Proraso Groen - Scheerzeep vs Scheercrème

Hebben jullie dat nu ook? Je wilt eens wat nieuws proberen, je leest een paar reviews. Je hebt zoiets van:
  • ik wil niet te veel geld uitgeven
  • ik wil waar voor mijn geld
  • ik wil graag een frisse geur
  • die ProRaso groen lijkt me wel wat
En dan begint de ellende pas. Moet je nu de scheerzeep of scheercrème kopen?


Kort geleden kreeg ik deze tube scheercrème cadeau en in eerste instantie had ik zoiets van "deze ga ik mooi reviewen", maar ja, de scheerzeep had ik al gereviewed en ik begon me af te vragen waarom ik zelf eigenlijk altijd scheerzepen koop en nooit scheercrèmes. Komt dat nu door de prijs, de verwerking, het verbruik. Hoe meer ik er over nadacht, hoe meer ik mezelf de antwoorden schuldig bleef. Ik weet het gewoon echt niet. Ik geef het toe, ik koop altijd scheerzepen omdat ik altijd scheerzepen heb gekocht. Ik ben een gewoontedier dus. Om de grote schare lezers (ahum) te behoeden voor dezelfde stomme subjectieve fouten die ik maak, gaat deze review niet primair over de ProRaso Groen scheercrème, maar vooral over het verschil tussen de twee producten.

Verpakking
Beide producten worden netjes in een doosje verpakt. De zeep zit bij openen van het product in een plastic bakje van 150 gram. De crème in een tube van 150ml, die zich het beste laat omschrijven als een grote tandpasta tube (ik weet de officiële benaming niet).



Werking en geur
Net als bij de scheerzeep moet je de scheerkwast even laten weken in wat water en dan doe ik een beetje (ter grootte van een amandel) op de borstel en dan maar flink kwasten in de scheerkom. Het kwasten leidt al vrij snel tot een redelijk dikke schuim, deze is wit van kleur (bij de scheerzeep) en een beetje parelmoerachtig wit bij de scheercrème. De structuur van de scheerzeep is iets steviger. Dit is echter alleen merkbaar in je vingers, bij het aanbrengen op de huid met de scheerkwast, merk je geen enkel verschil. Een paar minuten laten staan, laat geen verschil in consistentie van het schuim zien tussen de twee producten.




Ik heb een test gedaan met de scheerzeep aan de ene kant van het gezicht en de crème aan de andere kant van het gezicht aan te brengen en daarna te scheren. Het verschil is eigenlijk niet te merken. Qua maken van het schuim zou ik zeggen dan met de zeep het iets makkelijker gaat omdat je eenvoudiger de juiste hoeveelheid op je kwast krijgt dan met crème. Door het aanbrengen van de scheerzeep of crème op de natgemaakte huid en deze rustig te laten inwerken (ongeveer 1 minuut), worden de haren nat, waardoor het scheren eenvoudiger wordt.

De geur is bij beide producten hetzelfde. De groene lijn kenmerkt zich door de frisse geur, die veroorzaakt wordt door gebruik van menthol en eucalyptus.

Prijs en verkrijgbaarheid
ProRaso is een product wat vrij eenvoudig in zo'n beetje elke online shop gekocht kan worden, zowel de zeep als de crème. Beiden zijn over het algemeen even duur en te krijgen voor zo'n 6 euro.

Conclusie
Aangezien er qua werking en schuim nauwelijks verschil is tussen de twee producten zal ik toch adviseren om voor de scheerzeep te gaan. Niet alleen omdat dit de goedkopere oplossing is (mijn gevoel zegt mij dat je van de scheerzeep minder gebruikt), maar vooral ook omdat het veel eenvoudiger te doseren is (bij het maken van het schuim).

Van mijn hand is er ook een losse review van de scheerzeep verschenen.

Om de scheerbeurt nog beter te laten verlopen zou je eens moet overwegen om een pre-shave te gebruiken voor het scheren en natuurlijk af te sluiten met een verzorgende ASB en after shave lotion. Allemaal van de ProRaso groen lijn.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.