Rapira Platinum Lux Mesjes

Inleiding

Iedere nadeel heeft zo zijn voordeel, in dit geval betreft het de Russische Roebel die flink minder waard geworden is door economische sancties van Europa en Amerika. Uiteraard is dit beslist geen pretje voor de Russen zelf, althans niet voor de import want alles word dan gewoon duurdere. Voor de export heeft dit echter zo zijn voordelen uiteindelijk, dat is dus ook precies de reden waarom de euro zelf ook geen drol meer waard is! ( En uiteraard incompetente politici's en banken )

De Russische mesjes zakte daardoor vorig jaar ruim 45% in prijs waarmee ze in een klap flink de markt deden opschudden, dat bleek vooral het geval voor (web)winkels die de mesjes duurdere ingekocht hadden. Ook deed de sociale media al snel zijn werk, waardoor de Rapira mesjes in algemene zin populairdere dan ooit werden.

Ook ik bestelde toen voor nog geen € 20 ruim 300 Voskhod Mesjes en nu heb ik dus precies hetzelfde gedaan, maar deze keer heb ik voor Rapira Platinum Lux Mesjes gekozen. Deze mesjes komen precies uit dezelfde fabriek en staan bekende als de scherpste mesjes van Rapira.

Verpakking

Net zoals alle andere Rapira mesjes worden ook deze mesjes per 5 stuks in een klein pakje verpakt en voorzien van twee wikkels individueel, al is er verder natuurlijk niks speciaals aan deze verpakking.
Rapira Platinum Lux Mesjes

Eigenlijk zijn dit soort verpakkingen dan ook meer de standaard voor DE mesjes, er zijn namelijk maar een paar merken die plastic gebruiken i.p.v. karton.

Gebruikservaring

Het komt eerlijk gezegd niet vaak voor, maar bij dit mesje had ik direct al bij de eerste scheerbeurt zo'n wow gevoel! Echt van, wow het mesje vliegt gewoon letterlijk door mijn vierdaagse baardgroei. Dus ja een ding werd mij al snel duidelijk, dat dit echt een heel scherp en tegelijk een erg smooth mesje is. Verder vind ik ook dat deze mesjes echt vergevensgezind zijn.

Ook de duurzaamheid van deze mesjes is gewoon dik in orde, ik krijg namelijk zonder problemen vijf scheerbeurten uit dit mesje. Dat hadden er ook zes of zeven kunnen zijn, maar ik vermijd gewoon liever dat ik uiteindelijk met botte mesjes lig te scheren.

Prijs

Voor nog geen € 10 koop je via eBay ruim 100 stuks van deze mesjes.

Conclusie

Normaal gesproken ben ik eerlijk gezegd niet snel onder de indruk van een mesje, want vaak heb ik het idee dat mesjes onderling helemaal niet veel van elkaar verschillen. Ja er zitten zeker slechte mesjes tussen, dat zal ik ook beslist niet ontkennen. Maar de meeste mesjes die ik getest heb vond ik gewoon goed, alleen de Feather Mesjes moesten het bij mij ontgelden helaas.

Echter er zijn van die mesjes die zich duidelijk onderscheiden van de rest, enkele van deze mesjes zijn de Astra SP Mesjes en Voskhod Mesjes. Die laatste was tot nu toe mijn favoriete mesje, maar boven mijn verwachting heeft de Rapira Platinum Lux die plaats overgenomen. Ik vind deze mesjes dan ook net een tikkeltje beter dan de Voskhod Mesjes, ze zijn vooral een stuk scherper en vergevensgezinder.

Wat betreft de prijs zijn deze mesjes naar mijn mening dan ook de ultieme bang for buck mesjes, althans zoals ze dat in het Engels zouden zeggen. In het Nederlands heet dat dus gewoon dat deze mesjes het meeste waar voor je geld bieden, maar soms klinkt zo'n Engelse term simpelweg mooiere.

Share this:

CONVERSATION

6 reacties:

  1. Ik twijfelde om ze te bestellen. Ga dat dus nu doen. Ik heb ze zelf ook geprobeerd en vond ze ook wel goed, iig beter dan de Voskhods. Ik zou de andere van Rapira ook wel eens willen testen. Heb jij daar ervaring mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb ervaring met de Rapira Super Stainless Mesjes, die zijn nog een stuk goedkoper dan deze Rapira mesjes.

      Ik vind die mesjes persoonlijk vergelijkbaar met de Astra Superior Platinum Mesjes.

      Verwijderen
  2. Hi Wesley, bedankt voor deze duidelijke review!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://voskhod.eu/safety-razor-blades

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.