Bluebeards Revenge - Eau de toilette

In de diverse blogs en verkopende sites van scheerprullaria en aanverwante spullen ben ik ze al vaker tegen gekomen en uiteindelijk ben ik overstag gegaan om over te gaan tot de aanschaf van de volledige lijn van scheerproducten van "the bluebeards revenge". Ik zal de reviews in chronologische volgorde schrijven, dus na mijn reviews van de pre-shave olie, de scheercrème en de review van de after shave balm volgt hier de afsluiting van de serie, de eau de toilette.

Verpakking

De eau de toilette wordt verkocht in een flesje van 100ml wat na opening nog 36 maanden houdbaar is. De verpakking heeft (zoals bij alle producten van "the bluebeards revenge" het geval is) aan de binnenkant een waarschuwing voor de gevaren van prostaatkanker bij mannen (symptomen etc). Het doosje bevat aan de buitenkant behalve de standaard zaken zoals je op iedere normale verpakking ziet en wederom een aantal grappige teksten:

"Congratulations on your purchase of THE BLUEBEARDS REVENGE EDT - the ultimate fragrance for real men!"

"Standby to repel boarders - when we selected this scent for THE BLUEBEARDS REVENGE we went through a fastidious process to ensure that it smelt totally delicious to both the user and the fairer sex. Universally acclaimed for being classic but with a modern twist, subtle but masculine, this fragrance is ever so irresistible when it comes to the ladies! Expect a few sneaky neck nuzzles from the love of the your life as they check out your new fragrance."

"Remember you should not drink THE BLUEBEARDS REVENGE Fragrance - it tastes foul and have you worked out the price of a shot of our finest fragrance? A 40 year old cognac is a better bet if you need a swift sniffer! And of course do not get this product in your eyes - if you do wash it out with plenty of water".




Werking en geur

Over de werking kan ik vrij kort zijn. Deze werkt zoals als een EDT altijd werkt, het verspreid een lekkere geur na een scheerbeurt. Een EDT is niet bedoeld om direct op het geschoren gebied aan te brengen, dat is meer de rol van een after shave (gewoon of balm).

De geur is heel moeilijk te omschrijven, ik ruik heel erg veel verschillende geuren door elkaar heen waardoor het heel moeilijk te typeren is. Het ruikt licht zoet, ook weer kruidig en fris. Ik vond het zo moeilijk te gaan omschrijven dat ik zelfs ben gaan kijken op de site van de producent of deze beter konden omschrijven hoe de geur het beste getypeerd kan worden. Het gaat dan om een mix van Syciliaanse bergamot en Liguriaanse basilicum. Aanvullend met een blend van jasmijn, zwarte thee en watermunt. De basisgeuren bevatten vanille, sandelhout, patchouli, eikenmos en musk.

Ingrediënten: Alcohol Denat, Aqua (water), Parfum (Fragrance), Benzyl benzoate, Linalool, Alpha iso methyl ionone, Limonene, Coumarin, Lyral, Citral, Eugenol.

Prijs en verkrijgbaarheid

Het product is wat moeilijker verkrijgbaar bij de standaard scheerwinkels (alleen bij manandshaving.nl te krijgen), de online parfum leveranciers leveren het echter ook (bijvoorbeeld bij parfumania.nl en mancare24.nl). De prijzen variëren tussen de 22,95 en 27,95.

Conclusie

Eigenlijk gewoon besteld omdat ik de complete lijn wilde testen en daar mag een afwerking door een aftershave of eau de toilette natuurlijk niet ontbreken. Deze EDT is me enorm opvallen door zijn lekkere geur die heel moeilijk duidelijk te positioneren is. Echt een aanrader wat mij betreft.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.