Boots Cool Cologne Scheercrème

Inleiding

Boots is een Britse drogisterijketen opgericht in 1849 door John Boot in Nottingham Engeland en na zijn dood in 1860 nam zoon Jesse Boot de drogisterijketen over, en uiteindelijk veranderde hij de Boots Drogisterij in een nationale retailer. Vandaag de dag heeft Boots meer dan 2500 filialen in Groot Brittannië, en daarnaast zijn ze ook actief in landen zoals China, Thailand, Maleisië en blijkbaar zelfs in Nederland.

Overigens is de Boots Cool Cologne Scheercrème waarschijnlijk een van de goedkoopste scheercrèmes die je in Groot Brittannië kunt kopen, en de reden dat ik deze scheercrème zo graag wou uitproberen is uiteraard vanwege de menthol. Ik ben dan ook benieuwd of de koelende werking van de menthol enigszins in de buurt komt van de Ingram Scheercrème, welke tot nu toe de koudste scheercrème is die ik getest heb.

Verpakking

De Boots Cool Cologne Scheercrème word verkocht in een zwart kartonnen doosje met daarin de tube scheercrème met een inhoud van 125ml totaal, overigens is deze tube niet gemaakt van aluminum maar gewoon van plastic.


Boots Cool Cologne Scheercrème

Verder vind je op de achterkant van de verpakking gebruiksaanwijzingen en daarnaast staat op de verpakking ook nog een korte uitleg over de werking van deze scheercrème.

Werking en geur

Ik persoonlijk vind de werking van de Boots Cool Cologne Scheercrème best goed, en deze scheercrème laat zich ook redelijk makkelijk opkloppen tot een romig scheerschuim. Daarnaast zorgt deze scheercrème ervoor dat de krabber soepel over de huid kan glijden, en word ook de huid goed beschermd.



Overigens kan ik in deze scheercrème helaas geen koelende werking van de menthol voelen, dus dat vind ik persoonlijk natuurlijk best wel jammer. Wat betreft de geur kan ik vrij kort zijn, want persoonlijk vind ik het gewoon ruiken als een goedkope chemische zeepgeur. De geur van deze scheercrème bevalt mij dus eerlijk gezegd totaal niet, maar gelukkig is de geur tijdens de scheerbeurt niet overheersend aanwezig.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Boots Cool Cologne Scheercrème is exclusief verkrijgbaar voor £ 1,05 bij de Boots Drogisterij in Groot Brittannië, ik heb overigens begrepen dat helaas niet iedere Boots deze scheercrème verkoopt.

Conclusie

Persoonlijk vind ik de Boots Cool Cologne Scheercrème gewoon een goede scheercrème, echter wat betreft de geur heeft deze scheercrème mij helaas teleurgesteld. Aangezien de naam van deze scheercrème had ik namelijk een parfumachtige geur verwacht, maar dat blijkt gewoon een goedkope chemische zeepgeur te zijn.

Ondanks dat mij de geur persoonlijk niet bevalt vind ik de prijs-kwaliteitsverhouding wel goed, al is het ook niet een scheercrème die ik als must have zal aanraden. Want als je toch naar Groot Brittannië gaat kun je beter iets meer geld uitgeven, en gewoon de Ingram Scheercrème kopen die is namelijk een stuk beter.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.