Parker 65R Krabber

Inleiding

Waarschijnlijk roept de merknaam Parker bij de meeste mensen vrijwel direct de associatie op met het gelijknamige pennenmerk, echter in dit geval betreft het een scheermerk afkomstig uit India. De beide merken hebben dan dus ook geen connectie met elkaar, maar dat maakt het eerlijk gezegd niet bepaald minder verwarrend.

Het scheermerk Parker werd trouwens in 1973 opgericht als een familiebedrijf door de Grover familie, dus dat betekend in-principe dat Parker een van de oudste scheermerken is wat betreft krabbers. Overigens heeft Parker helaas wel een minder goede reputatie opgebouwd in het verleden, maar ik heb begrepen dat de kwaliteit van Parker de laatste jaren flink verbeterd is gelukkig.

Ik wil overigens Trendhim.nl bedanken voor het kosteloos toesturen van deze krabber, zonder deze vrijgevigheid was deze review namelijk waarschijnlijk niet mogelijk geweest.

Verpakking en design

De Parker 65R Krabber word verkocht in een naar mijn mening redelijk simpel kartonnen doosje, dus eerlijk gezegd vind ik persoonlijk de verpakking gewoon saai uitzien. Daarnaast bied deze verpakking ook geen enkele vorm van bescherming, want de krabber zit namelijk gewoon los in het doosje.

Gelukkig was mijn exemplaar netjes verpakt verzonden, maar naar mijn mening hadden ze dat doosje ook weg kunnen laten. Ik werk namelijk zelf in een soort webwinkel en dit soort producten kun je beter in bubbeltjesfolie wikkelen, dan is de kans dat het product tijdens het transport beschadigd namelijk gewoon nihil.
Parker 65R Krabber

Het design van deze krabber vind ik persoonlijk gewoon schitterend, dat is eerlijk gezegd dan ook de voornaamste reden dat ik specifiek gekozen heb voor dit model. Wat ik vooral zeer mooi vind aan deze krabber is de afwerking van het handvat, daar is namelijk steen as gebruikt in combinatie met gouden accenten. Deze krabber heeft naar mijn mening dan ook echt een exotische uitstraling, dat is trouwens iets wat ik nog nooit bij een andere krabber gezien heb.


De lengte van het handvat van deze krabber is overigens ruim 10.1cm lang, dat betekend in-principe dat deze krabber tot de langste krabbers behoort die je momenteel kunt kopen. Daarnaast is het ook een redelijk zwaar handvat, want het handvat heeft namelijk een gewicht van ruim 80gram totaal.

Gebruikservaring

De Parker 65R Krabber heeft mij eerlijk gezegd echt positief verrast, want vanwege de iets grotere kloof tussen het mesje en de scheerkam had ik verwacht dat dit een redelijk agressieve krabber zou zijn. Het tegendeel blijkt waar te zijn, want net als de Edwin Jagger DE89L is ook dit een goed gebalanceerde krabber maar dan wel net een tikkeltje agressiever.

Wel heb ik gemerkt dat de iets grotere kloof tussen het mesje en de scheerkam de kans vergroot op kleine sneetjes, met name dan bij lastige plekjes zoals bijvoorbeeld een gespleten kin. Voor de rest is dit gewoon een redelijk vergevensgezinde krabber, welke in combinatie met een goed mesje voor een goede scheerbeurt zorgt. Daarnaast vind ik dat deze krabber dankzij het redelijk zware handvat lekker in de hand ligt, en ook is de krabber beter hanteerbeer dankzij het extra lange handvat.

Bouwkwaliteit

De reden dat Parker in het verleden een slechte reputatie opgebouwd had was vooral te wijten aan de bouwkwaliteit, want bij de meeste klachten over Parker krabbers ging het juist over de bouwkwaliteit die de wensen overliet. Gelukkig is de bouwkwaliteit bij deze Parker krabber gewoon in orde, ik ben zelfs van mening dat de bouwkwaliteit minstens net zo goed is als een Edwin Jagger krabber.

De afwerking van de krabber daarin tegen had wel duidelijk net een stuk beter gekund, je ziet dat voornamelijk aan krasjes die niet thuishoren op een spiksplinternieuwe krabber. Maar goed het is natuurlijk de vraag of een iets mindere afwerking je zou storen? Mij persoonlijk stoort dit dus niet, maar mocht je dit wel storen dan is Edwin Jagger waarschijnlijk een betere keuze.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Parker 65R Krabber word door Trendhim verkocht voor € 44,95 inclusief verzendkosten, je dient er alleen rekening mee te houden dat Trendhim vanuit Denemarken verstuurd. Als je liever bij een Nederlandse webwinkel koopt dan heb je keuze uit o.a Total Shave € 23,95 en Scheer & Schuim € 24,95.

Conclusie

De Parker 65R Krabber is naar mijn mening zowel geschikt voor beginners en ervaren klassiek natscheerders, maar eerlijk gezegd zal de leercurve voor een beginner wel net iets hoger zijn waarschijnlijk. Als je een beginner bent dan is mijn advies ook, hou je concentratie bij het scheren! Want de kans om jezelf te snijden is bij deze krabber gewoon net een stuk groter, zelfs ik heb mij meerdere keren met deze krabber gesneden.

Daarnaast is voor mij persoonlijk de belangrijkste conclusie dat krabbers uit India of Pakistan ook gewoon van goede kwaliteit kunnen zijn, daar is deze krabber wat mij betreft een goed voorbeeld van. Wat betreft de prijs-kwaliteitsverhouding die is gewoon goed te noemen, al vind ik eerlijk gezegd wel dat de vraagprijs voor dit soort krabber een stuk lager zou kunnen zijn.

Zo'n Indiase of Pakistaanse krabber kost namelijk veel minder om in te kopen dan bijvoorbeeld een Edwin Jagger krabber, maar dat prijsverschil zie je helaas niet terug in de vraagprijs van aanbieders. Dus ja ik persoonlijk zal dan ten alle tijden voor het Europese merk kiezen zolang de prijzen van Indiase of Pakistaanse krabbers niet verlaagd worden, al is dit laatste natuurlijk zeer persoonlijk.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.