Mijn scheersouvenirs uit Turkije - deel 1

Inleiding

Ik ben deze maand samen met mijn vriendin vijf dagen naar Istanboel geweest in Turkije en persoonlijk vind ik Turkije het Mekka voor klassieke scheerproducten, want ik ben in geen enkel land zo'n groot aanbod uit klassieke scheerproducten tegen gekomen dan in Turkije.

Wel is het zo dat net in andere landen ook in Turkije een specifiek merk de markt domineert, en in Turkije is dat namelijk Arko welke ook door de meeste Turkse Barbiers word gebruikt.

Overigens vond ik Istanboel niet zo'n hele fijne stad, maar de grote moskeeën zoals Hagia Sophia Moskee, Süleymaniye Moskee en de Blauwe Moskee vond ik wel erg mooi om te zien, en de Basilica Cisterne was ook erg mooi om te zien al was de entree eerlijk gezegd wel vrij duur.

Arko Men Scheercrèmes

Van Arko Men zijn er maar liefst zes verschillende scheercrèmes, en omdat ik persoonlijk geen keuze kon maken heb ik ze maar alle zes mee teruggenomen. Alle Arko Men Scheercrèmes zijn verzegeld en dat betekend dat helaas ik niks over de geur kan schrijven, overigens zijn ook de scheercrèmes van Derby en Imaj Men verzegeld.

Arko Men Extra Sensitive Scheercrème

De Arko Men Extra Sensitive Scheercrème is eerlijk gezegd een van de Arko Scheercremes waar ik het meest benieuwd naar ben, want deze scheercrème zou naar Lavendel ruiken en persoonlijk ben ik wel fan van Lavendelgeuren.

Arko Men Extra Fresh Scheercrème

De Arko Men Extra Fresh Scheercrème is een van de Arko Scheercrèmes welke menthol bevat, en ik heb begrepen dat deze scheercreme een muntgeur heeft en vrij koud aan zou voelen. Ik ben persoonlijk overigens erg benieuwd naar hoe koud deze scheercrème nou echt aanvoelt, want ik ben persoonlijk echt een menthol liefhebber.

Arko Men Maximum Comfort Scheercrème

De Arko Men Maximum Comfort Scheercrème zou voor een nog comfortabeler scheerbeurt moeten zorgen, en deze scheercreme bevat onder andere Aloë Vera, Dode Zeezout, Algenextract, Blaaswierextract en Afrikaans Padoek extract. Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar de werking van deze scheercrème, en de geur van deze scheercreme zou een mix zijn van sinaasappel en citroen.

Arko Men Cool Scheercrème

Je zou eerlijk gezegd verwachten dat de Arko Men Cool Scheercrème menthol bevat maar dat is dus niet het geval, wat ik online gelezen heb zou de geur van deze scheercreme vergelijkbaar zijn met de Davidoff Coolwater Eau de Toilette. Wat betreft de geur ben ik erg benieuwd naar deze scheercreme, maar verder heb ik geen speciale verwachtingen.

Arko Moist Scheercrème

De Arko Moist Scheercrème bevat net als de Arko Extra Fresh Scheercrème menthol, maar wat ik online gelezen heb voel je bijna niks van de koelende werking van de menthol maar verder zou het een goede scheercrème zijn al zou de geur niet zo bijzonder zijn.

Arko Men Extra Performance Scheercrème

De Arko Men Extra Performance Scheercrème zou ervoor moeten zorgen dat de krabber nog soepeler over de huid glijdt, en tevens voor een nog comfortabele scheerbeurt. Deze scheercrème bevat overigens Allantoïne en Aloe Vera, maar verder lijkt mij dit niet zo'n hele bijzondere scheercrème.

De prijs van de Arko Men Scheercremes was overigens € 1 per stuk, en ze zijn redelijk makkelijk verkrijgbaar.

Derby Scheercrèmes

De meeste mensen kunnen het merk Derby waarschijnlijk van de Derby Mesjes welke vooral als vergevensgezinde mesjes bekend staan, maar Derby verkoopt ook een aantal goedkope scheercrèmes en scheerzepen. Er zijn om precies te zijn overigens vier verschillende varianten van de Derby Scheercrème en daarvan heb ik er drie van mee teruggenomen.

Derby Citroen Scheercrème

Zoals de naam al suggereert ruikt de Derby Citroen Scheercrème naar Citroen, en ik vermoed overigens dat het voornaamste verschil tussen deze Derby Scheercrèmes de geur is.

Derby Menthol Scheercrème

Je zou denken dat de Derby Menthol Scheercrème menthol bevat, maar nadat ik een kijkje genomen heb tussen de ingrediënten blijkt dat er helemaal geen echte menthol in zit maar een alternatief dat Menthone Glycerin Acetal heet.

Het verbaast mij persoonlijk dus ook niet dat online geschreven word dat de Derby Menthol Scheercrème geen koelend werking heeft, en waarschijnlijk bedoeld Derby er ook alleen de geur van deze scheercrème mee welke een muntgeur zou zijn.

Derby Lavendel Scheercrème 

De laatste van de drie Derby Scheercrèmes die ik mee teruggenomen is de Derby Lavendel Scheercrème, en vanzelfsprekend ruikt deze scheercreme natuurlijk naar Lavendel. Ik heb overigens € 0,55 per stuk betaald voor deze Derby Scheercrèmes, maar ze zijn eerlijk gezegd niet makkelijk te vinden lokaal in Istanboel.

Lees verder in deel 2




Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.