L'Oréal Men Expert Hydra Sensitive Aftershave Lotion

Inleiding

De L`Oréal groep is een bedrijf wat zich richt op persoonlijke verzorging, voor zowel vrouwen als ook mannen, de tak voor de mannen heet L'Oréal Men Expert welke onder andere producten bevat voor de scheersessie. In deze review behandel ik een aftershave lotion voor de gevoelige huid, Hydra Sensitive Aftershave lotion genaamd.

Verpakking

De verpakking is typisch L'Oréal Men Expert, strak, stijlvol, mannelijk, ik vind hem stoer!
L'Oréal Men Expert Hydra Sensitive Aftershave Lotion

Matglazen fles inhoud 100 ml

De lotion komt in een mooie matglazen fles,erg luxe vind ik zelf.
De inhoud van deze fles is 100 ml, wat ik een mooi maatje vind voor een lotion.

 Geur

Deze lotion is nagenoeg geurloos en werkt lekker verkoelend, tevens heeft het een verzorgende functie, het is ook nog vochtinbrengend,het is dan ook niet nodig om ook nog een balsem,danwel een crème te gebruiken al kan het natuurlijk wel.
Omdat het nagenoeg geurloos is, kun je altijd je favoriete Eau de toilette gebruiken.

Werking

Een van de bestanddelen is allantoïne, dit komt ook voor in de natuur met name in smeerwortel en tarwekiemen. Het zou beschadigd weefsel prikkelen tot het vormen van nieuw weefsel en celdeling stimuleren.
Een ander bestanddeel is pepermunt, dit geeft de lotion haar verkoelende effect.

Het werkt volgens een drie stappensysteem :

- Verfrissen
- Hydrateren
- Beschermen

Hieronder een beschrijving hoe het precies werkt.




Ik was nieuwsgierig omdat dit ook zou helpen tegen scheerbrand (Razorburn), dat is dan ook exact wat het doet,misschien neemt het niet helemaal de scheerbrand weg maar zeker voor een deel wel.
Omdat er nagenoeg geen alcohol in is verwerkt is een bijkomend voordeel,dat deze lotion nagenoeg niet brand bij het opbrengen, een prikkel is wel voelbaar.

Prijs en verkrijgbaarheid

Voor deze lotion betaalde ik € 2,19 bij Action, echter is dit een eenmalige actie en lijkt het om een uitloopproduct te gaan, neemt natuurlijk niet weg dat dit gewoon een koopje is.
Uit mijn persoonlijke onderzoek blijkt dat de lotion moeilijk verkrijgbaar is,er is wel een aftershave hydra sensitive balsam volop in de handel.
Prijzen van deze balsam lopen uiteen van €4,95 bij DM drogist in Duitsland tot €9,15  bij Iciparisxl.nl
Over deze balsam kan ikzelf niets zeggen, omdat ik het niet gebruikt heb, er wordt door verschillende verkooppunten wel gezegd dat de werking hetzelfde is als van de lotion.

Conclusie

Deze lotion is voor mij een perfecte afsluiting van een scheersessie,het geeft je net dat beetje meer.
Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat ik geen vergelijk met andere lotions kan maken,daar ik niet eerder een lotion heb gebruikt.
Fijnst vind ik dat het lekker verkoelend is en mijn scheerbrand tot nul reduceert.
Zeer zeker is in dit geval de prijs/kwaliteitverhouding super,al is dit natuurlijk een eenmalige actie.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.