Mijn scheersouvenirs uit Tsjechië

Inleiding

Zoals sommige van mijn lezers wellicht weten ben ik tijdens de Pasen voor ongeveer vijf dagen naar Tsjechie geweest, en heb Praag bezichtigd en het stadje Kunta Hora welke bekende staat vanwege de Ossuarium van Sedlec.

Naast de toerist uithangen kon ik het natuurlijk ook niet laten om wat Tsjechische scheerproducten te kopen, en daarbij ben ik dan net een shopaholic, en de onderstaande foto's zijn daarvan het bewijs wat mijn vriendin vastgelegd heeft.



De varkenshaar scheerkwasten die ik op de bovenstaande foto's het bekijken was, waren spotgoedkoop maar ik vond ze niet zo goed uit zien. Ik ben verder vrij kieskeurig geweest bij het kiezen van de scheerproducten welke ik wou kopen en bepalend was de geur in de meeste gevallen.

Alpa 378 Aftershave Lotion

De beslissing om de Alpa 378 Aftershave Lotion te kopen was snel gemaakt, omdat dit een van de populairste Tsjechische scheerproducten online is en omdat het menthol bevat.

Alpa Aftershave Lotion

Uiteindelijk was het de geur van deze aftershave lotion welke mij overtuigde om deze aftershave lotion te kopen, want ik vind het persoonlijk best fijn ruiken en de geur lijkt inderdaad wel op Irish Moos, maar ik vind de Alpa 378 fijner ruiken.

Adam Aftershave Balsem


De Adam Aftershave Balsem heb ik niet direct gekocht toen ik hem tegen kwam bij de Teta drogisterij omdat ik 60CZK aan de hoge kant vond. Maar toen ik de Adam Aftershave Balsem tegen kwam bij de Tesco Hypermarket voor 47CZK, was de beslissing snel gemaakt en heb direct de laatste twee flesjes gekocht.

Adam Aftershave Balsem

Ik had over deze aftershave balsem eigenlijk niks online buiten wat informatie op een blog van een verkoper en van de producent, maar deze aftershave balsem stond op mijn wenslijst omdat het menthol bevat.

Ik heb deze aftershave balsem ook al uitgeprobeerd en mijn eerste indruk is dat het goed werkt en het is een niet vettige aftershave balsem en deze aftershave balsem ruikt echt goed. Je voelt verder duidelijk het koelend effect van de menthol, al voelt de Alpa 378 wel veel koeler aan maar dat is dan ook een lotion.

Barbus Scheerzeep

De beslissing om de Barbus Scheerzeep te kopen had ik redelijk snel gemaakt, maar ik wou hem wel perse bij de Rossmann drogisterij kopen waar ie in de aanbieding was voor 60CZK.

Barbus Scheerzeep

Uit eigen onderzoek wist ik al dat deze scheerzeep beslist geen miskoop zou, maar helaas is de verpakking gesealed dus echt aan de zeep ruiken ging niet. Ik heb deze scheerzeep overigens nog niet uitgeprobeerd, maar wanneer ik dit doe zal ik er waarschijnlijk over schrijven hier.

Pascale Menthol Scheercrème

Ik kwam de Pascale Menthol Scheercrème heel toevallig tegen toen ik in de Kaufland in Kunta Hora was om even bij de scheerproducten te kijken, en wat water en snacks te kopen.

Pascale Menthol Scheercrème

De Pascale Menthol Scheercrème was totaal een onbekende scheercreme voor mij en ik wist dus ook helemaal niks over dit merk. Uiteindelijk heeft de prijs van 20CZK me overtuigd om hier twee tubes van te kopen, en ik denk niet dat ik hier spijt van zal krijgen aangezien het op internet als goed bekend staat.

Deze scheercreme word overigens geproduceerd door Aroma in Bulgarije voor de Kaufland, dus ik denk dat Pascale Complete Care een huismerk is van Kaufland in Oost Europese landen zoals Tsjechië.

Overigens kun je in Kaufland Tsjechië maar beter geen scheerproducten aanraken waarvan iemand anders de verpakking van kapot gescheurd heeft. Want dan word je blijkbaar ten onrechte beschuldigd van het stuk maken van een verpakking, terwijl je totaal onschuldig bent en de politie is in Tsjechië helaas net zo corrupt en die helpen je dus niet.

Tot slot

Mocht je binnenkort naar Tsjechië gaan? Dan heb ik nog wat tips voor je welke supermarkten en drogisterijen waard zijn te bezoeken, en welke je beter kunt overslaan.

Bij de Teta drogisterij heb je de grootste keuze uit Tsjechische scheerproducten, ze zijn alleen niet de goedkoopste en daarom loont het zich om naar een Tesco Hypermarkt te gaan, waar veel producten goedkoper zijn.

Albert, Billa, Interspar, DM Drogisterij hoef je niet veel aanbod te verwachten en die kun je direct overslaan als je opzoekt bent naar Tsjechische scheerproducten. Al loont het zich wel om een Albert Hypermarkt te bezoeken, die bleken de Adam Aftershave Balsem het goedkoopste aan te bieden.

Hier kun je trouwens terecht om te discussiëren over Tsjechische scheerproducten, en daar heb ik ook meerdere foto's geplaatst van het aanbod van de Teta drogisterij.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.