Kappus Scheercrème Aloë Vera

Inleiding

Ik denk dat het merk Kappus vrij onbekend is en ik had er ook nog niet van gehoord tot dat ik een lijstje vond op een Duits forum met waar zo'n beetje alle scheercrèmes en scheerzepen op stonden uit Duitsland.

Maar in Duitsland staat Kappus vooral bekend als zepen producent welke niet alleen standaard zepen produceert maar ook luxere zepen met allemaal verschillende geuren.

Verpakking

Eigenlijk is er niet zoveel bijzonder aan de hele verpakking omdat het een beetje een standaard is voor scheercrèmes om in een aluminum tube te komen en dan nog in een kartonnen doosje.

Kappus Scheercrème Aloë Vera

Wat ik dan wel weer netjes vind is dat ze de verpakking tweetalig gemaakt hebben en dan nog op de zijkanten scheercreme in meerdere talen geschreven is van Italiaans ''crema da barba'' tot in het Arabische ''كريم الحلاقة'' en zelfs in het Chinees ''剃須膏'' en uiteraard ook in het Nederlands.

En verder staat op de verpakking dat het een luxe scheercreme is gemaakt van hoge kwaliteit ingrediënten met Aloë Vera extract. En ook staat op de verpakking dat deze scheercreme voor gevoelige huid is.

Werking en geur

Het eerste wat mij bij deze scheercreme opviel is hoe dik en geconcentreerd de scheercreme is en daardoor heb je aan 1.5 cm scheercreme ruim voldoende voor twee a drie passes.

De werking van deze scheercreme is uitstekend te noemen. Want de scheercreme creëert scheerschuim van zeer hoge kwaliteit en beschermd de huid goed en zorgt ervoor dat de krabber soepel over de huid glijd.

Als ik de geur zou moeten omschrijven dan is het eerste wat in mij op komt dat het naar de natuur ruikt en dat het een frisse milde Aloë Vera geur is. Want ik lijk de geur namelijk te herkennen van plantjes die we vroeger thuis hadden en ik geloof dat daar ook een Aloë Vera tussen zat.

Prijs en verkrijgbaarheid

Helaas is deze scheercreme niet makkelijk verkrijgbaar en zover ik weet word deze scheercreme ook niet in Nederland verkocht.

In Duitsland kun je deze scheercreme bij de apotheek bestellen en daar dan afhalen en ik heb wel eens gelezen dat sommige het ook in Duitse supermarkten gevonden hebben voor ongeveer € 1. Maar ik zelf ben het nooit tegen gekomen in een supermarkt.

Je kunt deze scheercreme wel online uit Duitsland kopen bij Seifenglatt voor € 2,49 of via Amazon.de voor € 1,26. Ik zelf kocht het overigens voor € 1,90 bij een Duitse apotheek.

Conclusie

De scheercreme heeft mij in algemeen zin wel erg verrast vooral vanwege de hoge prijs-kwaliteitsverhouding, want in zijn prijsklasse is dit een van de beste scheercrèmes die je kunt kopen.

En de kwaliteit van deze scheercreme is vergelijkbaar met Speick scheercreme en grootste verschil tussen de twee is dan de geur.

Het is alleen een beetje jammer dat deze scheercreme niet zo makkelijk verkrijgbaar is.





Share this:

CONVERSATION

2 reacties:

  1. In het niet zo dat hiet juist ja een lage preis/kwaliteit verhouding zich laat zien?
    een berekening :
    stel 2 producten kosten 1 euro, maar een heeft een kwaliteit van 6 en de andere 10:


    preis/kwaliteit: 1 euro / 5 kwaliteit = 0,2
    preis/kwaliteit: 1 euro / 10 kwaliteit = 0,1

    kijk dan zie je dat juist ja een lage preis/kwaliteit verhouding de goede is!

    Of denk jij hier anders over

    graag ontvang ik je bedenkingen, want ik ben hier al maanden meee bezig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee volgens mij is het toch echt een hoge prijskwaliteitsverhouding en niet een lage prijskwaliteitsverhouding.

      Want iets heeft een hoge prijskwaliteitsverhouding wanneer de kwaliteit hoog is, maar de prijs juist laag is.

      Maar ik beoordeel zo'n product aan de hand van de prijs en kwaliteit en dan ook nog de geur en soms neem ik ook aspecten mee in de beoordeling zoals de hoeveelheid scheercreme in zo'n tube zit.

      Maar een product zoals bijvoorbeeld Palmolive Men Classic Scheerstaaf zou ik aan hand van de prijs en kwaliteit een hele hoge prijskwaliteitsverhouding geven als beoordeling.

      Maar aan cijfers geven doe ik niet, maar omschrijf het juist. Want ik spreek ook wel eens van waar voor je geld of een goede prijskwaliteitsverhouding.


      Verwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.