Gillette Super Click Krabber

Inleiding

De Gillette Super Click Krabber is een moderne krabber speciaal ontwikkelde voor opkomende economieën zoals Thailand, India, Filipijnen en Vietnam, en deze krabber is volledig van plastic gemaakt.

Ik heb mijn Gillette Super Click Krabber gekocht in Thailand voor € 0,60 omgerekend, en ik vond dat zo goedkoop dat ik er direct 10 stuks van kocht. Overigens word deze krabber onder verschillende namen verkocht India ''Gillette 7 O'Clock Permasharp'', Filipijnen ''Gillette Rubie Click'', Vietnam ''Gillette Super Thin''.

Verpakking en design

De Gillette Super Click Krabber word net als de Chinese Gillette Tech verkocht in een kartonnen kaartverpakking, en het mesje dat bij deze krabber meegeleverd word is een Gillette Super Thin mesje. En uiteraard word op deze verpakking ook het portret van King Camp Gillette afgebeeld.

Gillette Super Click Krabber

Eerlijk is eerlijk het design van deze Gillette krabber oogt uiteraard erg goedkoop uit, maar naar mijn mening is dit vooral omdat plastic lange tijd een slechte reputatie had en veelal als inferieur gezien word in vergelijking met metaal. Overigens is dit geen tweedelige krabber maar een eendelige krabber, want deze krabber heeft namelijk geen losse onderdelen.


De lengte van het handvat van deze krabber is is totaal 8cm, en in vergelijking met de Edwin Jagger DE89L krabber is dit handvat net een stukje kleinere. Verder bied het handvat net als de Chinese Gillette Tech een erg goede grip dankzij het ribbelprofiel, en is het ook een praktische handvat in gebruik.


En uiteraard kan het old school logo van Gillette niet ontbreken op deze krabber, en ik moet eerlijk bekennen dat dit een van de redenen is waarom ik zo geïnteresseerd ben in moderne Gillette krabbers.

Gebruikservaring

De Gillette Super Click Krabber bevalt mij persoonlijk erg goed, en de gebruikservaring met deze is eerlijk gezegd totaal anders dan ik bijvoorbeeld gewend ben met mijn Edwin Jagger krabbers. Deze krabber is namelijk zo licht als een veertje en in combinatie met het ribbelprofiel van het handvat zorgt dat ervoor dat deze krabber goed hanteerbaar is, maar als je zware krabbers gewend bent is zo'n lichte krabber natuurlijk wel wennen.

Ik vind verder dat dit een goed gebalanceerde krabber is en deze krabber niet te mild en ook niet agressief en deze krabber is ook erg vergevensgezind, en als ware kun je met deze krabber ook lekker raggen zonder dat je huid beschadigd raakt.

Ik vermoed overigens dat de scheerkop van deze krabber gebaseerd is op het ontwerp van de scheerkop van de Gillette Tech, want ik vind ze namelijk erg vergelijkbaar met elkaar alleen deze krabber is natuurlijk van plastic.

Bouwkwaliteit

Het is eerlijk gezegd altijd lastig om de bouwkwaliteit van een krabber in zo'n korte test periode goed te beoordelen, en dat is natuurlijk ook het geval bij deze krabber. Zover ik kan beoordelen lijkt het erop dat de bouwkwaliteit in algemene zin in orde is, maar het kliksysteem van de scheerkop lijkt mij wel redelijk fragiel en wat mij betreft is dit het enige minpunt.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Gillette Super Click Krabber is online verkrijgbaar via eBay voor ongeveer € 3,25 inclusief verzenden. Mocht je toevallig in Bangkok zijn dan kun je het beste naar de Big C in Central World gaan, dit ligt namelijk in het gebied waar je als toerist gegarandeerd komt.

Conclusie

De Gillette Super Click Krabber is naar mijn mening uitstekend geschikt voor beginners en voor mensen die eigenlijk alleen opzoek zijn naar een goedkoop scheermes, want de leercurve van deze krabber is een stuk lagere dan de andere krabbers die ik getest heb.

Verder is deze krabber ook erg handig om mee op reis te nemen vanwege de relatieve lage waarde die deze krabber heeft, en daarnaast bied deze krabber ook nog eens een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aan.




Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.