerzeep ook een exclusievere geur aan, want ''Bay Rum'' scheerzepen vind je weinig in Europa.

Dus eigenlijk bied deze scheerzeep een lage prijs-kwaliteitsverhouding, al valt de prijs redelijke mee als je de scheerzeep vergelijkt met andere dure Britse merken zoals Geo F Trumpers en DR Harris

Share this:

CONVERSATION

7 reacties:

  1. Klassiek scheren leeft meer in Engeland heb ik het idee. Hier in Nederland ben ik al blij als ik scheerzeep kunt kopen die je met een kwast moet opbrengen. Met mesjes is het helemaal bedroevend gesteld, voor Double Edge mesjes moet je echt naar een speciaalzaak gaan of via internet bestellen.

    Scheermesjes zijn ook erg belangrijk, ga je daar nog iets mee doen?

    Wat trouwens ook interessant is, een tijd geleden is er een uitzending geweest van de keuringsdienst van waarde over de prijs van de mesjes: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CDEQtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fderekenkamer.kro.nl%2Fseizoenen%2Fseizoen_4_2013%2Fafleveringen%2F08-08-2013&ei=o4cVU8q1F8fPsgaV7IGABg&usg=AFQjCNE2SYYAFqLPtayOOS_tfM6uC5dp4w&bvm=bv.62286460,d.Yms
    Ze gaan ook op het klassiek scheren in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben zelf vorig jaar in Londen geweest twee dagen, en het aanbod goedkope scheerzepen, scheercrèmes etc valt tegen in Engeland, maar het aanbod is beter dan in Nederland.

      Ik zelf heb uit Engeland Ingram Scheercrème mee gebracht, een goede goedkope scheercreme met menthol en zoiets vind je in Nederland gewoon niet, dus het aanbod lokaal is ook iets groter in Engeland.

      En verder heb je in Engeland veel van die dure merken in de grote winkel straten, een bekende is Taylor Bond Street. Over DE mesjes ga ik ook schrijven.

      Ik ben nu bezig met het testen van een Voskhod DE mesje en mijn ervaringen met dit mesje schrijf ik in een blog artikel. Het is alleen de eerste keer dat ik zoiets doe.

      En ik vraag me af of mensen het ook zouden willen weten hoeveel beurten je het mesje kunt gebruiken, want persoonlijk houd ik maximaal vijf scheerbeurten aan en dan gooi ik het mesje weg.

      Verwijderen
  2. Gemiddeld staat 2-3 keer. Ik denk dat jij aan de 5 keer komt omdat jij erg goed voorbereid door middel van douchen.

    Ook speelt roest een belangrijke factor in het scherp blijven. Het is te adviseren om het een fohn droog te blazen en wat alcohol erop te doen. Deze roest is niet zichtbaar met het oog maar met een microscoop. Dat wordt ook nog in de uitzending genoemd.

    In Engeland is het inderdaad iets beter,, leve het internet.

    Ik ben benieuwd naar je eerste review. Voskhod DE ken ik nog niet. Momenteel ben ik ook wat aan testen geslagen met een proefpakket wat ik via ebay heb besteld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de aflevering vandaag ook maar eens gekeken, en ik heb nog nooit mijn DE mesjes droog geblazen.

      Want die mesjes zijn van roest vrijstaal en je leest op internet ook maar weinig van roest op DE mesjes. Maar als je scheermes in de douch laat leggen dan kan ik me voorstellen dat het misschien gaat roesten.

      Verwijderen
  3. Door dit stukje heb ik deze zeep maar eens besteld hij ging zo hard en heb de laatste er van besteld. Ben benieuwd heb tot nu toe alleen prosaro en palmolive geprobeerd wat meer standaard dus nu eens wat meer exclusieve zeep proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naar deze review te hebben gelezen heb ik hem ook maar aangeschaft hij ging zo hard op de website en heb de laatste besteld zal wel goed zijn dan.Ben zeer benieuwd naast alleen wat standaard zepen geprobeerd te hebben nu maar eens tijd voor een wat exclusieve zeep.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Ronald,

      Leuk dat je een reactie op mijn weblog achterlaat, ik heb deze scheerzeep zelf ruim twee jaar geleden als een van de eerste mogen uitproberen. Destijds was hij pas begonnen met zijn onderneming, maar hij is er helaas een jaartje ongeveer mee gestopt. Sinds begin februari dit jaar heeft hij de draad dus weer opgepakt en is weer verder gegaan met het produceren van scheerzepen.

      Wat ik persoonlijk ook echt een lekker geurtje vond is de Spice Trade een huldebetuiging voor de klassieke Old Spice Scheerzeep, ja vroeger was daar naast een aftershave dus ook nog eens een scheerzeep van!

      Hoe dan ook veel plezier met de Wickham Soap Co. Scheerzeep, laat maar weten wat jij er persoonlijk van vind. Ik vind het heerlijk spul, maar ervaringen willen nog wel eens verschillen uiteraard.

      Met vriendelijke groet,

      Wesley Velroij

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.