Isana Men Classic DE Mesjes

Inleiding

Het is in Nederland vandaag de dag vrij lastig om bij lokale drogisterijen nog dubbelzijdige scheermesjes te vinden, en als je ze al vind dan betaal je ook direct de hoofdprijs. In Nederland word scheren met een krabber namelijk gezien als een zekere luxe en exclusiviteit, maar in Duitsland is dit echter niet het geval.

Het is dan ook geen enkel probleem om bij een Duitse drogisterijen dubbelzijdige scheermesjes te vinden, en bij de Rossmann drogisterij vind je zelfs goedkope dubbelzijdige scheermesjes van het eigenmerk Isana Men. Ik vermoed overigens dat deze mesjes geproduceerd worden door Wilkinson Sword in Solingen, maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen omdat Rossmann dit namelijk geheim houdt.

Verpakking


De Isana Men Classic DE Mesjes worden verkocht in een kartonnen kaartverpakking met daarin 10 mesjes in een plastic doosje. Overigens heeft dit plastic doosje ook een opbergslot voor gebruikte mesjes, en daarnaast kun je net als bij de Feather Mesjes de mesjes individueel eruit schuiven.
Isana Men Classic DE Mesjes

Verder is het design van de verpakking redelijk simpel en eerlijk gezegd is dit een standaard design voor de scheermesjes uit de Classic productgroep, daarom staat er ook een waarschuwing op de verpakking dat deze mesjes niet compatibel zijn met de scheermessen uit de Classic productgroep.

Gebruikservaring

De Isana Men Classic DE Mesjes heb ik getest in combinatie met de Edwin Jagger DEL8914bl krabber en de Barbus Classic Scheerzeep. Ik persoonlijk vind dat deze mesjes vrij smooth aanvoelen en daarnaast ook voldoende scherp, maar het is duidelijk niet een erg scherp mesje.

Verder vind ik deze mesjes redelijk vergevensgezind en ook de duurzaamheid is in orde, want ik krijg namelijk ruim vier scheerbeurten uit dit mesje. Het was overigens ook wellicht nog mogelijk geweest om een vijfde scheerbeurt uit het mesje te krijgen, maar dit risico nam ik gewoon liever niet.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Isana Men Classic DE Mesjes zijn exclusief bij de Rossmann Drogisterij verkrijgbaar voor € 1,49 en met enige regelmaat zijn ze ook in de aanbieding.

Conclusie

De Isana Men Classic DE Mesjes hebben mij eerlijk gezegd positief verrast, ja ze zijn niet zo goed als de Voskhod Mesjes bijvoorbeeld maar ze voelen wel gewoon smooth aan. Een andere voordeel van deze mesjes is de verkrijgbaarheid vind ik, althans wanneer je net als mij dicht bij de Duitse grens woont.

Ook vind ik dat de prijs-kwaliteitsverhouding van deze mesjes gewoon goed te noemen is, want per mesje betaal je nog geen 15 eurocent. Wat natuurlijk wel jammer is bij deze mesjes is dat je geen bulkkorting kunt krijgen, al zijn ze natuurlijk wel regelmatig in de aanbieding.


Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.