Taylor of Old Bond Street - Scheercrème Pepermunt

Voordat ik begin aan mijn eerste review zal ik mijzelf eerst even netjes voorstellen aan de lezers van goedkoop-natscheren.nl.  Ik ben Sander Schreurs, 43 jaar en afkomstig uit Kerkrade. Ik ben op deze pagina terecht gekomen via de facebook groep “Scheren & Verzorging”. Leuk detail, we kwamen er na een tijdje pas achter dat de oprichting van de groep/webpagina en ik uit dezelfde plaatst kwamen.
Zolang ik me scheer doe ik dat op de natte manier. Heel wat jaren gewoon met een spuitbus met schuim met de bekende Gillette en Wilkinson krabbers.  Sinds een jaartje of 10 ben ik overgestapt op scheerschuim wat ik met een kwastje opbracht.

Vorig jaar deed ik op facebook mee met een discussie over het wel/niet hebben van een baard. Een bekende van mij begon direct te vertellen over hoe glad hij wel niet was sinds hij overgestapt was op DE mesjes en hoe goedkoop die dingen wel niet waren (100 stuks voor 11 euro op eBay). Mijn nieuwsgierigheid werd direct gewekt en na flink wat googlen heb ook ik de stap gewaagd naar een DE krabber over te stappen. Ik ben toen begonnen met een Muhle R89 en een proefpakket met DE mesjes. En dan ga je je steeds meer verdiepen in allerlei zaken en begin je ook steeds meer sites te bezoeken, lid te worden van forums en voor je het weet ga je experimenteren met andere zeepjes, ASB en heb je uiteindelijk de complete kast vol staan met zaken die het leven zoveel leuker maken. Gelukkig bespaar ik nog altijd zoveel geld omdat de mesjes zo goedkoop zijn :)

Nu gaan we weer een stapje verder met het reviewen van producten. Mijn eerste review zal gaan over de op dit moment favoriete scheercrème van Taylor of Old Bond Street. Een merk dat op 1 september 1854 is opgericht is door Jeremiah Taylor in de straat “Bond street”  in London. Het is een aanbieder van klassieke Engelse luxe scheer- en huidverzorgingsproducten. In deze review de “pepermunt” variant. Deze heb ik toevallig meebesteld toen ik wat anders bestelde en onder de verzendkosten wilde uitkomen.

Verpakking

Het product wordt geleverd in een mooi stevig plastic doosje met schroefdop.  De inhoud is 150 gram. De scheercrèmes van TOBS hebben allemaal een verschillende kleur. Bij de pepermunt is dit wit. Ik heb de crème al een tijdje, dus ik weet eerlijk gezegd niet meer precies of de verpakking eromheen van karton was of niet.

Taylor of Old Bond Street - Scheercrème Pepermunt


Werking en geur

Omdat dit een crème is en geen zeep kun je het gewoon zonder scheerkwast opbrengen op de natte huid. Ik breng het echter op met een normale kwast (gewoontedier). Het levert een dikke schuimlaag op die zich eenvoudig op de huid laat aanbrengen. Let wel dat je niet al te langzaam bent met scheren, want het droogt redelijk snel uit op de huid. Ook merk ik dat de dikte het soms net wat moeilijker uit het scheermes gespoeld kan worden.



De geur kan het beste omschreven worden als een rol fijngemalen KING pepermunt. Ik kan niet goed beoordelen of de geur snel vervaagt of lang blijft hangen, neutraal is dan de beste omschrijving. Het product bevat echte pepermuntolie en geen parabenen. Of het getest is op dieren kan ik niet achterhalen.

Prijs en verkrijgbaarheid

Het product is vrij eenvoudig te verkrijgen via de diverse webshops (barbieredifigaro.nl, jackz.nl, manandshaving.nl en scheersalon.nl). De prijzen variëren tussen de 12,95 en 13,50.

Conclusie

Het is een scheercrème en dus altijd veel duurder in gebruik dan een scheerzeep, maar voor een scheercrème is de prijs/kwaliteit verhouding voor een luxe product naar mijn mening best goed te noemen. Dit is voor mij een echt zomer product door de frisse geur (voor de mensen die van pepermunt houden is dit dus een absolute must) .

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.