Duschdas Noire Douchegel

Inleiding

Het merk Duschdas zal voor de meeste lezers waarschijnlijk een onbekend merk zijn en dat is eerlijk gezegd niet zo heel vreemd, want Duschdas is namelijk een Duits merk welke eigendom van Unilever en alleen in Duitsland verkocht word.

De geschiedenis van Duschdas begon in de jaren zeventig toen het merk zijn eerste zeepproduct introduceerde, namelijk zeep aan een koord met een plastic opbergdoosje en naar mijn mening is dit de voorloper van moderne douchegels zoals we die vandaag de dag kennen.

Overigens is de Duschdas Noir Douchegel een sterk geparfumeerde douchegel welke sandelhout bevat, en volgens mij is dit een echte klassieker uit het assortiment van Duschdas.

Verpakking

De verpakking van de Duschdas Noire Douchegel lijkt in eerste instantie niet erg bijzonder, maar de vormgeving van deze verpakking vind ik persoonlijk erg uniek en dat zorgt er ook voor dat dit merk goed op valt in de winkel. Overigens gebruikt Badedas precies dezelfde verpakking, maar dit merk word dan weer alleen in Nederland verkocht en is ook eigendom van Unilever.

Duschdas Noire Douchegel

Verder heeft deze fles een innovatief doseersysteem want je kunt deze fles gewoon open laten staan zonder dat hij gaat lekken en dat is iets wat ik persoonlijk vooral handig vind voor op reis, want het is al vaak voorgekomen dat zo'n fles douchegel in de koffer openspringt en dus gaat lekken.

Werking en geur

Ik vind de werking van de Duschdas Noire Douchegel persoonlijk best goed en deze douchegel laat zich ook makkelijk opschuimen, maar deze douchegel creëert eerlijk gezegd niet overdreven veel schuim al is het wel meer dan genoeg schuim voor de douchebeurt.

Ik vind overigens niet dat deze douchegel de huid uitdroogt, maar het doet ook niet je huid hydrateren dus als je echt een gevoelige huid hebt kan het geen kwaad om een bodylotion te gebruiken na het douchen.

De geur omschrijven vind ik eerlijk gezegd best lastig, maar het is in iedere geval een houtachtige mannelijk parfumgeur en ik vind de geur ook redelijk klassiek ruiken. Verder is de geur na het douchen voor ongeveer een uur nog waarneembaar, en daarna vervaagt de geur gewoon.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Duschdas Noire Douchegel is in Duitse drogisterijen en supermarkten te koop voor ongeveer € 1,50, en dit merk is ook geregeld in de aanbieding waardoor je vaak minder dan € 1 voor een fles Duschdas Douchegel betaald.

Conclusie

Ik ben persoonlijk erg tevreden over de Duschdas Noire Douchegel, en het is eerlijk gezegd is dit een van de weinige goedkope douchegels met een houtachtige klassieke geur. Verder vind ik de prijs-kwaliteitsverhouding ook zeer goed, vooral wanneer je bedenkt dat dit merk tijdens sommige aanbiedingen bijna even duur is als huismerken.

En verder vind ik het doseersysteem echt geniaal bedacht, want dat is namelijk iets wat ik eerlijk gezegd nog nooit bij andere douchegel merken tegengekomen ben.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.