Elkos For Men Fresh Aftershave Lotion

Inleiding

Elkos For Men is het cosmetica huismerk van de Duitse Edeka Supermarkt, welke exclusief voor de huidverzorging van mannen ontwikkeld is. Het assortiment bestaat onder andere uit aftershaves, cartridges, scheergels, gezichtscrèmes en douchegels. Edeka is trouwens de grootste supermarktketen van Duitsland sinds 2006, al zijn ze beslist niet de goedkoopste supermarkt van Duitsland.


Ik wil jullie overigens deze reclamestunt van Edeka niet onthouden, in deze muziekvideo zie je namelijk een man van middelbare leeftijd dansend door de supermarkt lopen! In deze muziekvideo wil Edeka vooral de kwaliteit van hun huismerken benadrukken, vandaar de term supergeil wat in deze context als supergoed vertaald zou kunnen worden.

De reden dat ik gekozen heb om de Elkos For Men Fresh Aftershave Lotion te kopen is eerlijk gezegd puur vanwege de menthol, wie mij een beetje goed kent weet waarschijnlijk dat ik een menthol liefhebber ben!

Verpakking

De Elkos For Men Fresh Aftershave Lotion komt verpakt in een klein kartonnen doosje met daarin het glazen aftershave flesje van 100ml.
Elkos For Men Fresh Aftershave Lotion

Verder vind je op de achterkant van de verpakking een korte uitleg over de werking van de aftershave, oh en ook deze aftershave word net als de Cien Men X-Bolt Aftershave Lotion door Mann & Schröder geproduceerd.

Werking en geur

Ik persoonlijk vind de werking van deze aftershave lotion zeer goed en ook verzorgend, maar de geur van de aftershave gooit naar mijn mening roet in het eten. De geur vind ik persoonlijk namelijk gewoon vreselijk ruiken, het doet mij dan ook vooral denken aan de vreselijke geur van sommige medische middeltjes.

Deze vreselijke geur is is bij het aanbrengen zo sterk aanwezig dat je dient op te passen met het inademen van de geurlucht die vrijkomt, want ikzelf kreeg daardoor zelfs een paar keer spontaan kotsneigingen. Zodra je de aftershave hebt aangebracht valt de geur gelukkig wel mee en is niet overheersend aanwezig, oh en de menthol in deze aftershave zorgt voor een licht koelend effect.

Prijs en verkrijgbaarheid

Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat deze aftershave lotion alleen bij filialen van de Edeka Supermarkt verkrijgbaar is, maar ik wil hoe dan ook gewoon de prijs vermelden. Deze aftershave kost € 2,45 en eerlijk gezegd zijn bijna alle Duitse aftershaves van huismerk even duur, maar persoonlijk geloof ik niet dat dit door prijsafspraken komt.

Conclusie

Het belangrijkste aspect van een aftershave lotion is naar mijn vooral de werking, dit betekend dus dat een aftershave bij voorkeur een verzorgende werking dient te hebben. Uiteraard is de ontsmettende werking van een aftershave ook belangrijk, maar het is minstens zo belangrijk dat de aftershave een vochtvasthoudend bestandsdeel zoals bijvoorbeeld Glycerine bevat.

Om een lang verhaal kort te maken, de Elkos For Men Fresh Aftershave Lotion heeft zonder twijfel een verzorgende werking, maar het inademen van de geur bij het aanbrengen raad ik aan te vermijden. Dat betekend naar mijn mening dat de geur eigenlijk de belevenis verpest die hoort bij een aftershave lotion, maar persoonlijk vind ik het zonde om een goed product weg te gooien.

De grote vraag is dan wellicht of ik deze aftershave zal afraden? Het antwoord is eerlijk gezegd ja, want er zijn genoeg goede aftershave lotions te vinden die wel de volledige belevenis bieden. Wat betreft de prijs-kwaliteitsverhouding die is gewoon goed vind ik, want een geur blijft toch persoonlijk en heeft wat mij betreft weinig invloed op het oordeel van de prijs-kwaliteitsverhouding.


Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.