Monsavon Scheerzeep uit Frankrijk

Inleiding

Begin deze maand ben ik een weekendje naar Parijs geweest en ik had online al gelezen over de Monsavon Scheerzeep, ook had ik gelezen dat deze voor minder dan € 1,50 in de Franse supermarkten verkocht worden. Dus naast de toerist uithangen stond het kopen van Franse scheerproducten ook hoog op mijn lijstje, daarvan was de Monsavon dus gewoon een musthave van!

Omdat mijn tube Palmolive Men Classic Scheercrème toch bijna praktische op was, besloot ik dus om alvast een nieuwe scheerzeep/crème aan te breken. Aangezien deze scheerzeep mooie herinneringen met zich mee bracht uit Parijs, was het voor mij dus een logische keuze om deze scheerzeep in gebruik te nemen. Ondanks dat ik eigenlijk nog een hele berg aan andere scheercrèmes en scheerzepen heb liggen, maar gelukkig zijn deze producten toch nog lang genoeg houdbaar uiteindelijk.

Eerste indruk verpakking en geur

Het plastic kommetje oogt heel simpel en saai en bevat geen eens een merk, er staat namelijk alleen ''Bol a raser en Authentique'' en daar houdt het dan wel zo'n beetje op en word alleen nog vermeld hoeveel gram scheerzeep erin zit.
Monsavon Scheerzeep

Toen ik de eerste keer aan de scheerzeep rook kon ik een hele sterke parfum geur ruiken en deze kon ik in eerste instantie niet goed plaatsen, maar toen ik op internet verder las werd er opgemerkt dat de scheerzeep naar Lavendel zou ruiken. Toen ik nog eens goed aan de scheerzeep rook kon ik inderdaad lavendel ruiken en dat ruikt eigenlijk niet verkeerd om eerlijk te zijn.

De scheerbeurt

Ik heb mijn Balea Men dashaar scheerkwast in warm water laten weken en toen ik klaar was met met douchen ben ik begonnen met het opkloppen van de scheerzeep.

Met de scheerkwast heb ik naar mijn idee royaal scheerzeep uit het plastic kommetje genomen en daarbij heb ik zoals normaal de scheerzeep rechtstreeks op mijn gezicht opgeklopt tot een mooie scheerschuim en dat ging eigenlijk in een keer goed.


Over de kwaliteit van de scheerschuim kan ik echt niks slechts over zeggen want het is gewoon zeer goed en beschermd de huid goed en is ook slick, eigenlijk gewoon dus hoe scheerschuim hoort te zijn.

Tijdens de eerste indruk rook de geur erg sterk vond ik, maar juist tijdens het scheren is de geur heel aangenaam en niet erg overheersend. Ik denk persoonlijk dat de geur erg vergelijkbaar is met Speick scheercreme, welke ook naar Lavendel ruikt. Persoonlijk ben ik meer dan tevreden over deze scheerzeep en als je in Frankrijk zou komen dan is dit echt een must have.

28-12-2013 

Ik heb de scheerzeep nu al een tijdje gebruikt sinds ik deze blogpost schreef en ik heb nu dus de bodem bereikt van het plastic kommetje, dus de scheerzeep is al ver op en dat houdt dus in dat deze scheerzeep niet erg lang mee gaat.
De Scheerzeep na twee maanden

Persoonlijk vind ik dat niet erg omdat de scheerzeep erg goedkoop is en ik ook graag andere scheerzepen of scheercrèmes gebruik.

Gebruikte krabber en mesje?

Aangezien deze post over een scheerzeep gaat was ik bijna vergeten om te vermelden welke krabber en mesje ik gebruikte, maar voor de mensen die dat graag willen weten heb ik het er bij gezet

De krabber die ik gebruikte is een Edwin Jagger DE89L en het mesje is een Gillette Blue Extra welke even eens alleen in Frankrijk te krijgen is.

Conclusie

Ik vind dat deze scheerzeep een hele hoge prijs kwaliteitsverhouding heeft en is zijn geld meer dan waar. Dus als je toevallig in Frankrijk bent dan is dit echt een must have om te kopen, hij gaat helaas alleen niet zolang mee.

Deze scheerzeep bewijs ook maar weer dat een goeie scheerzeep/crème helemaal niet veel hoeft te kosten ps Monsavon betekend in het Frans ''mijn zeep''.

Share this:

CONVERSATION

10 reacties:

  1. Een tijdje geleden ben ik via Wesley in het bezit gekomen van deze Monsavon scheerzeep. Ik probeer graag nieuwe producten uit, want dat vind ik persoonlijk één van de leuke aspecten van deze "scheer hobby". Ik ben al enkele jaren een liefhebber van het klassiek scheren en heb al de nodige producten geprobeerd van low budget tot high end, en na het lezen van enkele andere reviews was ik erg benieuwd naar deze zeep.Hierbij dan mijn persoonlijke review van de Monsavon scheerzeep.

    De verpakking is erg éénvoudig en verder niets bijzonders, maar goed het betreft hier dan ook een budget product en voor de lage prijs valt hier dan ook niks op aan te merken.

    Bij het openen van de verpakking valt de geur direct op. Het is een aparte geur welke ik niet zo één twee drie kan vergelijken met een ander product wat ik geprobeerd heb. Wesley maakt in zijn review de vergelijking met de Speick scheercrème maar daar komt het naar mijn mening echt niet in de buurt. Ik heb zelf de scheercrème en scheerstick van Speick op het schap staan en kon dus een goede vergelijking maken.

    Geur beleving is natuurlijk heel persoonlijk en het is erg lastig om deze aparte geur dan ook te beschrijven. Het is geen bijzondere geur, maar ook niet overheersend of onaangenaam. Het is even wennen Daar laat ik het verder bij.

    Het maken van het schuim gaat éénvoudig maar er is naar mijn idee wat meer product nodig om het schuim te maken. Persoonlijk vind ik het schuim wat aan de lichte kant en naar mijn smaak is het niet romig genoeg en zakt het te snel in. De glij eigenschappen zijn redelijk en het mes trekt veder niet over de huid.

    De geur blijft na het scheren niet lang hangen dus hij is goed te combineren met een luchtje naar keuze. De zeep geeft mij na het scheren echter wel een wat droog gevoel. Een goede verzorgende aftershave balsem is dan ook wel aan te raden.

    Al met al een redelijke budget zeep welke het proberen waard is als je eens iets nieuws wilt proberen. Als algeheel eindcijfer geef ik deze zeep dan ook een 6,5 / 7.

    Mark

    Ps. Wesley bedankt voor het prettige mail contact en de correcte afhandeling.





    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te zien dat jij ook een review van Monsavon online hebt staan! Ik had niet anders verwacht, de prijs van deze zeep is uiteraard perfect voor jouw site ;) Lees mijn review ook eens :)

    http://gladdepraatjes.com/gillette-thin-uit-1955/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jean-Luc,

      De Monsavon Scheerzeep is een van de eerste scheerproducten welke ik gereviewed heb, dus ik denk dat er wel een duidelijk verschil te zien is op de manier en stijl hoe ik deze review schreef in vergelijking met recentere reviews. Wat betreft Monsavon, dat is inderdaad een scheerzeep die uitstekend bij mijn weblog past.

      Ik focus mij ja meer op de betaalbare en goedkope scheerproducten, want ik persoonlijk ben gewoon niet zo van de fancy scheerproducten. Het is zelfs zo dat ik gelukkigere ben met een scheerzeep zoals Monsavon dan dat ik ben met een scheerzeep zoals Klar Seifen bijvoorbeeld, zelfs wanneer ik het geheel kosteloos toegestuurd krijg ( PS van Klar Seifen komt 11-11-2016 een review van online ).

      Ik zal jou review ook nog wel even lezen, maar dan moet je site wel niet in de onderhoudmodus staan uiteraard. Dus ik bezoek je site later nog wel even, leuk om te horen dat je de draad in iedere geval weer op gepakt hebt. Al ben ik ook van mening dat het bloggen geen moetje mag zijn, dus een tijdje niet schrijven kan ook geen kwaad naar mijn mening.

      Verwijderen
  3. Ben per ongeluk op deze zeep gestuit en was gelijk verkocht (en dat niet alleen voor de prijs!).
    Helaas is mijn voorraad nu bijna op en doemt zich de vraag op "hoe kom ik aan nieuwe?"
    Ieder familielid met francofiele neigingen heb ik al een fotootje gestuurd met een voorbeeldplaatje en verzocht er een een paar 'bollen' voor mij mee terug te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er nog thuis liggen, maar doe niet aan verkopen. Dus beste hopen of iemand het uit Frankrijk voor je mee kan nemen, is daar namelijk makkelijk te vinden.

      Verwijderen
  4. Gebruik deze zeep al jaren en kan hem iedereen aanbevelen. Zelf ga ik niet ieder jaar naar Frankrijk, maar vaak gaat er wel een familielid. . .
    Heb wel geprobeerd met iemand die ook op de Zwarte Markt de gewone handzeep van Marsalis verkoopt geïnteresseerd te maken maar daar zag ze helaas weinig brood in om dit ook in haar assortiment mee te nemen.
    Dus: bestook je kennis,vrienden en familie want dat werkt het beste om er aan tekomen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas zien de meeste ondernemers hier weinig brood in :( Ze hebben liever schreeuwerige producten, wat ze goed geld oplevert.

      Dan een simpel product als Monsavon, daar valt gewoon niet veel mee te verdienen denk ik. En als je € 5 per kuipje vraagt, dan ben je al gauw te duur....

      Verwijderen
  5. Natuurlijk kun je ook kontakt op nemen met http://www.dikdik.nl/
    Zij is misschien wel bereid om bij voldoende deel-/afname om het van haar franse import te betrekken.
    De gewone handzeep van het merk Le Petit MARSEILIAIS Vanille kan ik ook van haar aanbevelen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Coen, eind September zullen de "bols de rasage de MonSavon" in het assortiment dikdik.nl opgenomen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mon Savon Bol de Rasage is toegevoegd aan het assortiment op DikDik.nl. Met dank aan Coen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.