Stirling Soap Company Black Ice Scheerzeep

Inleiding

Stirling Soap Company is een klein Amerikaanse bedrijf dat sinds 2012 begonnen is met het verkopen van handgemaakte ambachtelijke zeep, met als doel om betaalbare natuurlijke zeep te produceren van hoge kwaliteit.

Persoonlijk vind ik het over ons verhaal van Stirling Soap Company overigens een beetje vreemd, in hun verhaal beweren ze namelijk dat zeep gekocht in een supermarkt niet als echte zeep beschouwd kan worden. Ik vraag mij persoonlijk namelijk af of dat verhaal wel klopt, want in een test van Okotest scoort ruim de helft van de zepen zeer goed en dat zijn juist zepen die in de supermarkt verkocht worden.

Verpakking

De scheerzepen van Stirling Soap Company worden alleen in plastic verpakt en komt dus zonder een bakje om de scheerzeep in te bewaren, en dat kan dus een nadeel zijn wanneer je geen lege bakjes hebt.

Stirling Soap Company Black Ice Scheerzeep

Met deze verpakking vind ik eerlijk gezegd niks mis mee maar wel vind ik dat de afdrukkwaliteit van hogere kwaliteit had mogen zijn, want de kleuren zien gewoon niet mooi uit op deze manier.

Werking en geur

Ik vind persoonlijk de werking van deze scheerzeep echt goed en deze scheerzeep laat zich vrij makkelijk opkloppen zolang je maar genoeg product en water gebruikt, en dat resulteert dan in een vrij romig scheerschuim en zorgt er voor dat de krabber soepel over de huid glijdt.


Verder voelt deze scheerzeep lekker koud aan dankzij de menthol die in deze scheerzeep zit en word de huid goed beschermd, al heb ik wel het idee dat deze scheerzeep net wat minder koud aanvoelt dan de Ingram Scheercrème.

Het is niet vaak dat ik een geur zo makkelijk kan omschrijven, maar dat is bij deze scheerzeep wel het geval want ik vind deze geur naar dropstaven ruiken en ter variatie waardeer ik zo'n soort geur persoonlijk wel.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Stirling Soap Company Black Ice Scheerzeep word helaas door geen enkele Europese webwinkel verkocht op het moment van schrijven, maar ik heb mijn sample gratis toegestuurd gekregen door de Britse webwinkel Shavingtime.

Je kunt echter nog wel steeds deze scheerzeep rechtstreeks bij Stirling Soap Company kopen voor ongeveer € 6,00 omgerekend, echter de verzendkosten zijn helaas ruim € 10,50 omgerekend ongeveer.

Conclusie

Persoonlijk vind ik dat de Stirling Soap Company Black Ice Scheerzeep een goede prijs-kwaliteitsverhouding bied, en ik snap nu eerlijk gezegd ook waarom ambachtelijke handgemaakte scheerzepen zo populair zijn in Amerika.

Het enige wat ik persoonlijk wel erg jammer vind is dat het importeren van deze scheerzeep relatief duur is vanwege de verzendkosten, en daarom is het overwegen waard om juist een sample te kopen welke relatief lang gebruikt kunnen worden.


Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.