Aanbevolen Scheerset 2015

Inleiding

Het is nu al weer meer dan een jaar geleden dat ik deze weblog begon, en in 2014 heb ik ruim 62 artikelen gepubliceerd waarvan het eerste artikel over een goedkoop scheerset ging dat ik persoonlijk deed aanbevelen.

Ik moet echter toegeven dat ik destijds nogal een blunder gemaakt hebt wat betreft het aanbevelen van de scheerkwast, want ik kon toen helaas geen scheerkwast aanbevelen en als suggestie zijnde heb ik toen de Ganvillage Green Dashaar Scheerkwast genoemd.

De scheerproducten die ik dit jaar aanbeveel kies ik aan de hand van een aantal criteria, en een van deze criteria is de verkrijgbaarheid wat inhoudt dat het product online of lokaal goed verkrijgbaar dient te zijn, maar de belangrijkste criteria is echter de prijs-kwaliteitsverhouding.

Krabber

Ook dit jaar beveel ik weer de Chinese Gillette Tech krabber aan want dit is eerlijk gezegd de enige krabber die voldoet aan de gestelde criteria, al had ik in eerste instantie de Wilkinson Sword Classic krabber willen aanbevelen maar deze is in Nederland helaas niet goed verkrijgbaar.

Chinese Gilette Tech

Het plastic handvat van deze krabber oogt in eerste instantie wellicht erg goedkoop, maar juist het handvat van deze krabber is erg praktische in gebruik want naast dat het een lang handvat is bied dit handvat ook een goede grip aan dankzij de ribbel lijnen.

Ik persoonlijk vind overigens dat deze krabber erg goed doet scheren, en tevens ben ik van mening dat dit een van de beste budget krabber is die je kunt kopen. Je kunt deze krabber overigens kopen bij de Chinese webwinkel Tinydeal voor € 2,38 en daarbij dien je rekening te houden met een levertijd van twee tot vier weken.

Scheerkwast

Het aanbevelen van een scheerkwast is eigenlijk iets dat ik normaal gesproken best lastig vind, maar dit jaar heb ik wel een keuze weten te maken en beveel ik de Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast aan.

Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast

De reden dat ik deze scheerkwast kies en niet de Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast is omdat deze scheerkwast gewoon meer waar voor je geld bied, want voor relatief weinig geld krijg je een zeer goede scheerkwast met een enorme knot varkenshaar van ruim 27MM.

Na verloop van tijd splijten overigens de uiteindes van de varkensharen van deze scheerkwast, en dat zorgt ervoor dat de haren uiteindelijk erg zacht aanvoelen. Deze scheerkwast kun je lokaal in Italië kopen voor € 6,90 bij de Aqua & Sapone, en in Nederland word deze scheerkwast verkocht voor € 14,95 door ScheerPlein.

Scheercrème

Eerlijk gezegd heeft zo'n beetje iedere Europees land heeft wel zijn eigen klassieke scheercrème of scheerzeep, en in Nederland is dat uiteraard De Vergulde Hand Scheerzeep maar de scheercrème die ik dit jaar aanbeveel is de Proraso Rood Scheercrème welke afkomstig is uit Italië.

Proraso Rood Scheercrème

Ik heb de Proraso Rood Scheercrème gekozen omdat ik persoonlijk vind dat dit een van de beste scheercrèmes is die je kunt kopen voor je geld, en daarnaast heeft deze scheercrème ook nog eens een prettige sandelhout geur. Deze scheercrème word onder andere verkocht door ScheerPlein € 6,50 en Manandshaving.nl € 6,85.

Aftershave

De keuze van een aftershave is eerlijk gezegd vooral afhankelijk van je huidtype, want als een een gevoelige huid hebt dan is het verstandigere om een aftershave balsem te gebruiken, maar als je een gemengde of normale huid hebt kun je ook gewoon aftershave lotions gebruiken.

Ik doe daarom zowel een aftershave balsem en aftershave lotion aanbevelen, en het is zelfs mogelijk een aftershave lotion te combineren met een aftershave balsem wanneer je wel wat extra hydratatie kunt gebruiken.

Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem

Als aftershave balsem beveel ik de Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem aan, dit is een non-nonsense aftershave balsem welke precies doet wat je van een aftershave balsem mag verwachten namelijk de huid kalmeren, hydrateren en het ondersteunen van het herstel van de huid na het scheren.

De Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem is letterlijk op iedere straathoek in Nederland te koop voor € 7,50 ongeveer, en regelmatig is deze aftershave balsem in de aanbieding voor de helft van de prijs.

Cien Men X-Bolt Aftershave Lotion

De keuze voor een aftershave lotion vind ik eerlijk gezegd best lastig want ik had graag de Williams Aqua Velva Aftershave Lotion of de Alpa 378 Aftershave Lotion aanbevolen, maar deze aftershave lotions voldoen helaas beide niet aan de criteria omdat ze helaas slecht verkrijgbaar zijn in Nederland.

Ik heb daarom gekozen om de Cien Men X-Bolt Aftershave Lotion van de Lidl aan te bevelen, dit is namelijk een verzorgende aftershave lotion met een heerlijke geur welke vergelijkbaar is met de geur van Hugo Boss Bottled.

Deze aftershave lotion word voor € 2,95 verkocht door de Nederlandse Lidl en voor € 2,45 door de Duitse Lidl, het is mij echter totaal onbekend of de Belgische Lidl ook deze aftershave lotion verkoopt.

Mesjes

Het aanbevelen van mesjes is iets wat ik persoonlijk erg lastig vind, want er is zoveel keuze uit verschillende mesjes dat het eigenlijk een beter idee is om een sample set te kopen wat meestal gewoon een selectie is van de populairste mesjes.

Deze sample sets zijn natuurlijk een heel stuk duurdere dan wanneer je een specifiek mesje in bulk koopt, en daarom beleef ik nog graag een mesje aan welke naar mijn mening het meeste waar voor geld bied wanneer ze in bulk gekocht worden.

Voskhod Mesjes

Omdat de Russische Roebel op zijn gat ligt zijn de prijzen van Russische mesjes erg in prijs gezakt en de Voskhod Mesjes zijn in bulk ruim 37% goedkoper geworden, en dat is de reden waarom ik deze mesjes aanbeveel in plaats van de Astra Superior Platinum Mesjes.

Deze mesjes zijn namelijk erg smooth, scherp en redelijk vergevensgezind en daarnaast is de duurzaamheid van deze mesjes ook dik in orde. Je kunt deze mesjes via eBay kopen voor ongeveer € 8,70 inclusief verzendkosten.

Tot slot

Het loont zich overigens om zowel de Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast en de Proraso Rood Scheercreme bij Scheerplein te bestellen, want zij verzenden gratis vanaf € 25 wat betekend dat je nog maar € 3,55 hoeft te besteden om in aanmerking te komen voor gratis verzending.

Als je niet weet wat je voor die € 3,55 nog zou kunnen kopen? Je kunt dan natuurlijk ook een kleinigheidje voor je vriendin of vrouw kopen want de bovengenoemde webwinkel is gewoon een online drogisterij.

Ik raad overigens alleen scheerproducten aan welke ik ook echt zelf getest heb, want alleen zo kan ik er zeker van zijn dat ik goede scheerproducten aanraad en niet puur afga op populariteit.

Share this:

CONVERSATION

7 reacties:

  1. Beste Wesley,

    Ik ben ook een beetje aangeraakt door het klassiek scheren virus, ik heb me ook een beetje verdiept en ik kom tot de volgende aanbevelingen en opmerkingen.

    Ik moet zeggen dat ik van mijn vriendin (die kapster is) wat bluebeard revenge scheerzeep in een kuipje kreeg, en dat beviel. Ik was in de Action en ik zag een grote pot Bartex scheercreme. Het kwam me vaag bekend voor...en voor 1,59 kon ik me geen buil vallen.
    Ik had niks te doen en zocht op internet naar dat Bartex spul. Nou, Bartex was ongeveer de grootste uitvinding voor de man anno nu, en het was tijdelijk uit de handel geweest 4 jaar geleden. Het geklaag was enorm! Zonder Bartex werd je als man niet gelukkig. En dan voor 1,59...dat was enorm goedkoop.
    Ik nam je tip voor een Chinees krabbertje ter harte, en die is onderweg. Ik heb een Vergulde Hand scheerkwast gekocht, en zeep me 's ochtends in met Bartex.
    Even wat aanvullingen:
    -Astra is inmiddels goedkoper als Voskhod. Wat is het verschil tussen Astra blauw en groen?
    -http://www.ebay.com/itm/262123853013?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
    een scheerset bestaande uit een kommetje, standaard, krabbertje en kwast. Ik krijg hem binnenkort, de kwaliteit laat ik weten. En dat allemaal voor 7,75.
    -De Cien after shave bevat, volgens mij, geen verzorgende bestanddelen. Waarom zou dat wel zo zijn (zoals jij hierboven schrijft)? Ik heb bij de Lidl de balsem gekocht.
    -Het lijkt me niet gezond om na het scheren je huid te irriteren met een geurwatertje met veel alcohol. Nou weet ik dat bij de Marokkaanse kapper ik vaak bespoten wordt met een lekker geurtje, wat ik niet thuis kan brengen, wat niet zo enorm prikt als een after shave. En het ruikt lekker, met een after shave heb ik het idee dat ik enorm walm. Hoe doen ze (deze Marokkanen) dat toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allereerst zou ik het waarderen wanneer je gewoon onder je eigen naam reageert, want eerlijk gezegd word ik een beetje moe van al die anoniemen reacties. Vandaar dat ik verder ook niet inhoudelijk op je reactie in zal gaan, want dat kost mij onnodig veel tijd en dat voor iemand die blijkbaar bang is om onder zijn eigen naam te reageren.

      Maar wat betreft de Cien Men X-Bolt Aftershave Lotion die is naar mijn mening wel degelijk verzorgend, maar dat breng ik natuurlijk niet als een feit. Je mag dus gerust van mening verschillen, maar verdiep je dan ook in de content. Heb je bijvoorbeeld wel eens de bestandsdelen van deze aftershave onderzocht? Als je dat gedaan zou hebben dan kom je o.a Toverhazelaar, Bissabolol, Allantoïne, en Glycerine tegen, wat stuk voor stuk verzorgende bestandsdelen zijn en de meeste zijn ook nog eens van natuurlijke oorsprong.

      Je kunt natuurlijk ook een flesje Axe Aftershave nemen, dan heb je inderdaad een geurwatertje met veel alcohol. Maar dat is bij deze aftershave van de Lidl beslist niet geval! Al die je wel voor jezelf te bepalen of een aftershave lotion niet teveel je huid uitdroogt, bij mij persoonlijk is dat in iedere geval niet het geval. En ik test de producten alleen op mijn eigen huid uiteindelijk.

      Verwijderen
    2. Goedendag,

      Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg en reviews op je site.
      Door de frustraties van de te dure Mach3 mesjes (en toch niet helemaal glad naar mijn wens) ben ik eens gaan googlen en kwam ik op je site.

      Het heeft mij overgehaald om ook de stap te wagen naar het klassiek scheren.
      Ik heb inmiddels de VOSKHOD mesjes besteld en ook de Edwin Jagger DE89L zal ik gaan proberen.
      Als scheerschuim gebruikte ik voorheen altijd nivea sensitive scheerschuim, maar ik had ook altijd nog een bakje met vergulde hand zeep en een vergulde hand kwast staan.
      Daar zal ik het eerst mee proberen, maar wie weet besluit ik ook nog om een andere kwast en/of zeep te gaan zoeken via jouw site.

      In ieder geval super bedankt.

      Hielke

      Verwijderen
    3. Hallo Hielke,

      Leuk om te horen dat je dankzij mijn weblog overgestapt bent op klassiek natscheren, daar doe ik het uiteindelijk voor!

      De Vergulde Hand is overigens een prima scheerzeep, al raad ik je ook aan om eens de Palmolive Men Classic Scheercrème uit te proberen. Persoonlijk vind ik deze net een stuk beter dan de Vergulde Hand.

      Verwijderen
    4. Wesley,

      dank voor de tip.
      Ik heb de betreffende pagina even doorgelezen en zag dat de sensitive variant niet in Nederland verkrijgbaar is.

      Ik heb echter een site in Duitsland gevonden die wel gewoon naar NL verscheept.
      Enige nadeel zijn de 11 euro verzendkosten, maar als je bulk koop, valt dat ook wel weer mee.
      En wanneer je meer dan 100 euro besteedt zijn de verzendkosten gratis.

      Groeten Hielke

      Verwijderen
    5. Volgens mijn had ik in mijn voorgaande reactie de site niet vermeld.
      Dat is: http://guenstiger-einkaufen24.de/

      Groeten Hielke

      Verwijderen
    6. Hallo Hielke,

      De site waar jij naar toe linkte is naar mijn mening redelijk aan de dure kant, een betere optie zou waarschijnlijk zijn om via Amazon Duitsland te bestellen. Je kunt daar veel scheerproducten tegen supermarkt prijs online kopen, bijvoorbeeld de Florena Men Sensitive Aftershave Balsem, maar ook de Wilkinson Sword Classic Krabber vind je er gewoon.

      Dus het is wel even zoeken, maar "Plus" producten worden zeer voordelig verkocht op Amazon, je dient dan alleen voor € 29 te bestellen of nog iets anders van Amazon mee bestellen.

      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.