Bluebeards Revenge - Scheercrème

In de diverse blogs en verkopende sites van scheerprullaria en aanverwante spullen ben ik ze al vaker tegen gekomen en uiteindelijk ben ik overstag gegaan om over te gaan tot de aanschaf van de volledige lijn van scheerproducten van "the bluebeards revenge". Ik zal de reviews in chronologische volgorde schrijven, dus na mijn eerste review van de pre-shave olie gaan we nu verder met de scheercrème. Ik weet dat deze crème al eens door Wesley Velroij gereviewd is op deze blog en ik ben van mening dat hetzelfde product niet meerdere keer gereviewd moet worden, maar omdat ik van plan ben om de hele serie te reviewen wil ik deze gewoon wel meenemen.

Verpakking

De scheercrème wordt verkocht in een potje van 100ml wat na opening nog 12 maanden houdbaar is. Deze verpakking zou genoeg moeten zijn voor 50 scheerbeurten. Het doosje bevat zelfs aan de binnenkant nog een waarschuwing voor de gevaren van prostaatkanker bij mannen (symptomen etc). Het doosje bevat aan de buitenkant behalve de standaard zaken zoals je op iedere normale verpakking ziet en een aantal grappige teksten:

"One for the ladies: THE BLUEBEARDS REVENGE secret formula works well on ladies' legs and bikini line. We recommend that you do not let the lady in your life know this or else you will be out of pocket. Tell her to do the decent thing and buy her own!"

"The ultimate shaving cream for real men"

"Bum fluff warning: If you are a fully paid up member of the Bum Fluff Brigade then THE BLUEBEARDS REVENGE is not for you! May we respectfully suggest you try some of the weedy, foamy stuff on the other shelf!"

"If you get in your eyes, it's going to sting like hell! Wash out with cold water straight away"

"Don't eat this cream, it may make you sick! Besides which, it tastes awful and you are meant to shave with it, you crazy fool!"





Werking en geur

Met de natte kwast even door het potje gaan en dan kun je het in een record tempo opkloppen tot een mooi en stevig schuim. Het schuim voelt mooi glad aan en droogt ook niet heel erg snel uit. Door het schuim rustig in te masseren in je baardharen worden deze lekker zacht wat zorgt voor een betere scheerbeurt. De geur is een beetje moeilijk te omschrijven. Het is een redelijk frisse geur, met een hint van de gewone zeep en citrus vruchten. Het is in ieder geval geen dominante geur en blijft ook niet lang hangen. Volgens hun eigen wesbite is de geur het beste te omschrijven als een geur die gebaseerd is op een frisse klassieke Engelse barbershop met een modern tintje.

Het product is vrij van parabenen en bevat declerine wat er voor zorgt dat de baardgroei minder wordt terwijl het toch de huid beschermt en vochtinbrengende eigenschappen heeft. Volgens hun eigen website heb je na 60 dagen minder baardgroei (30% minder lengte en 16% minder haardichtheid).


Ingrediënten:

Aqua, stearinezuur, myristinezuur, kaliumhydroxide, Coconut Acid, Glycerine, Parfum, Triethanolamine, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, natriumhydroxide, Aloe Barbadensis (Aloë Vera) Leaf Extract, Lauryl isochinolinium Bromide, Psedoalteromonas Ferment Extract, Polyquaternium, EDTA, Isopropyl alcohol, Natrium kaliumsorbaat, natriumbenzoaat, Allanto

Prijs en verkrijgbaarheid

Het product is vrij eenvoudig te verkrijgen via de diverse webshops (barbieredifigaro.nl,jackz.nl en manandshaving.nl). De prijzen variëren tussen de 13,50 en 13,95.

Conclusie

De mensen achter "the bluebeards revenge" brengen hele leuke producten op de markt, die niet echt in het goedkope segment zitten, maar zeer zeker ook niet in het topsegment. Qua gebruik en geuren kan ik dit product echt aanbevelen. Vooral als je een keer wat nieuws wilt proberen zoals ik. Ik ben er best tevreden mee en kan niet echt negatieve punten bedenken over dit product. Structuur en gebruik zijn ook gewoon uitstekend in orde.

Het volgende product van deze serie reviews is de review van de after shave balm.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.