Floïd Vigoroso Aftershave Lotion

Inleiding

Floïd is zonder enige twijfel een van de meest bekendste en populairste klassieke Spaanse scheermerken, en de Floïd Vigoroso Aftershave Lotion werd in 1932 ontwikkeld in de laboratoria van de beroemde Spaanse zakenman Joan Baptista Cendrós.

De producten van Floïd hebben als doel om de man te voorzien van kwaliteit en gemak, en daarnaast is het een echt mannenmerk met dus echte mannengeuren. Overigens werd Floïd in 1952 door Intercosmo geïntroduceerd in Italië, en sinds Augustus 2013 is Floïd in handen van de Amerikanen, namelijk het cosmeticabedrijf Revlon.

Verpakking

Normaal gesproken word de Floïd Vigoroso Aftershave Lotion verkocht in een kartonnen doosje met daarin een 150ml flesje, maar ik koos ervoor om de speciale editie van Floïd te kopen wat dus een old school fles van 400ml is.

Floïd Vigoroso Aftershave Lotion

De speciale editie van Floïd Vigoroso Aftershave Lotion is speciaal uitgebracht voor echte fans van Floïd, en daarnaast is het een huldebetuiging voor de roots van het merk. Deze speciale editie is lokaal in Spanje overigens minder makkelijk verkrijgbaar dan de gewone verpakking, en het beste kun je kijken bij een parfumerie i.p.v een supermarkt.

Werking en geur

Persoonlijk vind ik de werking van deze aftershave lotion best goed en direct bij het aanbrengen heb ik echt zo'n ''Bam in je gezicht'' gevoel, en dat komt eerlijk gezegd omdat er direct bij het aanbrengen een sterke muntgeur vrij komt. Na het aanbrengen veranderd de geur vrij snel in een warme zoete geur, en naar mijn mening is dit echt een klassieke en exotische mannengeur.

Deze aftershave lotion bevat overigens ook menthol en in deze Floïd aftershave zou juist veel menthol bevatten, want Vigoroso betekend namelijk krachtig en daar word de hoeveelheid menthol mee bedoeld. Wat betreft de koelende werking die voelt in het begin echt koud aan en blijft daarna voelbaar voor ongeveer 20 a 25 minuten.

Waar de geur van deze aftershave lotion echt in uitblinkt is de waarneembaarheid, want de geur is namelijk meer dan zes uur waarneembaar en vervaagt ook niet zo snel als andere aftershaves.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Floïd Vigoroso Aftershave Lotion 400ml is verkrijgbaar bij Gifts and Care voor € 13,95 en bij Manandshaving.nl voor € 25,45 en de 150ml variant kost € 14,95. PS met de kortingscode ''FLOID15'' krijg je bij Manandshaving.nl 10% extra korting op het gehele assortiment van Floïd t/m 31 mei.

Overigens heb ik de Floïd Vigoroso Aftershave Lotion 400ml gekocht bij een Spaanse Parfumerie in Barcelona voor € 7,86, maar de reguliere prijs is ongeveer € 10 en de 150ml word lokaal voor ongeveer € 5 verkocht.

Conclusie

Persoonlijk vind ik de Floïd Vigoroso Aftershave Lotion echt heerlijk spul, zowel wat betreft de verzorgende werking van de aftershave lotion en de geur. Maar ik vermoed eerlijk gezegd dat niet iedereen deze klassieke exotische geur zal waarderen, met name je vrouwelijke wederhelft waarschijnlijk.

De prijs-kwaliteitsverhouding vind ik persoonlijk erg goed vooral wanneer je dit product gewoon lokaal in Spanje koopt tijdens je vakantie, en zo'n 400ml fles is ook ruim genoeg voor een heel jaar wanneer je het zuinig verbruikt. Mijn persoonlijke voorkeur is overigens om aftershave lotions gewoon royaal te gebruiken, want ik vind dat gewoon lekkerder aanvoelen.


Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.