Mijn scheersouvenirs uit Thailand en Maleisië

Inleiding

Ik heb recent samen met mijn vriendin een rondreis gemaakt in Thailand en Maleisië van ongeveer twee weken, en ik heb de volgende steden bezocht: Bangkok, Chiang Mai, Koh Samui, Penang en als eindstop Kuala Lumpur.

Wat betreft scheersouvenirs hadden zowel Thailand en Maleisië bijna niks te bieden, en in deze landen domineert gewoon Gillette de markt. Ik ben overigens ook tot de conclusie gekomen dat ze in Thailand en Maleisië talkpoeder gebruiken als aftershave, en dat heeft alles met het tropische klimaat te maken.

Het grote verschil tussen talkpoeder en een gewone aftershave lotion is dat talkpoeder volledig de huid uitdroogt, en in landen met een tropische klimaat is dit een uitstekend geschikt alternatief voor de gewone aftershaves.

Overigens ben ik tot de conclusie gekomen dat ze in Thailand en Maleisië talkpoeder gebruiken als aftershave, en dat heeft alles met het tropische klimaat te maken.

Gillette Super Click Krabber

De Gillette Super Click Krabber is naast de geïmporteerde Boots aftershaves het enige klassieke scheerproduct dat ik in Thailand kon vinden, en dit is een goedkope krabber geheel van plastic.

Gillette Super Click Krabber

Deze krabbers zijn op eBay overigens veel makkelijkere verkrijgbaar dan lokaal in Thailand, want ik kon deze krabbers alleen in de Big C Hypermarkt te vinden. De meegeleverde mesjes zijn blijkbaar nog moeilijkere lokaal verkrijgbaar, want die heb ik nergens weten te vinden.

Ik heb omgerekend ongeveer € 0,60 voor deze krabber betaald, en ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe goed of slecht zo'n volledige plastic krabber scheert.

Masca Eau de Cologne

In tegenstelling tot klassieke scheerproducten is er in Thailand wel een groot aanbod parfums te vinden, echter de enige klassiekere die ik kon vinden was de Masca Eau de Cologne. Voor mij persoonlijk is dit natuurlijk ook een onbekend merk, en daarom heb ik op internet wat onderzoek gedaan,

Masca Eau de Cologne

Het merk Masca is sinds 1968 te koop in Thailand en veel Thaise mannen gebruiken deze Cologne dan ook als aftershave. De geur zou een citroengeur zijn, althans dat is wat ik wist te vinden op een vaag Thais forum.

Ik heb deze Eau de Cologne overigens gekocht bij de Tops Supermarkt voor omgerekend ongeveer € 1,85.

Scheersouvenirs uit Klein India Penang

Naast een China Town hebben ze ook een Klein India in Penang waar uiteraard de meerderheid van de bevolking bestaat uit immigranten uit India, en naast de Sri Mahamariamman Temple vind je in dit gebied veel winkels die Indiase producten verkopen waaronder Indiase scheerproducten.

Indiase Old Spice

Ik was uiteraard hartstikke blij en verrast om zoveel verschillende Indiase Old Spice producten te vinden tijdens mijn verblijf in Penang, en ik ben het meest benieuwd naar de Old Spice Scheercrème want Old Spice verkoopt deze scheercrèmes namelijk alleen in India.

Indiase Scheercrèmes 

Naast de Indiase Old Spice scheerproducten kwam ik ook nog vijf andere Indiase scheermerken tegen waarvan ik de scheercrèmes gekocht heb, en het merk Godrej is redelijk populair online. Verder heb ik de Vi-John Lime Fresh en Vi-John Mentholated Scheercrème gekocht, en dit merk claimt nummer 1 te zijn in de verkoop van scheercrèmes.

De andere merken die ik gekocht heb zijn Super-Max, Lyko Plus, Cosmo Plus en op de Super-Max na zijn dit eerlijk gezegd allemaal onbekende Indiase scheermerken. De Super-Max Scheercrèmes worden overigens in Bulgaria geproduceerd, en zover ik weet zou dit merk ook in Groot Brittannie verkocht worden.

Ik heb gemiddeld overigens ongeveer € 1 per scheercreme betaald, en voor de Old Spice Aftershaves betaald ik ongeveer € 4,15 per stuk voor omgerekend.

Laser Ultra Scheerkwast


De Laser Ultra Scheerkwast kwam ik tegen in een grote supermarkt genaamd Giant, welke gevestigd is in het Prangin Mall Atrium winkelcentrum. In deze supermarkt kun je ook Laser krabbers kopen, welke overigens verdacht veel op de moderne Gillette krabbers lijken.

Laser Ultra Scheerkwast

De haren van deze scheerkwast zijn overigens gemaakt van Nylon, en dat is de laagste graduatie wat betreft synthetische haren voor scheerkwasten. Ik heb voor deze scheerkwast ongeveer € 1,50 betaald omgerekend.

Gatsby Aftershave Lotion

De Gatsby Aftershave Lotion was een scheerproduct dat ik perse wilde kopen in Maleisië, maar het was heel moeilijk om deze aftershave te vinden en uiteindelijk heb ik deze aftershave gekocht in een Japans warenhuis genaamd Isetan.

Gatsby Aftershave Lotion

Gatsby is overigens een merk dat afkomstig is uit Japan en word in bijna alle landen in Azië, maar het assortiment verschilt wel erg per land want en deze Gatsby Aftershave Lotion word ook verkocht in Japan. Voor deze aftershave heb ik overigens ongeveer € 2,90 betaald.

Tot slot

Het mag wel duidelijk zijn dat er in Thailand en Maleisië nauwelijks klassieke scheerproducten verkrijgbaar zijn, en in Thailand vind je alleen geïmporteerde aftershaves van bijvoorbeeld Nivea of het Boots huismerk.

In Maleisië daarin tegen zijn de meeste klassieke scheerproducten importeert uit India, en dat geld bijvoorbeeld ook voor producten zoals Vicks Vaporub. Ik had eerlijk gezegd ook gehoopt om echte Thaise of Maleisische scheermerken te vinden, maar helaas domineert ook in deze landen Gillette de scheermarkt.


Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.