Balea Zachte Reinigingsmelk

Inleiding

Helaas is het voor sommige mannen onder ons een taboe om verzorgingsproducten te gebruiken die oorspronkelijk bedoeld zijn voor vrouwen. Voor mij persoonlijk als man zijnde is dit echter totaal geen taboe, en ik heb de introductie van reinigingsmelk als alternatief voor een facewash dan ook te danken aan mijn huidige vriendin.

Wat is een reinigingsmelk precies en waarom is dit juist een goed alternatief voor een facewash? Een reinigingsmelk is vooral bedoeld om op een milde manier je gezicht te reinigen, en vrouwen verwijderen er ook make-up resten mee. Het voornaamste voordeel van een reinigingsmelk tegenover een facewash is dat het de huid niet uitdroogt, en dat zorgt ervoor dat een hydraterende (dag)crème eigenlijk overbodig is.

De reden dat ik overigens gekozen heb om de Balea Zachte Reinigingsmelk te reviewen en niet de Nivea Reinigingsmelk bijvoorbeeld is eerlijk gezegd vooral vanwege de ( extreem ) lage prijs, en de reden vanwege die lage prijs is omdat Balea een van de eigenmerken is van de DM Drogisterij. Oh voor ik het vergeet te vermelden, dit eigenmerk van de DM is extreem populair in Duitsland en dat zonder dure reclames.

Verpakking

De Balea Zachte Reinigingsmelk word verkocht in een eenvoudige plastic fles met een inhoud van ruim 200ml, maar voor de rest is er eigenlijk niet zo heel veel bijzonder aan deze verpakking. Het design van deze verpakking vind ik persoonlijk overigens niet zo mooi uitzien, want naar mijn mening oogt de verpakking gewoon goedkoop.
Balea Zachte Reinigingsmelk

Verder vinden we uiteraard op de achterkant van de verpakking nog uitleg over de werking en het gebruik van dit product.

Werking en geur

Ik persoonlijk vind de werking van deze reinigingsmelk erg goed, want naar mijn gevoel word mijn gezicht op een effectieve en milde manier gereinigd. Daarnaast voelt mijn huid ook lekker fris aan na het gebruik van deze reinigingsmelk, en ook voelt mijn huid nog steeds goed gehydrateerd aan.

Over de geur kan ik eerlijk gezegd vrij kort over zijn, want die ruik namelijk gewoon lekker fris naar abrikoos. Natuurlijk is dit geen mannengeur, en je zou de geur dan ook als nadeel kunnen zien? Maar mij persoonlijk stoort de geur niet, ondanks dat het echt een vrouwengeur is.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Balea Zachte Reinigingsmelk is exclusief verkrijgbaar voor € 0,75 bij de DM Drogisterij in Duitsland.

Conclusie

Voor mij persoonlijk is de Balea Zachte Reinigingsmelk een uitstekend alternatief voor de gezichtsreinigingsproducten voor mannen, want deze reinigingsmelk kost een slechts fractie van wat het goedkoopste gezichtsreinigingsproduct voor mannen kost.

Wat wellicht wel een nadeel is voor sommige mannen is de geur van dit product, maar dat laatste is iets wat eerlijk gezegd gewoon heel persoonlijk is. Oh en natuurlijk is de prijs-kwaliteitsverhouding van dit product ook zeer goed, maar ik denk dat dit laatste al duidelijk was vanwege de extreem lage prijs.


















Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.