Tcheon Fung Sing Groen Scheerzeep

Inleiding

Bij de meeste mensen staat Italië vooral bekende vanwege zijn schitterende steden zoals o.a Rome, Venetië, Pisa en Florence. Maar in deze niche staat Italië vooral bekende vanwege de vele traditionele scheermerken, waarvan Proraso zonder enige twijfel het meest bekendste Italiaans scheermerk is.

Een van deze minder bekende traditionele scheermerken, maar nog steeds uiterst populair, is Tcheon Fung Sing. Dit merk werd direct na de tweede wereldoorlog in 1945 opgericht door een Chinese migrant met de gelijknamige naam, waarvan Tcheon de familienaam is en Fung Sing de volledige voornaam van de oprichter.

Het grootste verschil tussen dit merk en Proraso zit hem in het feit dat Tcheon Fung Sing hun scheerproducten alleen op plantaardige basis produceert, dat betekend dus dat hier geen synthetische bestandsdelen in zitten. Daarnaast produceert Tcheon Fung Sing ook voor derde partijen scheerproducten, zoals bijvoorbeeld Barbiere di FigaroRazoRock en Figaro Scheercrème. Geurliefhebbers komen overigens gegarandeerd aan hun trekken bij Tcheon Fung Sing, want ze brengen tegenwoordig nog meer geuren op de markt dan Axe.

Ik wil overigens Trendhim.nl bedanken voor het kosteloos beschikbaar stellen van deze scheercrème, zonder deze vrijgevigheid was deze review namelijk niet mogelijk geweest.

Verpakking

Aan de verpakking van de Tcheon Fung Sing Groen Scheerzeep is eerlijk gezegd niet zo heel bijzonder, het is namelijk een groen plastic bakje zonder enige vorm van fratsen. Het bakje bevat zelfs niet eens een productlabel of logo, dus ja dit is echt zo'n klassieke scheerzeep verpakking.
Tcheon Fung Sing Groen Scheerzeep

Wel is de merknaam op het plastic bakje gedrukt, met daarnaast wat basic informatie over het product zelf. Op het bakje staat dus ''Crema Purissima per Barba'' dat klinkt heel sjiek natuurlijk, maar het betekend niet meer dan: Zuiverste Scheercrème. Dus eigenlijk is het product gelabeld als een scheercreme, maar ik vind dat het de consistentie van een zachte scheerzeep heeft.

Werking en geur

Persoonlijk vind ik de werking van de Tcheon Fung Sing Groen Scheerzeep zeer goed, en de scheerzeep laat zich zeer makkelijk opkloppen tot een romig scheerschuim. Het opgeklopte scheerschuim zorgt er daarnaast ook voor dat de krabber erg soepel over de huid glijdt en tevens word de huid erg goed beschermd.

Deze scheerzeep bevat naast eucalyptus overigens ook menthol, dus persoonlijk had ik eerlijk gezegd verwacht dat deze scheerzeep lekker verkoelende zou aanvoelen. Dat laatste is echter totaal niet het geval, want naar mijn mening is de koelende werking van deze scheerzeep helaas nauwelijks voelbaar.

Het omschrijven van de geur van deze scheerzeep is wat mij betreft vrij simpel, het is namelijk overduidelijk een ontspannend eucalyptus geur. Naar mijn mening is deze geur dan ook het beste te vergelijken met bijvoorbeeld eucalyptus badolie, want dat is namelijk een product dat ik vroeger regelmatig gebruikte.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Tcheon Fung Sing Groen Scheerzeep is voor € 8,95 inclusief verzendkosten verkrijgbaar bij Trendhim, ik dien hier echter wel bij te vermelden dat Trendhim vanuit Denemarken verstuurd. Als je liever bij een Nederlandse webwinkel besteld dan is Barbiere di Figaro ook een optie, daar kost ie namelijk € 5,95 exclusief verzendkosten.

Overigens kost deze scheerzeep bij de Sloveense webwinkel TVB Shaving ruim de helft van wat het hier in Nederland zou kosten, namelijk € 3 al komen daar natuurlijk wel nog de verzendkosten bij helaas.

Conclusie

Als je opzoek bent naar een scheerzeep zonder fratsen dan is de Tcheon Fung Sing Groen Scheerzeep naar mijn mening een uitstekend keuze, want het is gewoon een zeer goede scheerzeep die ook nog eens op plantaardige basis geproduceerd is. Wel vind ik het persoonlijk jammer dat de koelende werking nauwelijks voelbaar is, ik had namelijk vanwege de reputatie van dit merk een hogere verwachting van de koelende werking.

Wat betreft de prijs-kwaliteitsverhouding dat zit wat mij betreft wel goed bij deze scheerzeep, vooral als je bedenkt dat een kuipje Proraso Groen Scheerzeep precies hetzelfde kost. Daarnaast kosten deze scheerzepen uit de traditionele lijn ook nog eens een fractie van wat een moderne Tcheon Fung Sing Scheerzeep kost, alleen de geuren zijn natuurlijk anders.


Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.