Nanjie TTO Krabber

Inleiding

Met enige regelmaat ben ik opzoek naar betaalbare scheerproducten welke ik vervolgens speciaal aanschaf om te reviewen voor deze scheerblog, dat is dus eerlijk gezegd ook precies de reden waarom ik deze krabber gekocht heb. Daarnaast is dit de goedkoopste krabber die je momenteel online kunt kopen, althans dat is wanneer we deze fragiele plastic krabber van € 1,20 niet mee tellen.

Helaas heeft deze Nanjie TTO Krabber niet bepaald de beste reputatie op het wereldwijde web, ik druk het dan eerlijk gezegd nog zacht uit. Wat wanneer je op Google op deze krabber zoekt word het al snel duidelijk dat 9 van de 10 personen deze krabber met klemtoon afraden, maar juist deze Duitse collega-blogger schreef een uiterst positief testbericht over deze krabber. Ik ben dus eerlijk gezegd benieuwd of mijn gebruikservaring net zo positief zal uitpakken, al heb ik deze krabber tot nu toe juist vermeden i.v.m. met de negatieve berichten online.

Overigens is Nanjie ook de naam van het laatste maoïstische dorp dat nog bestaat in China, de bewoners in dit dorp leven dus in-principe nog in het verleden. Uiteraard is de grote vraag of de mannen in dit dorp ook wat betreft het scheren nog in het verleden leven, ik persoonlijk zou dat echt cool vinden als dat waar blijkt te zijn.

Verpakking en design

Persoonlijk vind ik dat de Nanjie echt goed hun best gedaan hebben om een sjieke en tegelijk moderne verpakking te creëren, want de krabber word gewoon verkocht in een kartonnen doosje. Als we dan kijken naar het design van de verpakking dan word er duidelijk veel met Chinese karakters gestrooid, maar in-principe staat er niet meer dan dat deze krabber een uniek ''Twist to open'' systeem heeft.
Nanjie TTO Krabber

Daarnaast krijg je net als bij de Rimei Krabber een handige compacte reiscase meegeleverd, handig dus voor onze krijgsmachten want deze case bevat ook een klein spiegeltje. Helaas overleven dit soort plastic reiscases niet altijd de reis vanuit China naar Nederland, in mijn geval was de schade gelukkig beperkt tot enkele barsten in het plastic.
Reiscase

Het design van de krabber zelf is natuurlijk gewoon gekopieerd van de Gillette Super Speed, al moet je mij niet vragen welk model want er zijn namelijk veel verschillende modellen geproduceerd. Hoe dan ook je kunt deze krabber natuurlijk niet een op een met een Gillette krabber gaan vergelijken, al vind ik persoonlijk de krabber wel sjiek ogen.
Zijaanzicht

Overigens heeft het handvat van deze krabber een lengte van totaal 8cm en dat is precies even lang als het handvat van de Gillette Super Click Krabber, daarnaast lijkt het erop dat het handvat waarschijnlijk een goede grip zal bieden dankzij het ribbelprofiel.
Logo van Nanjie ( Helaas slecht zichtbaar )

Voor de rest kan ik eigenlijk niks aanmerken op het design van deze krabber, al is het wat mij betreft wel duidelijk dat deze krabber van een goedkoop metaal soort gemaakt is. Deze krabber is dus beslist niet van RVS gemaakt zoals sommige verkopers op eBay in hun advertentie zetten, ik vermoed dus dat deze krabber gewoon van een goedkope legering zoals bijvoorbeeld zamak gemaakt is.

Gebruikservaring

Ik vind de Nanjie TTO Krabber in-principe gewoon goed scheren, de reden dat ik in-principe schrijf is omdat deze krabber naar mijn gevoel verraderlijk agressief is. Dus naar mijn mening is dit duidelijk geen geschikte krabber voor beginners, want voor dat je het weet haal je met deze krabber gewoon je hele gezicht open.

Wel vind ik dat het handvat van deze krabber goed hanteerbaar, maar dat zijn eigenlijk een van de weinige voordelen die deze krabber bied. Verder is dit gewoon een zeer lichte krabber, dat is wat mij betreft niet direct een nadeel maar wel iets waar je rekening mee dient te houden als je zware krabbers gewend bent.

Wat ik overigens wel mooi vind aan deze krabber is het knetterend geluid dat het maakt tijdens het scheren, maar goed daar koop je natuurlijk niks voor. Oh en het TTO systeem is natuurlijk ook wel handig, in de zin van dat het wisselen van mesjes een stuk veiligere is.

Bouwkwaliteit

In deze korte tesperiode kan ik eerlijk gezegd niet veel over de bouwkwaliteit zeggen, behalve dan dat de afwerking duidelijk zijn wensen over laat. En het moge duidelijk zijn dat je niet moet verwachten dat deze krabber net zo lang mee gaat als een vintage Gillette Super Speed, maar in algemene zin vind ik de krabber gewoon stevig aanvoelen.

Ik heb overigens ook het TTO systeem getest door het meerdere malen open en dicht te draaien, en ik kreeg het in iedere geval niet stuk gedraaid na een stuk of 25x open en dicht draaien. Dus dat TTO systeem is minder fragiel dat sommige beweren, maar goed het is zoals mijn vader altijd zegt ''vast is vast'' dus ja als je het gaat forceren draait je het wellicht kapot.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Nanjie TTO Krabber is verkrijgbaar via eBay voor ongeveer € 2,50 inclusief verzendkosten, overigens word deze krabber letterlijk door tientallen eBay verkopers aangeboden.

Conclusie

Aangezien deze krabber waarschijnlijk het meest door beginners verkocht word kan ik deze krabber gewoon niet aanraden, ik moet dan ook heel eerlijk zijn dat ik de scheerervaring persoonlijk ook niet bepaald als positief ervaren heb. Ja op zich is het een leuke voor tussen de collectie, maar ik zou mij hier persoonlijk in iedere geval niet dagelijks mee willen scheren.

Dit lijkt mij eigenlijk dus alleen een goede krabber voor mensen die om wat voor reden dan ook een voorkeur voor agressieve krabbers hebben, al heb ik eerlijk gezegd zo'n vaag vermoeden dat deze mensen dan eerdere voor een Fatip Grande Krabber bijvoorbeeld zullen kiezen. Hoe dan ook je krijgt wel gewoon waar voor je geld bij deze krabber, dus de prijs-kwaliteitsverhouding vind ik wel gewoon goed.

Ik wilde overigens nog vermelden dat Gillette zelf ook agressieve Gillette Super Speed krabbers geproduceerd heeft, die werden namelijk Red Tips genoemd en waren bedoeld voor mannen met zware baardgroei. Dus wellicht is deze Nanjie TTO Krabber gewoon een imitatie van een Gillette Red Tip Super Speed? Hoe dan ook jullie zijn gewaarschuwd, dit is geen vergevensgezinde krabber en dient dus met voorzichtigheid gebruikt te worden.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.