Florena Men Sensitive Aftershave Balsem

Inleiding

Florena zal voor de meeste Nederlanders waarschijnlijk gewoon een onbekend merk zijn, want dit is namelijk een merk dat helaas alleen in Duitsland verkocht. Toch valt de appel niet zover van de boom, want Florena is sinds 2002 namelijk eigendom van het bedrijf dat ook Nivea, Labello en Eucerin in handen heeft, uiteraard bedoel ik daarmee Beiersdorf AG.

Vandaag de dag word Florena voornamelijk ingezet als de budget Nivea, want Florena brengt producten uit die opvallend vergelijkbaar zijn met Nivea producten. Daarnaast wilt Beiersdorf AG met dit merk vooral de strijd aangaan met huismerken van o.a de DM en Rossmann, dat laatste merk je vooral aan de concurrerende prijzen die Florena hanteert.

Overigens is Florena een merk dat oorspronkelijk afkomstig is uit het voormalige Oost Duitsland, ook wel bekend als de DDR waar de staat bepaalde wat er geproduceerd werd en wat het mocht kosten in de winkel. De geschiedenis van Florena is trouwens redelijk vergelijkbaar met de geschiedenis van Nivea, want beide merken hebben hun bekendheid namelijk te danken aan een alles in 1 crème.

Verpakking

De Florena Men Sensitive Aftershave Balsem word verkocht in kartonnen doosje met daarin een wit glazen flesje met een inhoud van 100ml. Overigens gebruikt Beiersdorf AG bij deze aftershave balsem dezelfde verpakking als bij de Nivea Men Aftershaves, met als enigste verschil het design van de opdruk natuurlijk.
Florena Men Sensitive Aftershave Balsem

Voor de rest is er eigenlijk niet zo heel veel bijzonder aan de verpakking, maar ik vind het persoonlijk wel positief dat Beiersdorf AG niet bezuinigd heeft op de verpakking. Want naar mijn mening word dit budget product namelijk in een redelijk luxe verpakking verkocht, ik vind dan met name het glazen flesje redelijk luxe uitzien.

Werking en geur

Ik vind de werking van de Florena Men Sensitive Aftershave Balsem persoonlijk echt uitstekend, als lezer zul je wellicht het idee hebben is dit geen overwaardering? Nee dat is het naar mijn mening niet, ik vind de werking bijvoorbeeld net een stuk beter dan De Vergulde Hand ASB die ik als zeer goed beoordeeld heb. Het verschil zit hem dan voornamelijk in de consistentie van de balsem want deze balsem is niet crèmeachtig of stroperig, waardoor deze aftershave balsem zich snellere en makkelijkere laat uitsmeren.

Kortom deze aftershave balsem doet gewoon wat je mag verwachten van een aftershave balsem, maar dan net een stuk beter dan andere aftershave balsems. Ik heb overigens het gevoel dat de basisformule hetzelfde is als de Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem, met als verschil dat de Florena variant Aloë VeraAllantoïne en Panthenol bevat i.p.v. Toverhazelaar en Kamille.

De geur vind ik het beste te omschrijven als een neutrale frisse geur welke ik persoonlijk als een erg fijne geur ervaar, verder is de geur naar mijn mening het beste te vergelijken met de geur van de Nivea variant.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Florena Men Sensitive Aftershave Balsem word helaas alleen lokaal in Duitsland verkocht voor € 2,95 ongeveer. Uiteraard kun je dit product altijd voordelig online bestellen via Amazon.de bijvoorbeeld, maar dan dien je wel voor minimaal € 29 te bestellen.

Het zal best kunnen dat er ook een paar Nederlandse webwinkels zijn die dit product leveren, maar eerlijk gezegd zijn die zo duur dat ik ze het vermelden niet waard vind. Je kunt het beste dus gewoon een lading Duitse scheerproducten via het Plus programma van Amazon bestellen, het word dan gratis naar Nederland verzonden.

Conclusie

De Florena Men Sensitive Aftershave Balsem toont naar mijn gevoel opvallend veel vergelijkenissen met de Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem, ik ervaar het dan eerlijk gezegd ook als een Nivea scheerproduct. Je zou dus kunnen stellen dat dit eigenlijk een Nivea scheerproduct is waar Beiersdorf gewoon een Florena label opgeplakt heeft, met als grootste verschil een hogere prijs-kwaliteitsverhouding.

Dus als je net als mij liefhebber bent van Nivea Aftershave Balsems maar niet de hoofdprijs wilt betalen? Dan raad ik aan om gewoon een voorraadje van deze aftershave balsem via het Amazon Plus programma te bestellen, je kunt dan direct de Florena Men Scheercrème bijvoorbeeld mee bestellen .

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.