Astra Superior Platinum Mesjes

Inleiding

Ik maak er persoonlijk nooit echt een geheim van dat de Astra Superior Platinum mesjes een van mijn favoriete mesjes zijn, en het is al meer dan twee jaar geleden toen ik de eerste keer deze mesjes in bulk kocht op eBay.

Wellicht vraag je als lezer zijnde dan af waarom ik er nu pas een review over schrijf? Dat is omdat ik in 2012 geen behoefte had om uitgebreide reviews te schrijven, en ik zocht gewoon een merk mesjes dat veel waar voor geld bood en ik koos toen voor de Astra Superior Platinum mesjes.

Ik heb deze mesjes destijds volledig op de gok gekocht door middel van het vergelijken van subjectieve reviews en prijzen, en op deze manier wist ik het risico op een miskoop te verkleinen. Het bovenstaande is precies de reden waarom ik deze blog begonnen ben, want door het schrijven van reviews kan ik de Google gebruiker namelijk helpen bij zijn zoektocht naar goede scheerproducten.

Het merk Astra werd overigens in 1996 gekocht door Gillette, wat op zijn beurt weer in 2005 door P&G gekocht werd en enkele jaren geleden is de productie van Tsjechië verplaats naar Sint Petersburg in Rusland.

Verpakking

De Astra Superior Platinum Mesjes worden verpakt per vijf stuks in een klein groen-wit doosje, en daarnaast is iedere mesje voorzien van een wikkel.

Astra Superior Platinum Mesjes

Overigens werden de oude Astra Superior Platinum Mesjes in twee wikkels verpakt, maar dat is dan ook eerlijk gezegd het enige verschil. Oh en deze verpakking is bedoeld voor de Turkse markt, want ''cift trafli jilet'' is namelijk Turks voor dubbelzijdig scheermesje.

Gebruikservaring

Ik heb de Astra Superior Platinum Mesjes getest in combinatie met de Edwin Jagger DE87RC14bl krabber, en daarnaast heb ik deze mesjes ook veel gebruikt in combinatie met mijn andere krabbers.

Persoonlijk vind ik dat deze mesjes erg smooth en scherp aanvoelen, en daarnaast vind ik ook dat dit mesje redelijk vergevensgezind is. Verder is de duurzaamheid van deze mesjes ook dik in orde, want ik krijg met gemak ruim vijf scheerbeurten uit dit mesjes en waarschijnlijk zou ik er ook nog een zesde scheerbeurt uit kunnen krijgen..

Prijs en verkrijgbaarheid

De Astra Superior Platinum Mesjes zijn te koop per pakje bij Shave and More € 1,45, Scheerwinkel € 1,35, Razorstore.nl € 1,55, en bij Natscheerder.nl voor € 1,85.

Als je deze mesjes in bulk wilt kopen dan kun je dat het beste via eBay doen, want dan betaal je voor 100 mesjes € 11,78. Lokaal in Turkije kun je deze mesjes overigens voor minder dan € 6 per 100 stuks kopen, al is het eerlijk gezegd wel moeilijk om winkels te vinden die deze mesjes verkopen.

Conclusie

De Astra Superior Platinum Mesjes bieden een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding en voor mij persoonlijk behoren deze mesjes tot een van de beste budget mesjes die je kunt kopen.

Deze mesjes zijn overigens vergelijkbaar met de Voskhod Mesjes en daarnaast zijn deze mesjes ook redelijk vergelijkbaar met de Gillette Wilkinson Sword Mesjes, maar deze mesjes zijn net iets minder scherp en vergevensgezind dan de Astra Superior Platinum Mesjes.

Share this:

CONVERSATION

4 reacties:

  1. Grappig dat ik juist vind dat de Voskod mesjes scherper zijn dan de Astra mesjes. De Voskods heb ik overigens gekocht na een tip van deze site.
    Van beide meisjes heb ik er 100 gekocht, dus samen voldoende voor ruim een jaar.

    Mooie review

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat zou best kunnen zijn dat de Voskhod mesjes scherper zijn, ik hoorde zoiets ja ook in mijn Facebook groep. Maar goed Astra SP en Voskhod behoren beide tot mijn favorieten en persoonlijk merk ik weinig verschil, maar ik heb geloof ik ook geen baardharen van staal.

      Verwijderen
    2. In tegenstelling tot mij :P

      Verwijderen
  2. Bagger mesjes tot 3 keer baardharen nog niet weg . Ik raad ze absoluut niet aan

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.