Proraso Rood Scheercrème

Inleiding

Proraso is een van bekendste en oudste Italiaanse scheermerken ter wereld, en is erg populair onder klassiek natscheerders vanwege zijn goede prijs-kwaliteitsverhouding. De Proraso Rood scheercrème is speciaal ontwikkeld voor de zware baardgroei en bevat onder andere sandelhout olie en sheabutter.

Verpakking

De Proraso Rood Scheercrème word verkocht in een kartonnen doosje, en de scheercrème tube heeft een inhoud van ruim 150ML.

Proraso Rood Scheercrème

Persoonlijk vind ik de verpakking erg sjiek uitzien, en vind ik dat de verpakking ook een luxe uitstraling heeft ondanks dat het gewoon een budget product is. Verder vind ik het netjes van Proraso dat ze de verpakking meertalig gemaakt hebben, al ontbreekt Nederlands wel natuurlijk.

Werking en geur

Ik persoonlijk vind de werking van de Proraso Rood Scheercrème zeer goed en ook deze scheercrème laat zich makkelijk opkloppen tot een romig scheerschuim. Verder zorgt de scheercrème ervoor dat de krabber erg soepel over de huid glijdt en tevens word de huid erg goed beschermd.


De geur vond ik in het begin erg wennen en wat ik begrepen heb van B&B zou deze scheercrème juist een onaangepaste sandelhout geur hebben. Persoonlijk vind ik de geur wel prettig ruiken en herken duidelijk een houterige geur, al moet ik toegeven dat ik in het begin ook de scheercrème vreemd vond ruiken.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Proraso Rood Scheercrème word in Italiaanse supermarkten voor ongeveer € 2,20 verkocht, en in Nederland kun je deze scheercreme online kopen bij Manandshaving.nl € 6,85, Shave and more € 5,75, Drogistplein € 6,50, Razorstore.nl € 5,95.

Proraso scheerproducten zijn vaak overigens ook verkrijgbaar bij kleine fysieke winkels die een grotere assortiment klassieke scheerproducten hebben, zoals Parfumerie Drogisterij Renata in Rotterdam en Drogisterij Slamat in Utrecht.

Conclusie

Persoonlijk ben ik van mening dat de Proraso Rood Scheercrème behoort tot een van de beste budget scheercrèmes die je kunt kopen, en ik vind dan ook dat deze scheercrème een hoge prijs-kwaliteitsverhouding bied.

Wel kan ik me goed voorstellen dat sommige de geur niet zo prettig vinden ruiken en daarom de geur als chemisch omschrijven, en juist daarom ben ik van mening dat je waarschijnlijk gewoon tijd nodig zult hebben om aan de geur te wennen.




    

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.