Bluebeards Revenge - Pre Shave Olie


In de diverse blogs en verkopende sites van scheerprullaria en aanverwante spullen ben ik ze al vaker tegen gekomen en uiteindelijk ben ik overstag gegaan om over te gaan tot de aanschaf van de volledige lijn van scheerproducten van "the bluebeards revenge".

Ik zal de reviews in chronologische volgorde schrijven, dus we beginnen bij het begin...... THE PRE-SHAVE OIL.

Verpakking

De pre-shave oil wordt verkocht in een flesje van 125ml wat na opening nog 12 maanden houdbaar is. Het doosje bevat zelfs aan de binnenkant nog een waarschuwing voor de gevaren van prostaatkanker bij mannen (symptomen etc). Het doosje bevat aan de buitenkant, behalve de standaard zaken zoals je op iedere normale verpakking ziet, een aantal grappige teksten:

"Real men get oily first!"

"Time to get slippery :)"

"Your shave will be better than ever and your face will be left silky soft and smooth to the touch, hardly very macho we know but what the heck!"

"Warning: the lady in your life will try and purloin this product as it can be used to great effect on it's own for shaving their legs. Stash it our of sight or make them buy their own!".

"Is not really meant to be used as a salad dressing or an eyewash! If you ingest the oil you will no doubt survive but it won't taste good. If you get it in your eyes (by golly you are a clumsy soul aren't you!?) wash out straight with cold water"






Werking en geur

De werking is eigenlijk vrij simpel, je doet een paar druppels olie op je handen en masseert dit lekker in op je baardharen. De haren worden door de olie zachter en de huid wordt gladder, wat het scheren eenvoudiger maakt. De geur is moeilijk te omschrijving. Het ruikt echt olie achtig. De producent omschrijft het zelf als een mix tussen een klassieke engelse barbier geur, maar dan met een moderne twist.


Ingrediënten: 
Ricinius communis seed oil, olea europaea fruit oil, benzyl benzoate, coumarin, hydroxyisohexyl, 3-cyclohexene, carboxaldehyde, limonene, linalool

De producent gebruikt geen parabenen in zijn producten en ze worden niet op dieren getest.

Prijs en verkrijgbaarheid

Het product is vrij eenvoudig te verkrijgen via de diverse webshops (jackz.nl, manandshaving.nl) en ook gewoon te verkrijgen via de grotere drogisterijen op internet. De prijzen variëren tussen de 11,50 en 13.95.

Conclusie

Ik gebruik niet altijd een pre-shave, maar soms voel je gewoon dat je huid droog en stug aanvoelt. In dat geval is het een welkome aanvulling een pre-shave te gebruiken. Deze olie van "the bluebeards revenge" is daarbij een goede keuze. De prijs lijkt aan de hoge kant, maar je gebruikt er echt heel weinig van, zodat het behoorlijk lang meegaat. Het is een redelijk neutrale geur die niet gaat hinderen bij de andere geur dingen die je gebruikt in je scheer ritueel. Nadeel is echter wel dat het vasthouden van je kwast en krabber moeilijk wordt omdat je vrij vettige handen hebt door het inmasseren van olie en het moeilijk van je handen af te krijgen is.

Het bedrijf achter deze olie probeert echt om een niet tot de "dertien uit een dozijn" te horen en dat zie je echt overal terug, in de verpakkingen, op de producten en zeker ook op de website. Enkele mooie voorbeelden van hun "veel gestelde vragen" wil ik jullie niet onthouden:

"Ik ben een vrouw, kan ik het product ook gebruiken?"

"Ik heb honger, kan ik jullie producten ook eten?"

"Gaat het gebruik van jullie producten me onweerstaanbaar maken voor de andere sexe?"

"Ik ben vegetariër, kan ik jullie producten ook gebruiken?"

Vervolg

In een volgende review komt de scheercrème aan de orde.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.