Omega 68 Varkenshaar Reisscheerkwast

Inleiding

De Omega 68 Varkenshaar Reisscheerkwast is een van de vijf verschillende reisscheerkwasten uit het assortiment van het Italiaanse scheermerk Omega, en wat betreft het formaat is deze scheerkwast vergelijkbaar met de beroemde Simpsons Wee Scot Scheerkwast.

Ik heb deze scheerkwast overigens kosteloos opgestuurd gekregen door Scheerplein waar ik ze uiteraard erg dankbaar voor ben, want anders was deze review niet mogelijk geweest.

Eerste indruk

Mijn eerste indruk van de Omega 68 Varkenshaar Reisscheerkwast is eerlijk gezegd niet zo geweldig en ik was zelfs redelijk teleurgesteld, maar dat laatste komt vooral omdat ik niet verwacht had dat de scheerkwast zo klein zou zijn en ik ben natuurlijk gewend aan grote scheerkwasten.

Omega 68 Varkenshaar Reisscheerkwast

De totale lengte van deze mini scheerkwast is 7.5cm en de varkenshaar knot heeft een lengte van 4.5cm totaal en de knot heeft een breedte van ongeveer 18mm, en het handvat heeft een lengte van ongeveer 2.7cm en een breedte van 2.5cm.


Uiteraard heb ik de Omega 68 Varkenshaar Reisscheerkwast ook vergeleken met andere scheerkwasten, en dan is eerlijk ook direct duidelijk hoe klein deze scheerkwast nou echt is want de Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast is ruim twee keer zo groot.

Het handvat van deze scheerkwast is overigens gewoon van plastic net zoals veel andere Omega scheerkwasten, maar persoonlijk vind ik het best een sjiek en vooral een schattig handvat omdat het zo klein is.

Gebruikservaring

In tegenstelling tot de eerste indruk is de gebruikservaring met deze scheerkwast wel gewoon goed te noemen en persoonlijk heeft mij dat best wel verrast, want ik had eerlijk gezegd verwacht dat deze scheerkwast totaal niet praktische zou zijn en dat valt gelukkig wel mee.

Wat ik wel echt een nadeel vind van deze scheerkwast is het handvat want omdat het handvat zo klein is bied het helaas geen ideale grip, en daarnaast is deze scheerkwast ook niet echt geschikt voor het opkloppen van scheerzeep/crème met behulp van een scheerkom.


Waar deze scheerkwast wel echt in uitblinkt is het opkloppen en inzepen van scheerzeep/crème rechtstreeks via je gezicht, want je zou het wellicht niet verwachten maar deze scheerkwast klopt met gemak genoeg scheerschuim op. De uiteindes van de varkensharen van deze scheerkwast voelen in het begin een beetje prikkelig aan, maar na verloop van tijd worden de haartjes veel zachter doordat ze splijten.

Ik heb deze reisscheerkwast overigens ook twee weken meegenomen op vakantie en ik vind vooral het formaat erg handig, want deze scheerkwast neemt echt zeer weinig plaats in beslag en daarnaast drogen de haartjes ook nog snellere vanwege de kleine knot.

Bouwkwaliteit

De bouwkwaliteit van deze scheerkwast is redelijk goed zover ik kan oordelen en de varkenshaar knot zit duidelijk ook stevig vastgelijmd in het handvat, maar het handvat is helaas wel redelijk fragiel omdat het onderste deel gewoon niet goed genoeg vastgelijmd zit.

Ik heb handvat zelf weer met secondelijm vastgelijmd, en tot nu toe heeft de lijm nog niet los gelaten. Mocht je scheerkwast dus net als de mijne ook stuk aankomen dan kun je dat gewoon zelf maken, en voor de rest is het eigenlijk gewoon een stevig handvat.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Omega 68 Varkenshaar Reisscheerkwast is verkrijgbaar bij Scheerplein voor € 7,15 exclusief verzendkosten.

Conclusie

Ik vind de Omega 68 Varkenshaar Reisscheerkwast uitstekend geschikte scheerkwast om mee te nemen op reis, en daarnaast bied deze scheerkwast ook een erg goede prijs-kwaliteitsverhouding aan.

Uiteraard heeft Omega wel de nodige concessies uit moeten voeren om deze reisscheerkwast zo klein mogelijk te houden, en dat maakt deze scheerkwast voor dagelijks gebruik eerlijk gezegd minder praktische in gebruik.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.