Tabac Scheercrème

Inleiding

Voordat ik begin aan de review zelf wil ik mijzelf natuurlijk even voorstellen aan de lezers van Goedkoop-natscheren, ik ben Ton van Os, afkomstig uit Wijk bij Duurstede en via Scheren & Verzorging werd ik door Wesley Velroij uitgenodigd om reviews voor deze weblog te schrijven.
Via het Nederlandstalige Motor-Forum, stuitte ik op een onderwerp over klassiek scheren en niet lang daarna heb ik besloten om met een krabber te gaan scheren. Een van de reden waarom ik besloot om te gaan scheren met een krabber was omdat ik mijzelf blauw betaalde aan cartridge scheermesjes, en het leek mij ook wel fijn wanneer het scheren weer plezier werd.

Ik heb sinds ik klassiek scheer dus ook echt plezier in het scheren en daarom probeer ik ook verschillende scheerproducten uit, en wil ik net als Wesley graag mijn ervaringen in de vorm van productreviews delen en daardoor meer mensen aan te moedigen klassiek te gaan scheren.


In deze eerste review zal ik dus mijn ervaringen met de Tabac Scheercrème delen, een merk dat in 1959 geïntroduceerd werd door Mäurer & Wirtz voor de Duitse markt.

Verpakking

De crème komt in een mooi doosje, waarin je een tube vind. Doosje en tube hebben beide dezelfde, ietwat klassieke, uitstraling welke mij wel aanspreekt
 Tabac Scheercrème

De tube is zoals je vroeger tandpasta had, zo'n metaalachtige tube, met een inhoud van 100 ml.

Werking en geur

De crème klopt makkelijk en verrassend snel op, met weinig water ontstaat er verrassend snel een weldadig schuim. Ruikt fris, houtachtig, er zijn tonen van citrusvrucht, lavendel en en tikje vanille.
De eerder genoemde houtachtige noot doet denken aan tabak. Wat ik zelf jammer vind is dat de geur niet erg lang blijft hangen, een uurtje na de scheersessie is het compleet verdwenen.



Wat opvallend is, de crème zelf is niet wit zoals je zou verwachten, het is geelgroenig van kleur en eenmaal opgeklopt zie je deze toon nog steeds, al is het schuim dan vele male witter. Performance van deze crème is zonder meer goed, het scheermes glijd soepeltjes over de huid, zelfs voor een stugge baard is deze crème zeker geschikt.

Prijs en verkrijgbaarheid

Prijs  € 6,49 verkrijgbaar bij drogist als DA, Kruidvat en Etos maar ook bij parfumerie.

Conclusie

Ik vind persoonlijk de Tabac scheercrème een fijne snelle crème, toch wel één van de betere tegen een heel lage prijs, daarom durf ik de prijs-kwaliteitverhouding zondermeer goed te noemen. Pluspunt vind ik dat de crème snel op te kloppen is tot een schuim, hierdoor is deze crème mijn inziens zeer geschikt voor de snellere scheersessie alsook voor de beginnend klassiek scheerder. Een klein nadeel vind ik, zoals eerder gezegd, dat de geur niet erg lang blijft hangen en dat je van deze geur wel moet houden.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.