Top 5 Betaalbare Scheerproducten

Inleiding

Al sinds begin 2014 hou ik op deze weblog mijn persoonlijke ervaringen bij over diverse klassieke scheerproducten, zoals mijn domeinnaam waarschijnlijk al verklapt heeft betreft het meestal betaalbare producten. Dat laatste is in zekere zin natuurlijk ook subjectief, want helaas heeft niet iedereen zoveel geld te besteden.

Sommige mensen dienen zelfs iedere euro om te draaien en kunnen zich helaas dan ook geen luxe scheerproducten veroorloven, maar juist klassiek natscheren hoeft gelukkig niet duur te zijn! Al is het wel jammer dat in Nederland dit soort scheerproducten zo moeilijk verkrijgbaar zijn, dus een bezoekje aan Duitsland of online bestellen is dan geen overbodige luxe.

Uiteraard gaan online deze betaalbare scheerproducten vervolgens twee tot vier keer over de kop, maar daar kan ik als kleine blogger moeilijk wat aan veranderen. Dat is uiteindelijk een kwestie van vraag en aanbod, het enige wat ik dan kan adviseren: Laat je niet gek maken, want de wereld houdt niet op bij Nederland! Maar als je het geld toch kan missen, dan kun je ja gerust ook iets meer betalen.

Omega Varkenshaar Scheerkwasten


Bij scheerkwasten ontstaat al snel het beeld dat goedkoop duurkoop is, maar als je maar goed onderzoek doet hoeft dat beslist niet het geval te zijn. Ja natuurlijk zal een dure Simpsons scheerkwast in eerste instantie veel beter aanvoelen, maar daar betaal je dan uiteindelijk ook gewoon voor! Al is het wel zo dat bepaalde (goedkope) scheerkwasten slecht in elkaar gezet zijn, wat helaas nadelig is voor de levensduur.
Omega Varkenshaar Scheerkwasten

Een Omega Varkenshaar Scheerkwast daarin tegen is van top-kwaliteit, dat is ook precies de reden waarom Italiaanse Barbiers nog steeds deze scheerkwasten gebruiken. Barbiers scheren namelijk wel meer dan een persoon per dag, juist daarom hebben ze een stevige scheerkwast nodig die zijn werk goed doet. En dat is precies wat Omega Varkenshaar Scheerkwasten zijn, het zijn stevige scheerkwasten welke na verloop van tijd juist alleen maar beter worden.

Je dient een scheerkwast namelijk in algemene zin in te werken en dat is ook zo bij varkenshaar, alleen bij varkenshaar duurt dat veel langer helaas. Maar als je geduldig bent dan pluk je daar uiteindelijk de vruchten van, want je hebt dan gewoon een beest van een scheerkwast. De uiteindes van het haar splijten na ongeveer  1 maandje intensief gebruik in meerdere uiteindes, waardoor de scheerkwast gewoon veel zachter aanvoelt.

Nivea Men Aftershave Balsems

Bij aftershave balsems zie je eerlijk gezegd al snel door de bomen het bos niet meer, want er is zoveel aanbod dat een keuze maken best lastig kan zijn. Zo'n beetje iedere supermarkt en drogisterij en heeft namelijk wel zijn eigen huismerk aftershave balsem's tegenwoordig, zelfs de HEMA heeft zijn eigen aftershave balsem! Al deze huismerken zullen waarschijnlijk hun werk gewoon goed doen, en in bepaalde gevallen is het zelfs de meest voordelige optie.

Nivea Men Aftershave Balsems

Maar uiteindelijk kan naar mijn mening geen enkel huismerk of a-merk tippen aan de aftershave balsems van Nivea Men, het is dus ook niet zonder redenen dat Nivea de test der tijd heeft doorstaan. Al sinds 1911 heeft Nivea het vertrouwen van de consument weten te winnen, het klassieke blauwe blikje Nivea Creme is vandaag de dag zelfs niet weg te denken uit de winkelschappen.

Het duurde echter nog tot de jaren 80 toen Nivea eindelijk een lijn scheerproducten voor mannen op de markt uitbracht, deze lijn bestond destijds uit een scheerzeep en scheerschuim uit een bus. Niet veel later in de jaren 80 werd door Nivea uiteindelijk de alcoholvrije aftershave balsem geïntroduceerd. Voor die tijd was de Sensitive Aftershave Balsem van Nivea letterlijk een revolutionair product, het was namelijk de eerste alcoholvrije aftershave balsem die verkrijgbaar was op de markt.

De redenen dat ik deze aftershave balsems van Nivea zo goed vind is eerlijk gezegd heel simpel, het is gewoon een product zonder fratsen naar mijn mening. Het doet dan ook precies wat het hoort te doen, de huid kalmeren en ondersteunen bij het herstel. Daarnaast trekt de balsem ook nog snel in de huid en laat zich makkelijk uitsmeren, kortom naar mijn mening stellen de Nivea Aftershave Balsems mij nooit teleur!

Wilkinson Sword Classic Krabber

Voor kwaliteit betaal je uiteindelijk gewoon of niet? Nou nee eigenlijk is het gewoon een manier om de consument mee uit te zuigen, althans dat is wat Gillette en Wilkinson Sword met hun cartridges doen. Een cartridge voor het zogenaamde meest revolutionair scheersysteem van Gillette kost namelijk ruim € 4 totaal, gewoon pure afzetterij is dit naar mijn mening!

Als je dan dacht dat Wilkinson Sword het zoveel beter doet dan kom je gewoon bedrogen uit, want ook Wilkinson Sword vraagt zich de hoofdprijs voor een cartridge mesje. Ruim € 3 kost een cartridge mesje voor de Hydro 5 Groomer, maar het dan wel een 4in1 scheersysteem. Toch blijft Wilkinson Sword uiteindelijk trouw aan hun erfgoed, want ze bieden gelukkig nog steeds hun klassieke scheerproducten aan op de markt.
Wilkinson Sword Classic Krabber

Een van deze klassieke scheerproducten betreft de Wilkinson Sword Classic Krabber, wat zo bijzonder aan deze krabber is? Nou het is de enige krabber die je nog gewoon lokaal in de supermarkt of drogisterij kunt kopen, al betreft het in dit geval helaas wel alleen Duitse drogisterijen en supermarkten. Waarom deze krabber niet gewoon in Nederland verkocht word is mij helaas een raadsel, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat lobbyisten daar hun aandeel in hebben.

Hoe dan ook de krabber van Wilkinson Sword is ziet dan wellicht goedkoop uit? Maar het is uiteindelijk een moderne krabber, welke naar mijn mening nog goed ontworpen is ook. Het handvat van deze krabber bied zowel een goede grip en is makkelijk hanteerbaar, daarnaast is het gewicht ook nog goed gebalanceerd. Wat betreft het scheren zelfs is dit een zeer veilige krabber, je dient namelijk echt je best te doen om je met deze krabber vies te snijden.

Dit is namelijk een van de mildste krabbers die je kunt kopen, mede daardoor is dit naar mijn mening een uitstekende krabber voor beginners. Daarnaast is het ook een van de goedkoopste krabbers, want deze krabber kost evenveel als een Hydro 5 Groomer cartridge mesje. De mesjes daarin tegen zijn nog goedkoper omdat je niet de mesjes van Wilkinson Sword hoeft te gebruiken!

Proraso Groen Preshave Crème

Je hebt van die scheerproducten waarvan je denkt: Heeft het wel echt een toegevoegde waarde? Ik moet eerlijk gezegd toegeven de Proraso Groen Preshave Crème ook zo'n product is. Maar desondanks ben ik van mening dat dit echt een top product is, het doet uiteindelijk namelijk gewoon wat het belooft te doen.
Proraso Groen Preshave Crème

Wat dit scheerproduct daarnaast ook zo geweldig maakt is de koelende werking van de menthol, ja natuurlijk elfjes in de Verenigde Staten maken veel kouder scheerproducten. Maar dat is appels met peren vergelijken en wellicht houden die elfjes zich ook niet aan de Cosmeticawetgeving, dus ja voor de gemiddelde man zal deze preshave crème waarschijnlijk al koud genoeg aanvoelen! Naast dat het heerlijk is om deze crème in de zomer te gebruiken, is hij ook uitermate geschikt tegen verkoudheid.

Palmolive Men Classic Scheercrème

De Palmolive Men Classic mag dan wellicht wel niet de beste scheercrème zijn op de markt, maar het is naar mijn mening wel de beste scheercrème die je kunt kopen voor je geld! Al moge het wel duidelijk zijn dat dit gewoon subjectief is uiteindelijk, maar deze klassieker heeft wel overduidelijk veel liefhebbers.
Palmolive Men Classic Scheercrème 

Daarnaast is dit in Nederland een van de weinige scheercrèmes die je bij wijze van spreken gewoon op de straathoek kunt kopen. Ja je kunt natuurlijk als alternatief zijnde ook gewoon De Vergulde Hand kopen voor hetzelfde geld, dat is gewoon de keuzevrijheid die je uiteindelijk hebt. Maar ik persoonlijk ben van mening dat de werking van de Palmolive merkbaar beter is dan die van De Vergulde Hand.

En wat ik eerlijk gezegd helemaal geweldig vind aan de Palmolive Men Classic Scheercrème is de vaste lage prijs die in Duitsland gevraagd word, want je lacht je gewoon kapot dat je vlak over de grens ruim de helft betaald! Ik verkies deze scheercrème daarom ook boven de populaire Proraso Groen Scheercrème, want ja ik ben persoonlijk van mening dat deze scheercrèmes gewoon even goed zijn.

Tot slot

Ik wil graag benadrukken dat deze top 5 uiteindelijk gewoon persoonlijk is, al probeer ik natuurlijk wel altijd zo objectief mogelijk te blijven. Maar helaas heb ik slechts een soort huidtype, ik heb namelijk een gemengde huid en beslist geen gevoelige huid. Het is daarom raadzaam om zelf na te gaan wat voor huidtype je hebt?

Je hebt bijvoorbeeld bij de Nivea keuze uit producten voor verschillende huidtypes, dus als je echt een gevoelige huid hebt dan kun je het beste scheerproducten voor de gevoelige huid kopen. Zo kun je in Duitsland een variant van de Palmolive Scheercrème kopen welke bedoeld is voor de gevoelige huid, deze bevat Aloë Vera i.p.v. Palmvruchten extract.

Overigens hoor ik graag in de reacties welke scheerproducten zich in jullie persoonlijke top 5 bevinden.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.