Verkoelende Scheerproducten

Inleiding

Het zal jullie afgelopen vorige week vast niet ontgaan zijn dat er een hittegolf in ons land was, of je moet al onder een steen met airco geleefd hebben. Gelukkig is het deze week niet zo heet als vorige week, maar in Kerkrade was het gister in iedere geval 30 graden dus dat is ook nog behoorlijk warm.
Verkoeling zoeken bij Hoek van Holland

Juist vanwege deze hitte kwam ik op het idee om een artikel over verkoelend scheerproducten te schrijven, want ja wie heeft er met dit weer nou geen behoefte aan verkoeling? Ik in iedere geval wel!

Proraso Groen Preshave Crème 

Ik stel jullie graag als allereerste voor aan dit geweldige verkoelende scheerproduct uit Italië, namelijk de Proraso Groen Preshave Crème. Wellicht denk je direct van een preshave heb ik niet nodig? En daar ben ik het in-principe ook mee eens, ware het niet zo dat deze preshave van Proraso echt goed werkt en ook zeer koud aanvoelt.
Proraso Groen Preshave Crème

Ik kan het dus zeker aanraden om een potje van deze preshave crème aan te schaffen, want als je dit spul vermengt met je favoriete scheerzeep of scheercrème dan krijg je gewoon een hele koude scheerbeurt. Mocht je geen zin hebben om te scheren in deze hitte? Gebruik dan deze crème om je gloeiend gezicht af te koelen, dat voelt gegarandeerd zeer koud aan en blijft ook voor een tijdje voelbaar.

Ingram Scheercrème

De Ingram Scheercrème is persoonlijk eerlijk mijn favoriete scheercrème voor tijdens de warme zomermaanden en de reden daarvoor is simpel, het is namelijk een zeer goede scheercrème die zeer koud aanvoelt.
Ingram Scheercrème

Aan de geur van deze scheercreme zul je waarschijnlijk in het begin even aan moeten wennen, maar persoonlijk vind ik de klassieke muntgeur van Ingram heerlijk ruiken. PS in Groot Brittannië kost dit geweldige scheerproduct slechts £ 1,79 bij de Superdrug, dus als je er toch bent kun je direct een aantal tubes meenemen.

Floïd Vigoroso Aftershave Lotion


Als je opzoek bent naar een aftershave lotion met een ''Bam in je gezicht'' effect dan ben je bij de Floïd Vigoroso Aftershave Lotion aan het goede adres. Want deze aftershave koelt namelijk vrijwel direct de huid en tegelijk kom tijdens het aanbrengen een sterke muntgeur vrij, welke overigens veranderd in een zoete warme geur.
Floïd Vigoroso Aftershave Lotion

Wat betreft de koelende werking voelt deze aftershave lotion zeer koud aan en dit blijft ruim 20 a 25 minuten voelbaar, kortom Floïd Vigoroso is gewoon heerlijk spul en vooral tijdens de warme zomerdagen. Waar deze aftershave trouwens ook nog in uitblinkt is de waarneembaarheid van de geur, met ruim zes uur is de geur langer waarneembaar dan de meeste andere aftershaves.


Spaanse Williams Aqua Velva Aftershave Lotion

Mijn persoonlijke favoriete verkoelend aftershave lotion is de Spaanse Williams Aqua Velva Aftershave Lotion, je vraagt je wellicht af waarom? Nou dat is heel simpel eerlijk gezegd, want voor nog geen € 4 krijg je 200ml van deze verfrissende en verkoelend aftershave lotion.
Spaanse Williams Aqua Velva Aftershave Lotion

Wat ik verder zo geweldig aan deze aftershave lotion vind is juist de geur, je verwacht wellicht een hele oubollige geur omdat dit product uit de jaren tabak komt. Maar het is echt een heerlijke verfrissende geur en dat zorgt echt voor een fris gevoel, dus ja het is gewoon een tijdloze geur en dus niet oubollig. Ook de koelende werking voelt echt fijn aan, maar dat net wat minder koud dan de Floïd Vigoroso Aftershave Lotion en de Alpa 378 Aftershave Lotion.

Fresh Up Aftershave Lotion

Uiteraard mag ook in dit lijstje niet de klassieke Nederlandse Fresh Up Aftershave Lotion ontbreken, ja waarschijnlijk zal niet iedereen de klassieke geur van Fresh Up waarderen. Maar deze aftershave maakt zonder enige twijfel zijn naam waar, het is namelijk echt een verfrissende aftershave lotion.
Fresh Up Aftershave Lotion

Wat betreft de verkoelende werking die is vergelijkbaar met de Williams Aqua Velva Aftershave Lotion, dus dit is sowieso een mooi Nederlands alternatief voor al die buitenlandse verkoelende aftershaves. Oh je steunt overigens ook in-direct de Nederlandse economie als je Fresh Up koopt, al geloof ik niet dat wij Nederlanders zo patriottische zijn.

Alpa 378 Aftershave Lotion

Als laatste in dit lijstje noem ik de Alpa 378 Aftershave Lotion, dit is namelijk een verborgen pareltje afkomstig uit Tsjechië. De reden dat ik het een verborgen pareltje noem is simpel, het is letterlijk alleen lokaal in Tsjechië verkrijgbaar en het is gewoon een heerlijke aftershave lotion. Dit was trouwens de eerste klassieke verkoelende aftershave die ik uitprobeerde, ik zocht destijds namelijk een goedkope aftershave om uit te proberen.

Alpa 378 Aftershave Lotion

Net als de andere aftershaves uit dit lijstje heeft ook de Alpa 378 Aftershave Lotion een verfrissende en verkoelende werking. Naar mijn mening voelt deze aftershave net zo koud aan als de Floïd Vigoroso Aftershave Lotion, maar de geur blijft wel minder lang waarneembaar. PS de geur is echt een zeer mannelijke geur, al zal de geur voor sommige wellicht oubollig zijn maar ik vind het in iedere geval een lekkere geur.

Tot slot

Er zijn uiteraard nog veel meer verkoelende scheerproducten verkrijgbaar, maar die moet ik of nog reviewen of ik zal ze nooit uitproberen. Ik wil met dit artikel dus ook vooral de producten delen waarvan ik van mening ben: Dit zijn echt goed scheerproducten, dus dan durf ik ze ook aan te raden en ik ga niet random producten uitkiezen welke ik niet zelf getest heb.

Overigens zal ik in de toekomst nog meer verkoelende scheerproducten reviewen, maar het meest benieuwd ben ik naar de Italiaanse Palmolive Menthol Scheercrème. Hoe dan ook je kunt alle producten die menthol bevatten onder het gelijknamige label menthol vinden, maar ik zeg er wel alvast bij dat niet iedere product met menthol een koelende werking heeft.


Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.