L'Occitane Plisson Scheerkwast

Inleiding

De L'Occitane Plisson Scheerkwast is een immens populaire scheerkwast welke met de hand gemaakt worden door Plisson in opdracht van L'Occitane, overigens was Plisson ook de officiële leverancier van Napoleon en daarnaast behoorde o.a Charles De Gaulle, Koning Hassan II en Paus Pius XI tot de gebruikers van dit merk.

De reden dat deze scheerkwast in korte tijd zo populair geworden is geworden heeft alles te maken met een prijsverlaging van bijna 50% die L'Occitane vorig jaar door voerde, en door de hoge vraag naar deze scheerkwast ontstond er al snel een schaarse.

Nadat de schaarse in werking trad deed het internet zijn werk en zo ontstonden er dus speculaties dat L'Occitane dit scheerproduct uit hun assortiment zou halen, echter dat is nooit gebeurd want deze scheerkwast is nog ruim op voorraad. Een van de bijnamen van deze scheerkwast is De Scheerkwast van de goden, en waarschijnlijk worden de boeddhistische goden bedoeld aangezien we in het Christendom maar een god hebben.

Eerste indruk

De eerste indruk van de L'Occitane Plisson Scheerkwast is echt goed te noemen want dit is eerlijk gezegd gewoon een hele mooie scheerkwast, en ik vind het handvat daarnaast ook erg netjes afgewerkt persoonlijk. Verder is het goed voelbaar hoe extreem zacht de uiteindes van het synthetische haar aanvoelen in droge toestand.

L'Occitane Plisson Scheerkwast

Naast de scheerkwast zelf vind ik ook dat de verpakking er erg mooi uit ziet en naar mijn mening straalt deze verpakking net als de scheerkwast zelf gewoon pure luxe uit, en dat is dus ook de reden waarom ik de verpakking van deze scheerkwast waarschijnlijk niet snel weg zal gooien.

Gebruikservaring

Persoonlijk vind ik dat de L'Occitane Plisson Scheerkwast erg goed zijn werk doet en eerlijk gezegd ben ik ook onder de indruk van het synthetische haar, want tot mijn verbazing voelt het synthetische haar van deze scheerkwast gewoon natuurlijk aan.


En daarnaast voelt het synthetische haar bij het inzepen ook nog eens extreem zacht aan, maar tegelijk voelt deze scheerkwast eerlijk gezegd ook redelijk slap aan. Maar het is geen enkel het geen enkel probleem om de scheerkwast vol te laden met scheerzeep, ondanks dat deze scheerkwast nauwelijks tot geen ruggengraat heeft.

Synthetische haar heeft overigens als voordeel dat het niet ingewerkt hoeft te worden en daarnaast gebruikt het in-direct ook minder product dan natuurlijk haar, waardoor het relatief makkelijk is om veel scheerschuim op te kloppen.

Bouwkwaliteit

Over de bouwkwaliteit van deze scheerkwast zijn op het internet wisselende verhalen te vinden, en er zijn zelfs gevallen bekend waar de knot gewoon uit het handvat gevallen is. Persoonlijk heb ik echter geen last van deze problemen, en ik mag hopen dat Plisson hun kwaliteitscontrole verbeterd heeft na alle klachten.

Voor de rest is de bouwkwaliteit moeilijk te beoordelen, maar naar mijn mening is de bouwkwaliteit gewoon in orde. Wel is het gebruikte materiaal van het handvat kwetsbaarder dan een handvat van bijvoorbeeld imitatie ivoor, maar aangezien het houten handvat netjes gelakt is maak ik mij persoonlijk geen zorgen erover.

Prijs en verkrijgbaarheid

De L'Occitane Plisson Scheerkwast wordt voor € 42 verkocht en is verkrijgbaar in de boetieks van L'Occitane en de webwinkel, overigens heeft L'Occitane recent de prijs verhoogd met meer dan 30% want de oude prijs was € 31 namelijk.

Conclusie

De grote vraag is uiteraard of deze scheerkwast de titel ''Scheerkwast van de goden'' waard is? Persoonlijk vind ik eerlijk gezegd van niet, want ik doe gewoon niet mee aan internet hypes. Daarnaast bied deze scheerkwast ook niet bepaald een goede prijs-kwaliteitsverhouding, want voor hetzelfde geld kun je drie professionele Omega scheerkwasten kopen welke minstens zo goed zijn.

Maar deze scheerkwast is echter wel een mooi alternatief voor de zilverspits scheerkwasten van gerenommeerde merken zoals Edwin Jagger bijvoorbeeld, want ik vind deze scheerkwast zelfs een tikkeltje beter dan mijn Whippeddog Silvertip Dashaar Scheerkwast.

Ik heb deze scheerkwast overigens cadeau gekregen van mijn vriendin voor mijn 27ste verjaardag, en in dat opzicht is het natuurlijk het beste verjaardag cadeau dat ik mij kon wensen en ik ben er dus ook oprecht blij mee.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.