Mijn scheersouvenirs uit Turkije - deel 2

Lees hier deel 1

Imaj Men Espejo Cool Scheercrème

De Imaj Men Espejo Cool Scheercrème is een totaal onbekende Turkse Scheercrème, althans niemand heeft de moeite genomen om er een review over te schrijven maar ik kon wel informatie over de geur vinden.

Imaj Men Espejo Cool Scheercrème

De geur van deze scheercrème werd omschreven als een oceaan geur, en ik vermoed dus dat de geur vergelijkbaar is met de geur van de Williams Aqua Velva Aftershave Lotion. Ik heb tussen de € 0,55 en € 0,70 voor deze scheercrème betaald, en ook dit is een merk dat je niet makkelijk vind in Istanboel.

Arko Men Aftershaves

Arko Men heeft een enorm assortiment aan verschillende aftershaves, waaronder aftershave crèmes, aftershave cologne en aftershave balsems die ik helaas niet heb kunnen vinden.

Arko Men Gold Power Aftershave Cologne

De Arko Men Gold Power Aftershave Cologne is de nieuwste geur uit Arko Men Aftershave Cologne lijn, en ik heb deze aftershave cologne al twee keer uitgeprobeerd en persoonlijk vind ik het echt een heerlijke zoete moderne geur.

Arko Men Ice Mint Aftershave Cologne

De Arko Men Ice Mint Aftershave Cologne is de enige aftershave cologne van Arko Men welke menthol bevat, ik heb overigens moeite de geur omschrijven maar het is iedere geval een erg frisse geur. De Arko Men Aftershave Cologne's worden overigens verkocht voor € 2,10 per stuk voor 250ML.

Arko Men Extra Sensitive Aftershave Cream

De Arko Men Extra Sensitive Aftershave Cream is bedoeld voor mensen met een gevoelige huid, en deze aftershave bevat onder andere Aloë Vera, Lavendelolie en Allantoïne. Dit is overigens een van de duurdere Arko producten want ik heb € 2,50 betaald voor slechts 50ML.

Imaj Men Espejo Cool Aftershave Balsem

De Imaj Men Espejo Cool Aftershave Balsem is net als de Imaj Men Espejo Cool Scheercrème een onbekend Turkse Scheerproduct, en deze aftershave balsem bevat onder andere Vitamine E, Aloë Vera en natuurlijk glycerine.

Imaj Men Espejo Cool Aftershave Balsem

De geur van deze aftershave balsem vind ik persoonlijk een frisse neutrale geur, en ik vermoed dat de scheercreme variant waarschijnlijk een vergelijkbare geur heeft. Ik weet niet precies meer hoeveel ik voor deze aftershave balsem betaald heb, maar ik geloof dat het tussen de € 1 en € 1,40 was voor 150ML.

Camelot Sport Aftershave Balsem

Het Turks scheermerk Camelot is online vooral bekend vanwege de Camelot Scheerstaaf, maar in Instanboel heb ik alleen de Camelot Sport Aftershave Balsem gevonden en dit is online helaas een totaal onbekend scheerproduct.



Deze aftershave balsem bevat overigens minerale olie, namelijk Paraffinum Liquidum wat waarschijnlijk als vochtinbrengend ingredient bestandsdeel gebruikt word en daarnaast bevat deze aftershave balsem ook nog menthol. De geur van deze aftershave balsem vind ik overigens wel een beetje chemische ruiken, maar verder is het gewoon een neutrale geur.

Ik heb voor deze aftershave balsem overigens € 1,35 betaald en de inhoud is ruim 200ML en dat is natuurlijk spotgoedkoop eerlijk gezegd.

Limoje Citroen Cologne


De Limoje Citroen Cologne word exclusief verkocht door de Sok supermarkt voor slecht € 0,70 per 400ML omgerekend, en dat vind ik persoonlijk natuurlijk spotgoedkoop.

Limoje Citroen Cologne

Citroen Cologne word in Turkije veel door barbiers gebruik als aftershave lotion gecombineerd met een aftershave balsem natuurlijk, want Citroen Cologne bevat geen vochtinbrengende ingrediënten zoals glycerine bijvoorbeeld maar wel juist desinfecterende stoffen zoals Citral.

Dit soort cologne's worden in Turkije overigens niet alleen als aftershave gebruikt maar ook om de handen mee te desinfecteren, en daarnaast zou het ook helpen tegen insecten beten.

Orak Krabber

Ik vond tot mijn verbazing in Istanboel ook een Orak Krabber voor slechts € 1, en eerlijk is eerlijk dit is natuurlijk spotgoedkoop voor een krabber.

Orak Krabber

Deze krabbers worden overigens ook onder het merk Yuma verkocht en online staan deze krabbers als redelijk goed bekend, al is het ook vrijwel direct duidelijk dat erg goedkoop metaal gebruikt is.

Astra Superior Platinum Mesjes

De Astra Superior Platinum mesjes zijn persoonlijk een van mijn favoriete mesjes, en deze mesjes heb ik al vaker in bulk besteld via eBay waar ze door verkopers uit Turkije voor gemiddeld € 10 per 100 stuks verkocht worden.

Astra Superior Platinum Mesjes

Ik heb lokaal in Istanboel deze mesjes echter voor bijna de helft van de prijs gekocht, en dat kon ik eerlijk gezegd in eerste instantie niet geloven al kwam dat mede omdat ik niet aan Turkse geld gewend ben.

Tot slot

Het was eerlijk gezegd helemaal niet zo makkelijk om al deze Turkse scheerproducten in Istanboel te vinden, en ik heb eerlijk gezegd geluk gehad dat ik een cosmetica winkel tegenkwam welke dichtbij een gemarkeerde Migros Supermarkt lag.

De betreffende cosmetica winkel ligt in de buurt van Aksaray tramstation, en op ongeveer 100 meter loopafstand van de Migros Supermarkt welke overigens niet de moeite waard is om naar binnen te gaan.

Ik geef overigens de Derby Citroen Scheercrème en Limoje Citroen Cologne weg in een weggeefactie in verband met de feestdagen, en het enige wat je dient te doen is de Facebook pagina liken en het bijhorend bericht delen.





Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.