Mijn scheersouvenirs uit Italië

Inleiding

Ik heb eind November samen met mijn vriendin een stedentrip gemaakt naar Rome in Italië, en voor de tijd van het jaar was het echt nog lekker aangenaam warm in Rome. De stedentrip naar Rome was helaas wel aan de korte kant, want onze terugvlucht was helaas relatief vroeg in de middag op de derde dag.

Het mooiste aan de stedentrip naar Rome vond ik trouwens het Vaticaan, want de Sint‑Pietersbasiliek vond ik echt adembenemende, en in Rome zelf vond ik het Colosseum het meest indrukwekkende oude gebouw.

Figaro Limited Edition Scheercrème

De Figaro Limited Edition Scheercrème word geproduceerd door het bekende Italiaanse scheermerk Tcheon Fung Sing, en welke tevens het huismerk van Barbiere di Figaro produceert.

Figaro Limited Edition Scheercrème

Persoonlijk vind ik  geur van deze scheercrème erg lekker ruiken, en deze scheercrème ruikt net als de Barbiere di Figaro Mistero Scheerzeep naar marsepein. Ik heb voor de Figaro Limited Edition Scheercrème € 1,29 betaald, en de inhoud van deze scheercrème is 150ML.

Palmolive Men Menthol Scheercrème

De Palmolive Men Menthol Scheercrème is een variant van Palmolive Men scheercrème welke alleen te koop is in Italië, en ik heb online gelezen dat deze scheercreme een aardige hoeveelheid menthol bevat.

Palmolive Men Menthol Scheercrème

Ik vind persoonlijk dat de geur van deze scheercreme duidelijk muntachtig ruiken, en eerlijk gezegd is de geur dan ook totaal niet te vergelijken met de zeep geur van de Palmolive Men Classic Scheercrème.

De Aqua & Sapone had toevallig de Palmolive Men Menthol Scheercrème in de aanbieding voor € 1,19 toen ik in Rome was, dus normaal gesproken is deze scheercreme iets duurder. De inhoud van deze scheercreme is overigens net zoals de andere Palmolive Men Scheercrèmes 100ML.

Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast

Omega is een bekend Italiaans kwastenmerk en op internet staan ze vooral bekend vanwege de hoge prijs-kwaliteitsverhouding van hun varkenshaar scheerkwasten, en dat is juist de reden dat ik besloten heb om een Omega varkenshaar scheerkwast mee terug te nemen.

Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast

De reden dat ik specifiek voor de Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast heb gekozen is vooral vanwege het lang handvat wat ik wel mooi uit vind zien, en eerlijk gezegd ook vanwege de enorme knot van ruim 27MM breed en 65MM lang.

Ik heb voor de Omega 98 Professionele Varkenshaar Scheerkwast € 6,90 betaald, en ik ben deze scheerkwast alleen bij de Aqua & Sapone tegengekomen.

Proraso Groen Aftershave Lotion

De Proraso Groen Aftershave Lotion stond eerlijk gezegd helemaal bovenaan mijn wenslijstje, en de reden is eerlijk gezegd omdat ik al veel positieve ervaringen over deze aftershave lotion gelezen heb. De Proraso Groen Aftershave Lotion bevat redelijk veel verzorgde ingrediënten zoals Eucalyptus olie, Menthol, Toverhazelaar en natuurlijk Glycerine.

Proraso Groen Aftershave Lotion

De geur van deze aftershave lotion vind ik persoonlijk lekker fris ruiken, en eerlijk gezegd is de geur totaal niet vergelijkbaar met de andere Proraso Groen scheerproducten. Ik heb voor de Proraso Groen Aftershave Lotion € 4,49 betaald, en de inhoud van deze aftershave lotion is 100ML.

Proraso Wit Aftershave Balsem

Van de Proraso Wit productlijn was ik eerlijk gezegd alleen geïnteresseerd in de aftershave balsem, want ik eerlijk gezegd vond ik de Proraso Wit Scheerzeep niet lekker ruiken en de geur blijft voor mij toch echt de beslissende factor.

Proraso Wit Aftershave Balsem

De Proraso Wit Aftershave Balsem is overigens speciaal ontwikkeld voor de gevoelige huid en bevat allemaal verzorgende ingrediënten zoals Glycerine, Havermout extract, Groene thee extract en Allantoïne.

De geur van deze aftershave balsem is het beste te omschrijven als een frisse neutrale geur vind ik persoonlijk, en eerlijk gezegd ook totaal niet vergelijkbaar met andere Proraso Wit scheerproducten. Ik heb voor deze aftershave balsem overigens € 4,49 betaald, en de inhoud van deze aftershave balsem is 100ML.

Figaro Eau de Toilette Aftershave Gel

De Figaro Eau de Toilette Aftershave Gel word in tegenstelling tot de Figaro Limited Edition Scheercrème niet door Tcheon Fung Sing geproduceerd, maar door het bedrijf achter Figaro namelijk Mil Mil 76.

Figaro Eau de Toilette Aftershave Gel

Over de geur kan ik erg kort zijn want deze aftershave ruikt precies hetzelfde als de Indigo Muscles Eau de Toilette welke bij de Action verkocht word, en persoonlijk vind ik dit spul wel lekker ruiken. Ik heb overigens niet direct het idee dat dit een erg verzorgende aftershave gel zal zijn als ik zo tussen de ingrediënten kijk, en volgens mij is deze aftershave gel dus vooral bedoeld om lekker te ruiken.

Ik heb voor de Figaro Eau de Toilette Aftershave Gel € 1,99 betaald bij de Aqua & Sapone, en helaas was dit het laatste exemplaar laatste dat ze hadden want ik wou eerlijk gezegd meerdere stuks van deze aftershave gel mee terugnemen.

Proraso Groen Preshave Crème

Ik heb eerlijk gezegd erg lang getwijfeld of ik de Proraso Groen Preshave Crème wel zou kopen, want als ik heel eerlijk ben zie ik niet echt het nut in van het gebruik van een preshave crème. De reden dat ik dan toch besloten heb een potje Proraso Groen Preshave Creme mee terug te nemen, is omdat ik online gelezen heb dat je de preshave ook als aftershave schijnt te kunnen gebruiken.

Proraso Groen Preshave Crème

De Proraso Groen Preshave Crème bevat net als de Proraso Groen Aftershave Lotion  Eucalyptus olie, Menthol en Glycerine. De geur van deze aftershave crème vind ik persoonlijk vergelijkbaar met Vicks Vaporub, en de Eucalyptus is dan ook duidelijk waarneembaar vind ik.

Ik heb voor de Proraso Groen Preshave Crème € 2,90 betaald bij de Carrefour Market, al betrof het hier wel een aanbiedingsprijs.


Intesa Antirimpel Aftershave

De enige reden dat ik de Intesa Antirimpel Aftershave mee teruggenomen heb is omdat dit product bij de Aqua & Sapone in de aanbieding was voor € 2,99, want anders had ik het waarschijnlijk niet gekocht.

Intesa Antirimpel Aftershave

Ik heb online overigens weinig informatie over dit merk kunnen vinden behalve dan op de blog van leisureguy, maar ik weet in iedere geval wel dat deze aftershave menthol bevat. De geur kan ik helaas moeilijk omschrijven, maar ik vind het wel een herkenbare geur die ik eerder waargenomen heb.

Tot slot

Ik heb de meeste scheerproducten overigens bij de Aqua & Sapone drogisterij gekocht, want het aanbod in de supermarkten was in Rome helaas teleurstellend. Ik ben overigens ook Williams Aqua Velva Ice Blue Aftershave Lotion tegen gekomen, maar deze ruikt precies hetzelfde als de Spaanse variant.

Ik vind het persoonlijk trouwens jammer dat ik in Rome geen Proraso Rood Scheercrème heb kunnen vinden, want ik had hier graag een voorraadje van mee terug willen nemen omdat de Proraso Rood Scheercrème behoort tot mijn persoonlijke favorieten.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.